recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overvågning af IOS 4
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOvervågning af IOS 4

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af MrCeecar MrCeecar skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Jeg ved godt det er "tanken" der skræmmer/generer, men hvad er du/i bange for?
 
Jeg er personligt fløjtene ligeglad med om Apple "overvåger" mig. Fuldstændig og aldeles ligeglad..
 

Det er ikke fordi jeg laver ulovlige ting. Ulovlig download eller nogen anden form for kriminalitet. Jeg er bare lidt bange for at vi alle sammen er blevet narret af folk som har vores informationer. Det er også derfor jeg ikke bruger mit Visa i butikker eller automater. Hvis jeg skal have penge fra kontoen går jeg ind i banken og hæver pengene der. Selvom jeg skal rende rundt med flere tusinde kroner.
Jeg er nok lidt paranoid.


Når man kører fra Hedehusene til Roskilde er der en strækning med skov, hvor der bor en mand i naturen.
Han lever alene og uden el og elektricitet og har sikkert heller ikke opgivet sin bopæl til kommunen. De har dog valgt at stille en skraldespand op til ham, så han ikke smider affaldet over alt.

Men pointen er at man sagtens kan leve uden overvågning, hvis man ønsker det.

Jeg kan godt forstå at man ikke er glad for at Apple samler gps. oplysninger. Men når man har en mobiltelefon, så er det allerede logget hvor man befinder sig via sendemasterne.

Hvis man er bange for at benytte sit betalingskort i en butik pga. overvågning, så bør man efter min mening søge psykolog.
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Status: Offline
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 23:23
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Hvis man er bange for at benytte sit betalingskort i en butik pga. overvågning, så bør man efter min mening søge psykolog. 

Good one LOL

/Nils
           
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 08:41
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Hvis man er bange for at benytte sit betalingskort i en butik pga. overvågning, så bør man efter min mening søge psykolog.


Med mindre du mener "overvågning" er af butikkens egne videokameraer, synes jeg det er noget pjat at skrive. Pinkode-overvågning er bestemt aktuelt for tiden og en del er blevet offer for denne form for kriminalitet.

Og så er der da mange der bare foretrækker at hæve penge i banken fremfor at bruge betalingskort - det er bestemt ikke unormalt. Bare fordi du og mange andre har det fint med at bruge kort i butikker, betyder ikke at alle andre bør søge psykolog.

Faktisk er det kun lige fornylig at undertegnedes kære moder er begyndt at bruge sit Dankort i benzin-kortautomater, netop pga. der har været udenlandske fuskere på spil - og hun havde/har bestemt ikke brug for psykolog.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Alt sammen noget jeg har søgt oplysninger om på nettet, og lige præcist de tre produkter bliver efterfølgende vist i én og samme bannerannonce her på recordere.dk.
Tilfældigt?   Nej vel.

Du kan jo slå cookies fra, så logger Google ikke hvad du søger på og så får du heller ikke skræddersyet bannerreklamerne til din tidligere aktivitet på nettet. De øvrige reklamer på siden er stationære til en hvis grad, hvor specifikke forhandlere har deres reklamer siddende - disse har ikke noget med din færden at gøre. Hvis du i disse reklamer har set noget, der relaterer til dine søgninger, så er det tilfældigt.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Hvis man er bange for at benytte sit betalingskort i en butik pga. overvågning, så bør man efter min mening søge psykolog.


Med mindre du mener "overvågning" er af butikkens egne videokameraer, synes jeg det er noget pjat at skrive. Pinkode-overvågning er bestemt aktuelt for tiden og en del er blevet offer for denne form for kriminalitet.

Og så er der da mange der bare foretrækker at hæve penge i banken fremfor at bruge betalingskort - det er bestemt ikke unormalt. Bare fordi du og mange andre har det fint med at bruge kort i butikker, betyder ikke at alle andre bør søge psykolog.

Faktisk er det kun lige fornylig at undertegnedes kære moder er begyndt at bruge sit Dankort i benzin-kortautomater, netop pga. der har været udenlandske fuskere på spil - og hun havde/har bestemt ikke brug for psykolog.


Det var overvågning af dine transaktioner fra pengeinstitutternes og statens side...

Jeg mener ikke den anden "overvågning" er et problem hvis man holder den ene hånd godt henover den anden på tastaturet når man taster koden.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6628
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 13:46
Venlig hilsen
KB
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af MrCeecar MrCeecar skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Jeg ved godt det er "tanken" der skræmmer/generer, men hvad er du/i bange for?
 
Jeg er personligt fløjtene ligeglad med om Apple "overvåger" mig. Fuldstændig og aldeles ligeglad..
 

Det er ikke fordi jeg laver ulovlige ting. Ulovlig download eller nogen anden form for kriminalitet. Jeg er bare lidt bange for at vi alle sammen er blevet narret af folk som har vores informationer. Det er også derfor jeg ikke bruger mit Visa i butikker eller automater. Hvis jeg skal have penge fra kontoen går jeg ind i banken og hæver pengene der. Selvom jeg skal rende rundt med flere tusinde kroner.
Jeg er nok lidt paranoid.


Når man kører fra Hedehusene til Roskilde er der en strækning med skov, hvor der bor en mand i naturen.
Han lever alene og uden el og elektricitet og har sikkert heller ikke opgivet sin bopæl til kommunen. De har dog valgt at stille en skraldespand op til ham, så han ikke smider affaldet over alt.

Men pointen er at man sagtens kan leve uden overvågning, hvis man ønsker det.
Hmm... det lyder da til at du overvåger ham Wink
LOL
.....
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:



Når man kører fra Hedehusene til Roskilde er der en strækning med skov, hvor der bor en mand i naturen.
Han lever alene og uden el og elektricitet og har sikkert heller ikke opgivet sin bopæl til kommunen. De har dog valgt at stille en skraldespand op til ham, så han ikke smider affaldet over alt.

Men pointen er at man sagtens kan leve uden overvågning, hvis man ønsker det.
Hmm... det lyder da til at du overvåger ham Wink
LOL


Én eller anden skal vel overvåge tosserne, så du kan sove roligt om natten... LOL
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 19:38
... mon ikke Apple har tænkt det samme?
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu