recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overvejer MediaPortal 1.4 --> spørgsmål inden!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Overvejer MediaPortal 1.4 --> spørgsmål inden!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Overvejer MediaPortal 1.4 --> spørgsmål inden!
    Sendt: 02-Oktober-2013 kl. 13:53
Hej,
som topic siger så overvejer jeg at skifte WMC (TV) + XBMC (Video + DR NU) ud og prøve MediaPortal!

WMC bruges til TV kiggeri og recorder. Mens XBMC bruges til alt film + evt. Subtitles download + DR NU.

Så før jeg kaster mig over MediaPotal et par spørgsmål:

* Prøvede MP 2 år tilbage og syntest ikke det var lige så godt som WMC til EPG, ej så intuitivt som WMC, har det ændret sig? Eller er der nogle plugins man skal have fat i her? Måske det også havde noget med min fjernbetjerning at gøre osv.!

* XBMC, spiller alt! Det gjorde MP ikke førhen, men forstår det med version 1.3 + LAV filterne nu er på højde med XBMC?

*XBMC, har et kanon godt subtitles download system og spørgsmålet er om MP har noget ligende der matcher?

*MP og DR NU? Er der et plugin der giver adgang til DR NU?

Alle kommentar er velkommen!
KBN
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 1271
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2013 kl. 14:11
Jeg synes generelt at MP har en bedre EPG end WMC, da du selv kan bestemme om du vil bruge den du får digitalt fra DVB-T/C/S eller grabbe den fra nettet på forskellige måder.

MP spiller praktisk taget alt og jeg tror ikke jeg har mødt en fil de sidste par år jeg ikke kunne afspille.

Prøv SubCentral (plugin) Det fungerer ret godt synes jeg.

OnlineVideos (plugin) giver adgang til DR NU.

I øvrigt er MP oppe i version 1.5 nu :)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2013 kl. 20:24
mediaportal er blevet kraftigt udviklet gennem de sidste 2 år - WMC overhovedet ikke udviklet de sidste 4 år. - så kan man jo selv regne lidt på hvilken retning man bør gå. WMC er fint til basis ting, men jeg synes egentlig altid det har været en pain uden lige at bruge. (hvilket også er årsagen til at jeg gik MAC vejen til sidst) XBMC bliver også udviklet godt og der er jo også både liveTV og pvr muligheder nu, så wmc bliver ligeså stille til et markant dårligere alternativ end alle de andre løsninger derude.

Til top
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2013 kl. 13:09
Prøvede MediaPortal igår, og det virker meget tungt i forhold WMC på TV-delen. Især styringen kan jeg ikke lide! XBMC har ingen konkurent på media-delen. Har prøvet at lege med XBMC PVR funktion, og det er mig for ustabilt.

Så jeg blvier nok lige et par år endnu på WMC + XBMC som kombination. 

I bund og grund synes jeg MediaPortal er ok, men især styringen er lidt tung med for mange klik for at finde rundt! Samt så kræver MediaPortal nok meget mere opsætning/fintuning end jeg rigtigt gad for at nå i måk if rohold til WMC + XBMC som kombination.

Men det blvier spænden at se MEdiaPoral 2.0 på et tidspunkt om ikke andet!
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1271
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2013 kl. 13:19
Tjae, det kræver naturligvis at du sætter det op, men det med mange klik kan jeg ikke genkende. Jeg bruger en fjernbetjening der har dedikerede genvejsknapper til EPG, kanaler osv. Men har du prøvet med en mus er det ikke ret nemt ;)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu