|
På hjemme-Bio besøg!!! |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jonas
At køre med 2 MiniDSP DDRC 88 til Atmos, tror du ikke det fucker rimelig meget op med delays til de forskellige kanaler. De 2 bokse er jo ikke klar over hinandens tilstedeværelse. Noget helt andet er så, at det også bliver ekstremt dyrt. |
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4468 |
Kommer helt an på hvordan den sætter delay. Ser den på hver højttaler individuelt eller ser den på delta'et mellem de forskellige højttalere når den sætter delay? Men uanset hvad, er det jo en af de ting der er nemme at rette i receiveren efterfølgende.
Og ekstremt dyrt er en definitionssag :) En del billigere end Datasat med fuld Dirac eller en JBL EQ.
|
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Vil tro den laver delay efter den der Delta metode. Der er altid en højttaler der får 0 ms delay, og resten bliver så forsinket i forhold til denne. Dvs på boks nummer 2 bliver udgangspunktet (den højttaler med 0 delay) en anden, i forhold til boks nummer 1.
Og hvordan vil du rette dette efterfølgende i receiver/processor så det bliver 112% lige i skabet? |
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4468 |
Ligesom jeg gør nu. Eller hvis man vil have en "nem" metode, så køre receiverens auto-delay efter Dirac har lavet dens magic. Men det hører vist en anden tråd til - sorry for off topic til trådstarter :)
|
|
![]() |
|
Et andet problem jeg ser med disse bokse som sidder efter receiveren er, at nu da der ikke er Bass management i Dirac, så vil dens sweeps blive sendt som full range til LCR og surrounds, og de vil blive kalibreret som værende full range uden sub, godt nok vil target kurven følge højttalerens naturlige roll off, men Dirac kan ikke se hvordan frekvensforløbet bliver ved XO mellem LCR og sub, når der bliver tilført Bass management. Det kan det ved PC udgaven.
|
|
![]() |
|
Nå ja nok om disse bokse. Sorry for off topic.
|
|
![]() |
|
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
Jeg er helt sikkert frisk. Jeg har en lille stue bio med xtz:)
|
|
![]() |
|
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
trekant området
|
|
![]() |
|
Andromeda ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
Hvordan kan jeg så efterfølgende drage nytte af Dirac når jeg ikke Har det på min computer?
Kender ikke nget til programmet, andet end det er født ind i nogle receivere, som korrektion. Det ok i snakker lidt DIRAC, så får jeg og andre lidt indsigt ![]() Og derfor, forklar gerne mere dybdeg |
|
![]() |
|
Andromeda ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
.. Mere dybdegående, hvad DIRAC gør og hvordan det virker.
|
|
![]() |
|
Og er der andre fra jylland, gerne midt og op efter. Det bliver en lang tur til det sjællandske for mig i hvert fald
![]() |
|
![]() |
|
Ja, det er ikke optimalt. Men hvis man sætter Dirac ind inden bass management, kan man så fortælle Dirac, at højttaleren skal følge en given delefrekvens? Eller sidder du og prøver at få den til at ramme ved at trække lidt op og ned i kurven? For så er der ingen af løsningerne der er optimale og man skal vælge mellem pest eller kolera. Jeg synes begge metoder er "forkerte" hvis jeg skulle vælge. Målesignalet bør komme ind så tidligt som muligt (dvs. inden receiver), og korrektionen bør blive pålagt så "sent" som muligt (dvs. helst lige inden amps). På den måde kender man alle de påvirkninger der er gennem hele kæden og dét resultat man ser, er 100% retvisende for hvad der sker når musikken eller filmen kører.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |