recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overvejer at droppe traditionel tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Overvejer at droppe traditionel tv

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1095
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2019 kl. 19:49
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Stort set alt hvad du kan se på flow, kan du også se via streaming. Så ingen grund til fordomme...

Hvor ser man History og H2, Nat. Geo, BBC Brit og Earth.?

Mig bekendt har både Yousee og Bixer apps hvor man kan se some kanaler
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2019 kl. 22:57
Uanset,-så ender vi alle ud med streaming en dag. Jeg fornemmer bare at det på mange måder vil være et skridt frem, men også et tilbage; i forhold til den måde jeg ser TV på. 

"Hvor billigt skal et dårligere produkt være, før det er et godt køb" 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2019 kl. 23:55
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Og mærkeligt nok var der ikke et eneste tv hos Fona der reklamerede med speed tuner

Fona?
Damen, det er mange år siden jeg har været i en sådan....... :-)

En lille anekdote:
For maange år siden købte jeg et Pioneer 427 plasma tv. Fantastisk tv, indtil Mpeg4 “overtog markedet”. Frem for at skifte tv, købte jeg en løs tuner (Triax), jeg brugte alligevel min Beo4 til at styre det hele så det var kun et spørgsmål om programmering og betjeningsmæssigt var alt som før.
For knapt så mage år siden faldt jeg over et brugt Pioneer 5090 og købte det for “ingen penge”. 
Nu kunne jeg reelt set slippe for boksen, men af ren dovenskab, fik jeg ikke programmeret om på min Lintronic løsning og fortsatte med Triax boksen.
Her i sommers fik vi nye møbler i stuen, herunder et nyt møbel til “under fjernsynet” - som hænger på væggen. De gamle møbler blev solgt ret hurtigt, så i et stykke tid var vi tv-møbel-løs og brugte da tv med den indbyggede tuner.
Og der forstår jeg så, hvad du mener. Shit mand det tv er da bare 100 år om at skifte kanal!

Er senere kommet forbi min svogers moderne LG tv. Det er ikke en skid hurtigere og har et fuldstændigt forkvaklet (undskyld mig) menusystem til skift af indgange, hvilket klares med et enkelt tryk på Beo4 ved mit gamle tv....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2019 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Uanset,-så ender vi alle ud med streaming en dag. Jeg fornemmer bare at det på mange måder vil være et skridt frem, men også et tilbage; i forhold til den måde jeg ser TV på. 

"Hvor billigt skal et dårligere produkt være, før det er et godt køb" 

Hvis pris er lavere end kvalitet så er det et godt køb

Lige i øjeblikket kan man streame alle DR kanalerne, og der er da ikke noget der forhindrer DR i af forsætte med af have kanaler selv om det bliver ren streaming

spotify har masser af playlister, så måske der er nogen der vil lave en tv kanal / playlister i fremtiden til folk der er meget glade for tv kanaler
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2019 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Og mærkeligt nok var der ikke et eneste tv hos Fona der reklamerede med speed tuner

Fona?
Damen, det er mange år siden jeg har været i en sådan....... :-)

En lille anekdote:
For maange år siden købte jeg et Pioneer 427 plasma tv. Fantastisk tv, indtil Mpeg4 “overtog markedet”. Frem for at skifte tv, købte jeg en løs tuner (Triax), jeg brugte alligevel min Beo4 til at styre det hele så det var kun et spørgsmål om programmering og betjeningsmæssigt var alt som før.
For knapt så mage år siden faldt jeg over et brugt Pioneer 5090 og købte det for “ingen penge”. 
Nu kunne jeg reelt set slippe for boksen, men af ren dovenskab, fik jeg ikke programmeret om på min Lintronic løsning og fortsatte med Triax boksen.
Her i sommers fik vi nye møbler i stuen, herunder et nyt møbel til “under fjernsynet” - som hænger på væggen. De gamle møbler blev solgt ret hurtigt, så i et stykke tid var vi tv-møbel-løs og brugte da tv med den indbyggede tuner.
Og der forstår jeg så, hvad du mener. Shit mand det tv er da bare 100 år om at skifte kanal!

Er senere kommet forbi min svogers moderne LG tv. Det er ikke en skid hurtigere og har et fuldstændigt forkvaklet (undskyld mig) menusystem til skift af indgange, hvilket klares med et enkelt tryk på Beo4 ved mit gamle tv....

Klaus

Men nu købte jeg mit nuværende tv i en Fona ;)

jeg havde et fantatisk billedrørs tv med analog tuner, så da kanalerne blev digitale så var det ikke så meget værd :(

så lejede jeg en af Yousee først bokse og den var ikke 100 år men 150 år om af skifte kanal, og af slette en optagelse var en langvarig oplevelse, så af købe et tv med digital tuner og slippe for Yousee boksen var en vidunderlige oplevelse :D

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu