recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overvejer ny forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Overvejer ny forstærker

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
startrix Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Marts-2006
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér startrix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Overvejer ny forstærker
    Sendt: 31-December-2019 kl. 14:13
Jeg har netop solgt min centerhøjtaler og baghøjtaler og overvejer nu at udskifte min Marantz SR5011 receiver til noget stereo.

Jeg har 2 B&W CM9 højttalere. Pt bruges 75% af tiden nok på TV/film hvor der ikke er behov for surround, og resten af tiden på musik.
Al TV kommer via Apple TV 4K og musik via Teufel, så der er umiddelbart ikke behov for alle mulige fancy ting i forstærkeren, det vigtigste er at det er nemt at bruge, og helst tændes automatisk når man tænder for TV'et :)

PT. har jeg kigget på enten Lyngdorf SDAI 2175, NAD C390DD hvis det skal være brugt. Evt. Onkyo TX-8270 som ny, da jeg formoder det vil være lidt mere wife-friendly og tænde automatisk hvis apple-tv er koblet via HDMI her.

Har I andre bud ?  Vi skal nok ikke over 6000 i prisklasse..
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2019 kl. 14:26
Creek Evolution 50A og en eller anden DAC fra DBA
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2019 kl. 14:41
Jeg ville vælge Lyngdorf, mit stereo setup er fra Lyngdorf og det er jeg yderst tilfreds med...

Frank
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2020 kl. 16:58
Jeg er varm fortaler for fx en Nad C390DD2.. købte selv en brugt for 3 år siden og har ikke kigget tilbage. Den er født med USB og et par andre digitale digitale indgange, subwoofer udgang, masser af kræfter, ren lyd. Indbygget dac så all in one boks. Streaming skal dog tilkøbes i modul..
Ulempen er designet ikke er det pæneste.. Den er tilgengæld ren digital hele vejen igennem. 
Pris på dba.dk i øjeblikket 6000-7000 kr (nypris 14000-19000 kr)
Min bruges til musik og faktisk nok mest film/streaming i stereo setup.

Alternativt Lyngdorf SDAI2175 der kan fåes til omkring 4000-5000 kr. Den er semi digital og har også masser af effekt. Mange taler godt om den, har dog ikke selv haft en. 

Jeg prøvede med en spritny lækker Yamaha RX830 surround forstærker pga streaming mulighederne.. 
Den røg dog hurtigt videre pga den tynde lyd og manglende effekt.. 

Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2020 kl. 17:19
Jeg ville tage Lyngdorf, den har power.

NAD'en er lidt mere speciel hvad det angår og er ikke (i mine øjne) det perfekte valg til notorisk sværtdrevne B&W højttalere.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu