|
På hjemme-Bio besøg!!! |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nej man fortæller ikke Dirac noget om delefrekvenserne. Men når Dirac så sender et full range sweep til f.eks. L, så bliver sweep'et fordelt i receiveren til hhv sub og L. Og på det målte sweep kan Dirac så se hvor vellykket receiverens XO blev, og korrigere dips/peaks og group delay omkring XO. Jeg kan ikke se et teoretisk problem i dette, og i praksis fungerer det kanon godt. Jeg kan prøve og uploade nogle REW målinger med og uden Dirac en dag hvor tiden er til det.
|
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4468 |
Den teoretiske ulempe er, at du ikke på noget tidspunkt korrigerer LCR+SUR som individuelle højttalere... Jeg er bestemt tilhænger af, at måle på overgangen mellem LCR+Sub, men ikke til at starte med. Jeg vil være sikker på, at hver enkelt højttaler opfører sig fuldstændig som den skal. Derefter kan man se på samspillet. Det er den logiske måde at bryde tingene ned i mit hoved.
Nu tror jeg snart vi skal lave en anden tråd :) Jeg er forresten en af de få bio-gutter som ikke er fra det mørke Jylland, så jeg bliver svær at besøge i forhold til mange andre herinde!
|
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Ja ok kan godt følge dig. Men i dette tilfælde vil jeg mene at kolera er klart værre end pesten ;-) Når sweepet ikke kommer igennem receiveren ser Dirac intet om hvordan LCR+SUR & sub summererer.
|
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4468 |
Måske er kolera bedre, men jeg foretrækker at vælge den raske løsning :)
Til trådstarter: Ift. hjemmebio og inspiration så har de amerikanske forums ofte en "Show me your...."-tråd. F-.eks. en "Vis mig din hjemmebio" hvor alle kan poste deres billeder og man holder off-topic til et minimum. KUnne være en idé herinde.
|
|
![]() |
|
Andromeda
Hvis du vil læse lidt om Dirac, er der en fin gennemgang af det her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=125414&KW=dirac&PN=1&title=digital-rumkorrektion-med-dirac-rcs Og hvis man så ikke vil bruge pc kan man få det i forskellige MiniDSP bokse. Umiddelbart er jeg størst fan af HDMI udgaven som man sætter mellem Blu-ray og processor: http://www.chromapure.co.uk/details.asp?id=360&type=products |
|
![]() |
|
Jonas
Nu var det heller ikke fordi jeg ville starte en krig om syge vs raske rumkorrektioner. Hos Andromeda er jeg ligeså åben overfor og tune PEQ'en i hans Nuforce optimalt. Når der så er gået et par timer med det. Så kan vi altid prøve en Dirac korrektion bagefter bare for eksperimentets/nørderiets skyld. Tager jo kun 20 minutter eller noget i den stil. |
|
![]() |
|
Andromeda ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
Jonas_H:
Ja det lyder da som en glimrende idé.. I now Demand PICTURES ... ![]() Mht. OFF topic, ja så synes jeg DIRAC passer fint ind, så længe det er nyttig viden, samt evt. Links, så vi holder tråden nogenlunde ren. (Go idé Jonas_H) Kunne være fedt at få korrigeret med DIRAC og ellers generelt, blir selskabet med ligesindede, super hyggeligt. ![]() |
|
![]() |
|
jacobthor91 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2012 Sted: ikast, danmark Status: Offline Point: 673 |
skide god ide, jeg er selv fra det midtjyske, og har en lille bio i kælderen bestående af et dali og marantz setup.
min tråd er ikke opdateret i lang tid, og der er sket en del siden, men har ikke lige haft tiden til at opdatere den efter jeg blev far til nummer 2 tilbage i april, men det giver en ret godt billede på hvad jeg har af udstyr, det er mest kosmetisk ændringer jeg har foretaget. Redigeret af jacobthor91 - 15-September-2015 kl. 08:30 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |