recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overvejer denne investering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOvervejer denne investering

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Biornus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Emne: Overvejer denne investering
    Sendt: 21-Juni-2009 kl. 15:24
Jeg overvejer at købe en af de nye ION pc'ere og benytte den som HTPC og med et USB tunerkort modtage digitalt tv fra Yousee.

Hvad jeg tænkte på at købe er:
ASrock ION 330 til cirka 2400 kr.
TerraTec H7 til cirka 1200 kr.

Har så et par spørgsmål:

Vil jeg senere kunne udskifte DVD drevet med et slimline BDROM drev? De koster vist omkring 1200 kr.

Hvis jeg skal modtage digitalt tv fra Yousee, så skal jeg købe et kort til 200 kr. per halvår, men de kræver også man køber mindst en digital tvpakke ikke? Der tænkte jeg bare enten favoritpakken til 48 kr., eller HD pakken til 79 kr månedligt. Det er nok ikke?

Hvad ville i anbefale af styring? Ville en Logitec Harmoney fjernbetjening kunne styre både mit fjernsyn og computeren? Har i bedre forslag?

Til sidst, hvad ville i anbefale af software? Jeg ville foretrække linux og XMBC, men der kommer jeg til at løbe ind i problemer med Terratec kortet. Skal jeg installere Windows 7 og bruge det inkluderede Media Center software der? Ville tuneren kunne bruges der?

Mit ønske er at have en software som både behandler materialet jeg streamer fra andre computere men også kan modtage tv fra Yousee.
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-December-2007
Point: 683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 16:42

Oprindeligt skrevet af Biornus Biornus skrev:

Jeg overvejer at købe en af de nye ION pc'ere og benytte den som HTPC og med et USB tunerkort modtage digitalt tv fra Yousee.

Har så et par spørgsmål:

Vil jeg senere kunne udskifte DVD drevet med et slimline BDROM drev? De koster vist omkring 1200 kr.

Hvis jeg skal modtage digitalt tv fra Yousee, så skal jeg købe et kort til 200 kr. per halvår, men de kræver også man køber mindst en digital tvpakke ikke? Der tænkte jeg bare enten favoritpakken til 48 kr., eller HD pakken til 79 kr månedligt. Det er nok ikke?

Hvad ville i anbefale af styring? Ville en Logitec Harmoney fjernbetjening kunne styre både mit fjernsyn og computeren? Har i bedre forslag?

Til sidst, hvad ville i anbefale af software? Jeg ville foretrække linux og XMBC, men der kommer jeg til at løbe ind i problemer med Terratec kortet. Skal jeg installere Windows 7 og bruge det inkluderede Media Center software der? Ville tuneren kunne bruges der?

Mit ønske er at have en software som både behandler materialet jeg streamer fra andre computere men også kan modtage tv fra Yousee.

Jeg mener ikke du kan bruge Terratec kortet i WIN 7 MCE. Du skal bruge et FloppyDTV http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis& ;menu=pc&varenr=617901  Og det kan ikke sidde i det kabinet

Til top
Biornus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 16:55
Så kan det bare være jeg skulle bruge Vista indtil Win7 blev understøttet.
Tak for hjælpen. :)

Redigeret af Biornus - 21-Juni-2009 kl. 16:57
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af alyz alyz skrev:

Oprindeligt skrevet af Biornus Biornus skrev:

Har så et par spørgsmål:

Jeg mener ikke du kan bruge Terratec kortet i WIN 7 MCE. Du skal bruge et FloppyDTV http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis& ; ; ;menu=pc&varenr=617901  Og det kan ikke sidde i det kabinet

7MC/VistaMC understøtter tuneren i analog mode, og i DVB-T mode. Skal du bruge digital label i 7MC med denne tuner skal du køre DVBlogic/DVBviewer samt have dig i Viaccess CAM. VMC/7MC understøtter ikke Digitalt kabel(DVB-C) direkte.

Redigeret af Patriarken - 21-Juni-2009 kl. 17:02
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Biornus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 17:11
Viaccess CAM er inkluderet i den H7 tuner. Kan man bruge software som XMBC, MythTV og Boxee til at se DCB-C?

Hvad vil i anbefale?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 20:18
mythtv vil du kunne se livetv på,men hverken boxee, xbmc,plex eller anden afart af xbmc har det integrereret endnu. for mythtv kræves der selvfølgelig linuxunderstøttelse af din hardware, det skal du selvfølgelig tjekke efter først.

Til top
Biornus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 14:48
Ok, nogen der kan svare på de andre spørgsmål?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu