recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overvejer droppe Yousee, men hvad så ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOvervejer droppe Yousee, men hvad så ?

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2011 kl. 22:07
 
 Helt klart Canal Digital.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Status: Offline
Point: 363
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2011 kl. 22:20
Hvor flytter du her ??
Er der YOUSEE det nye sted ?
Må du have parabol det nye sted ?
 
Lynge Smile
 
 
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2011 kl. 00:45
Oprindeligt skrevet af komsi komsi skrev:

har i de store krav..
dog DR1 og Tv2 :-)
ville også gerne DR2, TV3+ , TV2 sport, TV3, TV5, TV4  men det er vel kun hos Yousee de kan ses eller ?


Jeg går ud fra at du med TV5 mener Kanal 5, der findes rent faktisk en kanal hos YouSee der hedder TV5 så pas på med forvekslingen hvis du taler med dem. På samme måde så er TV4 faktisk navnet på en kanal hos YouSee, men du mener sikkert Kanal 4.

Hvis det er Kanal 4 og Kanal 5 du mener så der det SBS kanaler, mens TV3 og TV3+ er Viasat kanaler. At finde udbydere af både SBS og Viasat er ikke så almindeligt som man kunne tro, og Canal Digital er udelukket for de udbyder ikke Viasat kanaler. Det lyder som en valg mulighed kunne være en mellempakke hos YouSee med tilvalg af en favoritpakke, dog er jeg ikke sikker på at du kan få TV2 sport i en favoritpakke for den er lidt speciel.

Prøv at ringe til YouSees kundeservice og fortæl dem stille og roligt at du overvejer at opsige dit abonnement og hvorfor. Du slipper måske ikke for gebyret for flytning men det kan ikke udelukkes at du får andet ud af det. Jeg ringede i sidste uge for at opsige en kanal i min favoritpakke og ud over at kanalen blev opsagt fik jeg opgraderet min internet forbindelse fra en 15/1 (et produkt de sælger) til en 20/2 (et produkt de ikke sælger). At de ikke sælger en 20/2 internet forbindelse antyder at kundeservice har adgang til produkter som vi andre ikke kender til. Det værste der kan ske er at du spilder lidt tid, så jeg synes det er et forsøg værd.
Panasonic TX-P42G10E
Panasonic DMR-BCT720
Oppo BDP-80
RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware
Sony Xperia Z3
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2011 kl. 06:07
Oprindeligt skrevet af komsi komsi skrev:

Hvilke andre muligheder er der for at modtage tv ?


En antenne og en DVB-T modtager (eventuelt indbygget i dit kommende tv).

Du kan starte ud med Mux 1 og 2 kanalerne (DR's programmer + Tv2 + lokaltv) og eventuelt udvide med boxers tilbud om programmer,

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
AarhusBruger Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-September-2009
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2011 kl. 10:58
Kan du undvære TV3 og 3+, så er Boxer p.t. det billigste valg.

For 99,- om måneden + kortafgift kan du få alle de andre kanaler du nævner. De kører et tilbud lige nu, hvor man får Zulu, Charlie, Film, News, TV2 Sport, Kanal 4, Kanal 5 og DK4 - foruden selvfølgelig DR kanalerne og TV2.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2011 kl. 14:05
Det er helt rigtigt, man kan og bør vel altid forhandle sig frem til en pris hos YouSee.
Men hvad sker der når det rygtes, sådan blandt naboer, at dette også er muligt?  Clap  Mange burde måske overveje finde en som er bedst til forhandle for sig, telefonmæssigt og andet mæssigt, frit efter have set dette omtalt i TV. Kanal 5 og så TV5, nu har TV5 Frankrig jo rettens ord for det kun er dem som må hedde " TV5 ".
YouSee leverer skam fransk TV5 men lige hvorledes?


Redigeret af moho - 29-Marts-2011 kl. 14:28
Til top
evilguy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2011 kl. 14:07
Oprindeligt skrevet af komsi komsi skrev:

ok lader til internettv er ude af billedet så pga kvaliteten.
hvad er så bedst af de resterende løsninger ??


Nej du skal ikke bare affeje IP-TV uden videre. Kvaliteten er slet ikke så ringe - faktisk markant bedre end f.eks. Boxer TV.

Hvis du alligevel skal flytte og i den forbindelse skal have noget bredbånd, så kig nærmere på Telia TV. Det er billigt!

Man får en lille settop-boks som skal tilsluttes TV'et. De har en række fornuftige pakker til rimelig priser dog ingen Viasat kanaler såsom TV3 og 3+ (lær at leve uden eller køb adgang til det vigtigeste på www.viaplay.dk). Der er en kortleje på 50 kr. måned som man skal tage højde for, men alt i alt så kan man i mange tilfælde for 10 mbit bredbånd med trådløs router samt en rimelig stor TV-pakke til under 400 kr. pr. måned. Se det er billigt!

Jeg har selv valgt Telia TV, 10 mibt bredbånd, trådløs router samt Nyheds og Dokumentarpakken. Det koster mig kr. 350,- kr. pr. måned. SE selv pakkerne på http://ww3.telia.dk/privat/tv/tv-pakker/


Redigeret af evilguy - 29-Marts-2011 kl. 14:09
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2011 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Det er helt rigtigt, man kan og bør vel altid forhandle sig frem til en pris hos YouSee.
Men hvad sker der når det rygtes, sådan blandt naboer, at dette også er muligt?  Clap  Mange burde måske overveje finde en som er bedst til forhandle for sig, telefonmæssigt og andet mæssigt. Kanal 5 og så TV5, nu har TV5 Frankrig jo rettens ord for det kun er dem som må hedde " TV5 ".
YouSee leverer skam fransk TV5 men lige hvorledes?


Hvis vi starter nedefra så ligger fransk TV5, som retteligt hedder TV5 Monde, som digital kanal i grundpakken.

Det er korrekt at det i sidste ende kan komme til gå ud over andre kunder når man forhandler sig til en pris hos YouSee, men i første omgang jeg tror faktisk at de har besluttet på forhånd hvad de kan acceptere for at få tilfredse kunder.
Panasonic TX-P42G10E
Panasonic DMR-BCT720
Oppo BDP-80
RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware
Sony Xperia Z3
Til top
komsi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-August-2008
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2011 kl. 15:31
Evilguy
Vil ikke se bort fra ip tv, men er det da internet tv ?
Jeg vil ha ordentlig kvalitet, har ik brug for ret meget mere end dr 1 , tv 2 ...og det skal være billigt...skal gerne kunne køre på billedrørs tv....
Vil jeg kunne nøjes med stueantenne ? Kan det gi digitale signal ?
Til top
komsi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-August-2008
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2011 kl. 15:53
Evilguy
Vil ikke se bort fra ip tv, men er det da internet tv ?
Jeg vil ha ordentlig kvalitet, har ik brug for ret meget mere end dr 1 , tv 2 ...og det skal være billigt...skal gerne kunne køre på billedrørs tv....
Vil jeg kunne nøjes med stueantenne ? Kan det gi digitale signal ?
Til top
Haspalm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-December-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2011 kl. 16:12
Vi gik fra Yousee's store pakke til en boxer løsning da vi flyttede til hus med fiber opkobling.

TV via fiber er ALT for dyrt stadigvæk, så vi tog til revurdering om vi kunne nøjes med boxers kanaler og valgte at give det en chance.

Det er vi edd. blevet glade for !!! 100 kr/mnd og vi klarer os faktisk fint !
Er der noget specielt på viasat kanalerne som vi skal se, er der som regel altid mulighed for at finde det online.

Vi bruger en lille stue antenne - minder lidt om en digital fotoramme - og valgte så at skippe vores sagem harddiskbox da antenne i denne STINKER !! købte derimod et ca modul og kører det hele via vores tv. Det giver fuldt signal og optimal styrke (10/10) på alle kanaler.

Gør op med dig selv hvad du har behov for og vurder om det er nødvendigt med de 30+ kanaler !
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2011 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af komsi komsi skrev:


Jeg vil ha ordentlig kvalitet, har ik brug for ret meget mere end dr 1 , tv 2 ...og det skal være billigt...skal gerne kunne køre på billedrørs tv....


Så drop al betalings tv.

Det gjorde vi for 8-9 år siden og har ikke fortrudt det.


Oprindeligt skrevet af komsi komsi skrev:


Vil jeg kunne nøjes med stueantenne ? Kan det gi digitale signal ?


Det kommer an på, hvor du bor i forhold til senderne.

Stueantenner er oftest noget bras.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu