recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - På hjemme-Bio besøg!!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

På hjemme-Bio besøg!!!

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 11:22
Jonas

At køre med 2 MiniDSP DDRC 88 til Atmos, tror du ikke det fucker rimelig meget op med delays til de forskellige kanaler. De 2 bokse er jo ikke klar over hinandens tilstedeværelse.
Noget helt andet er så, at det også bliver ekstremt dyrt.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 11:34
Kommer helt an på hvordan den sætter delay. Ser den på hver højttaler individuelt eller ser den på delta'et mellem de forskellige højttalere når den sætter delay? Men uanset hvad, er det jo en af de ting der er nemme at rette i receiveren efterfølgende.

Og ekstremt dyrt er en definitionssag :) En del billigere end Datasat med fuld Dirac eller en JBL EQ. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 11:48
Vil tro den laver delay efter den der Delta metode. Der er altid en højttaler der får 0 ms delay, og resten bliver så forsinket i forhold til denne. Dvs på boks nummer 2 bliver udgangspunktet (den højttaler med 0 delay) en anden, i forhold til boks nummer 1.
Og hvordan vil du rette dette efterfølgende i receiver/processor så det bliver 112% lige i skabet?
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 11:51
Ligesom jeg gør nu. Eller hvis man vil have en "nem" metode, så køre receiverens auto-delay efter Dirac har lavet dens magic. Men det hører vist en anden tråd til - sorry for off topic til trådstarter :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 11:57
Et andet problem jeg ser med disse bokse som sidder efter receiveren er, at nu da der ikke er Bass management i Dirac, så vil dens sweeps blive sendt som full range til LCR og surrounds, og de vil blive kalibreret som værende full range uden sub, godt nok vil target kurven følge højttalerens naturlige roll off, men Dirac kan ikke se hvordan frekvensforløbet bliver ved XO mellem LCR og sub, når der bliver tilført Bass management. Det kan det ved PC udgaven.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 12:00
Nå ja nok om disse bokse. Sorry for off topic.
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 12:01
Jeg er helt sikkert frisk. Jeg har en lille stue bio med xtz:)
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 12:02
trekant området
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2011
Point: 517
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 12:22
Hvordan kan jeg så efterfølgende drage nytte af Dirac når jeg ikke Har det på min computer?

Kender ikke nget til programmet, andet end det er født ind i nogle receivere, som korrektion.

Det ok i snakker lidt DIRAC, så får jeg og andre lidt indsigt

Og derfor, forklar gerne mere dybdeg
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 12:23
.. Mere dybdegående, hvad DIRAC gør og hvordan det virker.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 12:25
Og er der andre fra jylland, gerne midt og op efter. Det bliver en lang tur til det sjællandske for mig i hvert fald
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Et andet problem jeg ser med disse bokse som sidder efter receiveren er, at nu da der ikke er Bass management i Dirac, så vil dens sweeps blive sendt som full range til LCR og surrounds, og de vil blive kalibreret som værende full range uden sub, godt nok vil target kurven følge højttalerens naturlige roll off, men Dirac kan ikke se hvordan frekvensforløbet bliver ved XO mellem LCR og sub, når der bliver tilført Bass management. Det kan det ved PC udgaven.
Ja, det er ikke optimalt. Men hvis man sætter Dirac ind inden bass management, kan man så fortælle Dirac, at højttaleren skal følge en given delefrekvens? Eller sidder du og prøver at få den til at ramme ved at trække lidt op og ned i kurven? For så er der ingen af løsningerne der er optimale og man skal vælge mellem pest eller kolera. 

Jeg synes begge metoder er "forkerte" hvis jeg skulle vælge. Målesignalet bør komme ind så tidligt som muligt (dvs. inden receiver), og korrektionen bør blive pålagt så "sent" som muligt (dvs. helst lige inden amps). På den måde kender man alle de påvirkninger der er gennem hele kæden og dét resultat man ser, er 100% retvisende for hvad der sker når musikken eller filmen kører. 
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu