recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - overvejer at købe samsung q97
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketovervejer at købe samsung q97

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 21:15

Just for the record lahan - hvis der er nogen der altid har forsvaret Samsung plasma er det minsandten mig - hvorfor? - fordi at det er et glimerende plasma, og jeg selv haft ét. Men alt andet lige, så fremgår det ikke fra spørgeren, hvovidt denne har set sig omkring - og det var det jeg tilrådede 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 21:15

Oprindeligt skrevet af elstangen elstangen skrev:

Men efter lidt søgning, synes jeg det er svært at finde den til en fornuftig pris... det skal enten være 42 el 50´

Forresten så mener jeg klart du skal stile efter 50" størrelsen da wauw effekten bare er så meget større (hvis ellers du har pladsen og pengene til det ).

Vær dog opmærksom på at fladskærme stiller større krav til input, så hvis ikke du ikke har gode digitale signaler ind i huset i dag bør du nok overveje det da oplevelsen bestemt bliver langt større når du kører digitalt (helst hele vejen).

Mvh

René
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Vi er nemlig nogle her ( i hvert fald en  ), - som med stor tilfredshed byttede vores Samsung Q7 plasma om til et Panasonic600.

Kunne da være interessant og høre hvad i havde af ankepunkter siden i byttede Q7 skærmen ud selvom det ikke er samme skærm der spørges til er der måske nogle generelle ting man skal være obs på?

Mvh

René
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Vi er nemlig nogle her ( i hvert fald en  ), - som med stor tilfredshed byttede vores Samsung Q7 plasma om til et Panasonic600.

Kunne da være interessant og høre hvad i havde af ankepunkter siden i byttede Q7 skærmen ud selvom det ikke er samme skærm der spørges til er der måske nogle generelle ting man skal være obs på?

Korrekt, den ser da spændene ud.

Dog virker den spejlblank, se evt billederne længere oppe i tråden.

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Dog virker den spejlblank, se evt billederne længere oppe i tråden.

Syntes dog ikke den virker specielt mere spejlblank end hverken min Pioneer eller Panasonic skærm, er der noget kraftig lys bag en så vil det kunne reflekteres i skærmen, syntes dog ikke det er synderligt generende når man skal se tv på den, og generelt ser det mere voldsomt ud på billeder end det er i virkeligheden imho  

Men det er klart har man meget lys ind især bagfra så er det noget man skal være forberedt på, og evt have nogle gode tykke gardiner.

Mvh

René
Til top
elstangen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Juli-2007
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 21:36
Fedt med så hurtig respons..
Jeg sidder ca 4 meter fra væggen hvor den skal hænges op, for det kan vel ladesig gøre med q97 ik? så måske 50 ´er valget..
Hvordaqn ved man om man har digital forbindelse?
har kabeltv via tdc!

på forhånd tak for de ufattelig mange inputs..

Mht kig på panasonic, vilø jeg da gøre det, men har li set q97 hos en kammerat, og den står så klart spm jeg faktisk ikke troede vra muligt og det er analog...
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 21:40

Fedt med så hurtig respons..
Jeg sidder ca 4 meter fra væggen hvor den skal hænges op, for det kan vel ladesig gøre med q97 ik? så måske 50 ´er valget..
Hvordaqn ved man om man har digital forbindelse?
har kabeltv via tdc!

på forhånd tak for de ufattelig mange inputs..

Mht kig på panasonic, vilø jeg da gøre det, men har li set q97 hos en kammerat, og den står så klart spm jeg faktisk ikke troede vra muligt og det er analog...

Jamen du får digitalt via DVB-T signal (og den skærm du spørger på har dvb-t tuner) via antenne.
Ellers gør du det feks via Selector, og her skal du sørge for at have den nyeste med hdmi udgang sådan du kan køre digitalt hele vejen.

Dette gælder iøvrigt også andet udstyr du slutter til som feks dvd afspiller, forsøg for så vidt muligt at køre med hdmi stik over i tvet, der er en pæn forskel.

Og du kan sagtens hænge en 50" skærm på væggen, men husk den du har kig på vejer 50kg så det kræver nogle gode skruer og noget godt at skrue i.. er egentligt lidt overrasket over vægten for min Pioneer i 50" vejer "kun" 34kg så det er en tung skærm den samsung (Pioneer har nu osse altid været lette)

Redigeret af rhsin - 27-Juli-2007 kl. 21:41
Mvh

René
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 21:53
Hvad er prisforskellen generelt på panasonic og samsung?
hvad koster en motoriseret ophæng ?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 21:55
Hej igen

http://www.overclockers.co.uk/productlist.php?groupid=703&am p;catid=569

Det virker mærkværdigt billigt.. kan man benytte den i Dk?
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 22:14

Hvad er prisforskellen generelt på panasonic og samsung?
hvad koster en motoriseret ophæng ?

Jamen kan lige se at geco har sænket priserne på Panasonics 50" px70 model, så den koster 15.999,- kr, de har været ca. +1k dyrere så de har nok set priserne på de nye samsung skærme og sat prisen ned for at imødekomme konkurrencen.

Har iøvrigt selv køb min TH37PX70 hos dem, og har kun haft en god oplevelse ud af det (men har jo heller ikke haft nogle problemer med skærmen endnu)

Redigeret af rhsin - 27-Juli-2007 kl. 22:15
Mvh

René
Til top
shaman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2006
Sted: København
Point: 319
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 22:28

Fandt et CNET review af Samsung PS50Q97HD.

Editor's top rated TV er også inspirerende læsning - her finder man en masse af modellerne der tit bliver diskuteret herinde - testet under ens forhold af samme test team.

CNETs TV reviews har Consumer Search også peget på som værende af bedre kvalitet, så jeg vil da mene man kan bruge deres ratings som en fornuftig indikator for forskellige modellers indbyrdes forhold under samme betingelser.

Ovenstående selvfølgelig i kombination med de i mine øjne vigtigste faktorer - éns øjne (og dermed egen definition af optimal billedkvalitet), samt éns TV vaner og behov.

Redigeret af shaman - 27-Juli-2007 kl. 22:29
/Søren

Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 22:56

Hej elstangen - med fare for igen at blive "overfaldet" - det rager mig i øvrigt en pind har jeg besluttet,  så skal du  - hvis du ikke allerede har været det, gå ud og se hvad du kan få for de penge du vil afsætte til købet.

Samsung er et fint plasma, og jeg har flere i min omgangskreds der har Samsung plasma (også tidligere mig selv) som er og har været godt tilfreds. Men har du endnu ikke fået set på andre, bør du absolut gøre dette. Og som jeg tidligere nævnte er Panasonic og Pioneer oplagte alternative.

Køb det plasma hvor du mener at du får mest får pengene - og som opfylder dine krav og behov 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu