recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - På besøg hos CSN Teknik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPå besøg hos CSN Teknik

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 01:34
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:


Hvordan kan du få det til at spille (især i stereo) godt, når du bruge forskel længder af højtale kabler Question



Det er noget du skriver for sjov, er det ikke Question.


Der har nu være en del debat om hvordan at lyde påvirket med forskellig kabler længder, ved surround er det jo ikke så stor problem, da man jo justere ind efter afstand og db. men med stereo er det jo en anden sag, for her ville man jo helst køre så direkte som mulige.



Redigeret af Startrek - 05-Marts-2010 kl. 02:03
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:


Hvordan kan du få det til at spille (især i stereo) godt, når du bruge forskel længder af højtale kabler Question



Det er noget du skriver for sjov, er det ikke Question.


Der har nu være en del debat om hvordan at lyde påvirket med forskellig kabler længder, ved surround er det jo ikke så stor problem, da man jo justere ind efter afstand og db. men med stereo er det jo en anden sag, for her ville man jo helst køre så direkte som mulige.

 
Tjaaaa, hvis du tænker lidt på fysikkens love, så kan man jo se der skal et temmelig langt kabel til før det giver problemer. Placeringen af højttalerne er nok 99,99999999999999% vigtigere end længden på kabler.
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:


Hvordan kan du få det til at spille (især i stereo) godt, når du bruge forskel længder af højtale kabler Question



Det er noget du skriver for sjov, er det ikke Question.


Der har nu være en del debat om hvordan at lyde påvirket med forskellig kabler længder, ved surround er det jo ikke så stor problem, da man jo justere ind efter afstand og db. men med stereo er det jo en anden sag, for her ville man jo helst køre så direkte som mulige.

 
Tjaaaa, hvis du tænker lidt på fysikkens love, så kan man jo se der skal et temmelig langt kabel til før det giver problemer. Placeringen af højttalerne er nok 99,99999999999999% vigtigere end længden på kabler.

Samt at med finsølv er hastigheden på strømførelsen noget lignede <90% af lysets hastighed.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 09:39
Super lækker bio Thumbs Up og hvis den bare er en anelse bedre end den gamle, så er den (også) fantastisk.
Fantastisk gennemført, også i detaljerne med lys, og husk nu på at det er en hjemmebiograf, hvorfor den ikke er optimeret imod HiFi, selv om jeg er sikker på den kan levere en rimelig fornuftig stereo-oplevelse også.
Hvis man vil have SUPER-HiFi vil man nok vælge noget andet grej, men til Biograf-oplevelse er jeg sikker på at man ikke vil opleve mangler med dette setup Wink
Rigtigt flot og lækkert.
Tillykke til Christian Thumbs Up
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 10:30
Tak for alle de rosende ord.
 
En af mine store overvejelser gik netop på højtalernes placering, som jeg også brugte meget tid på at forklare Hother. Jeg ville have det store billede, hvilket gjorde at mine side højtalere, kom HELT ud mod side vægene, hvilket ALDRIG burde kunne virke, med det kom det til efter en masse tweaken.
Bl.a. er der bygget ekstra akustik plader på vægene bag lærred, det er totalt lyddødt.
Jeg giver Hother ret at fronterne først kommer til sin ret når de bliver trukket frem, men det med at lave den skjulte højtaler installation, vinder bare så meget på WAFSmile
Center højtaleren er også vinklet så lyden virker naturlig, som om den kommer direkte fra billedet.
 
Jeg har fravalgt et akustisk lærred, for at få den bedste billed kvalitet.
 
Ang. Kabler så er der ikke sparet på sølvetSmile
Vi bruger vores største Custom Cables foran, og til de 4 baghøjtalere det næst største
Alt i alt er der vel omkring 60 meter sølv kabel, samt en pokker masse andre kabler der bare ligger til fremtidig udviddelser.
Jeg håber i løbet af i år at kunne ghave 2 lydsystemer opsat, jeg skal inden længe ud og høre det næste system der skal der ind.
 
Det med at tage billeder under drift retfærdiggøre aldrig det rigtige billed, det skal opleves liveWink
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
BSoD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

 
Tjaaaa, hvis du tænker lidt på fysikkens love, så kan man jo se der skal et temmelig langt kabel til før det giver problemer. Placeringen af højttalerne er nok 99,99999999999999% vigtigere end længden på kabler.
Hvilket også er tilfældet med alle andre højtalerkabler.
Til top
@lex Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 242
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 14:37
Meget flot ! Thumbs Up
Hvilket lysstyring integreret med Harmony ?
 
MVH @lex
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af @lex @lex skrev:

Meget flot ! Thumbs Up
Hvilket lysstyring integreret med Harmony ?
 
MVH @lex
Hvis dit spørgsmål omfatter hvad jeg tror (jeg har ikke alverden forstand på multifjernbetjeningerEmbarrassed), så foregår al styring, herunder styring af lys via den nævnte Philips Pronto fjernbetjeningSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 15:39
Det ser godt nok lækkert ud - ikke i tvivl om at oplevelsen må være fantastisk, som jeg har oplevet Christian, så gør han det jo ordentligt, når først han går igang.
 
på billederne virker det dog næsten lidt overdrevet med alt det lys og skilte der er, men det er nok anderledes i virkeligheden.
 
Kan godt forstå at der ikke er valgt akustisk transperant lærred - til highdef er de simpelthen ikke gode nok mere - måske er der noget bedre på vej, end det vi allerede kender?
 
Jeg bliver vist nødt til at finde på en undskyldning for snart at kigge forbi hos ham igen - selvom jeg (næsten) har lovet mig selv ikke at bruge flere penge på biografen det næste stykke tid.
 
 
Citat fra artiklen:
"Vægge, gulve og loft er beklædt med de mest egnede isoleringsmaterialer. Biografen er lavet i samarbejde med en af Danmarks dygtigste akustikere) Selv ved maling af væggene er der taget hensyn til refleksioner af både lyd og billede. Faktisk var Fluggers tekniske afdeling inddraget i indhold og blanding af de benyttede malinger."
 
Kan vi få at vide hvad disse mest egnede isoleringsmaterialer består af?
Og kan vi få uddybet hvad det lige er der er gjort så specielt med malingen - det virker som om vi er ude i absolutte extremer - læs i min verden nærmest teoretisk forskel?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

 
 
Citat fra artiklen:
"Vægge, gulve og loft er beklædt med de mest egnede isoleringsmaterialer. Biografen er lavet i samarbejde med en af Danmarks dygtigste akustikere) Selv ved maling af væggene er der taget hensyn til refleksioner af både lyd og billede. Faktisk var Fluggers tekniske afdeling inddraget i indhold og blanding af de benyttede malinger."
 
Kan vi få at vide hvad disse mest egnede isoleringsmaterialer består af?
Og kan vi få uddybet hvad det lige er der er gjort så specielt med malingen - det virker som om vi er ude i absolutte extremer - læs i min verden nærmest teoretisk forskel?
Det vil jeg håbe at Christian svare på omkring isolering. Han har sikkert fortalt mig om betegnelserne. Men jeg fik desværre ikke fat i detEmbarrassed
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 17:02
Malingen er specielt blandet for at få så neutrale farve gengivelse ( D65 farve temperatur) som muligt.
Jeg betalte i dyre domme for de reference farve kort med de farver. Som teknikerene så har blandet efter, dog måtte vi op i en blankere maling, da de første var alt for sarte.
 
Til akustiken er der brugt en blanding af absobenter i form af enkelt og dobbelt fiber gips plader der er limet sammen, samt rockfon støjbatts, så er der lavet en speciel basabsobent på hele bagvægen der er 40 cm. dyb, ligeledes er gulvet delt op i felter der er isoleret fra hinanden, fibergips + 22 mm. spånplader, og et tynt gulvtæppe.
De fleste vil nok sige det er at gå for meget amok, men det handler jo om at jeg kan vise en af de løsninger man kan lave, så kunderne kan forholde sig til noget af det som vi snakker om, når jeg laver del eller total løsninger. Der er akustiken meget vigtigt, speceilt at lave et fornuftigt dæmpet rum.
Jeg har oplevet rum der er for kraftigt dæmpet, og det virker bare ikke så fantastisk.
 
Vi kan altid diskutere hvad der er flot, også af lysinstallationer. Var det min egen private biograf og ikke et demo rum, havde jeg lavet det en smule mere dæmpetWink
 
Lyset bliver styret via en el styring med lysdæmpere, kombineret med lav volts tryk på vægen ved indgangs døren.
De zoner der kan styres på trykket, kan samtidigt styres parallelt med Prontoen, via relæ udgangene på Pronto extenderen, så er der lavet tænd/sluk alt samt tidsstyret dæmpe funktioner
alt i alt virker det rigtigt godt.
 
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 17:18
Jeg har helt glemt at ros din biff Christian, så der er hermed gjort Clap, men den se sikker flotte ud i virkelighed, men det få jeg jo snart at se Big smile

Redigeret af Startrek - 05-Marts-2010 kl. 17:28
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu