recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - P## og l•••, mit Pana er dødt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

P## og l•••, mit Pana er dødt

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Skywalker Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 142
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skywalker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: P## og l•••, mit Pana er dødt
    Sendt: 13-Februar-2021 kl. 19:00
Så skete det, man håber altid sker for naboen. Mit Panasonic Ez 952 E 55” viste blinkende rød led, da jeg kom ind i stuen. Ok tænkte jeg, det skal nok bare slukkes engang. Det gjorde jeg så, men der kom desværre ikke lys i led’en igen, og det tændte heller ikke. 
Jeg har prøvet at løse det være slukket en times tid, og tændt for strømmen igen, men desværre uden held.
Det er fra 2018, så jeg synes det er er hurtigt det giver op, og 8.000 for 2 år er mange penge for den tid.
Er der nogen af jer, som har en idé om hvad det koster at få det repareret ( har prøvet det selv ), eller skal jeg til at spare op.

Mvh en trist mand  Cry
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2021 kl. 19:25
Hej.

Er der ikke noget om at antallet af blink fortæller noget om hvor fejlen er?

Så jeg vil foreslå, at du oplyser antallet af blink.

Hilsen Carsten.
Til top
Skywalker Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 142
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skywalker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2021 kl. 19:31
Hej

Der er slet ikke lys i power led’en, efter jeg slukkede og tændte igen ☹️


Redigeret af Skywalker - 13-Februar-2021 kl. 19:32
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2021 kl. 19:31
Vores indboforsikring dækker al elektronik op til 6 år...
Kunne jo være du også har en lign. Dækning...
Til top
Skywalker Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 142
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skywalker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2021 kl. 19:33
@Bravo

Det vil jeg da undersøge, det kunne da være at jeg var heldig. 🤔
Til top
Skywalker Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 142
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skywalker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2021 kl. 19:40
@Bravo

Og det havde jeg så ikke 😫
Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2021 kl. 09:24
Har haft en sådan forsikring i mindst 10 år. Det er en tillægsforsikring til din husstandsforsikring. Pris ca 400 kr. Dækker al elektronik og husholdningapparater i 4 år. 

for alle os hifi-freaks er det et must! 






Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2021 kl. 07:23
Prisen på den type elektronikforsikringer svinger rigtigt meget fra selskab til selskab - jeg blev på et tidspunkt spurgt om jeg jeg skulle have sådan en: ca 2000 p.a. - det blev et nej tak.
Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2021 kl. 09:13
Skift selskab!!! Eller tru dem med at gøre det. Det gælder både banker og forsikringsselskaber. Du kan prutte med dem. Man skal altid tjecke sine forsikringspriser hvert fjerde år. Realkreditlån, forsikringer, jeg har aldrig bare accepteret det første tilbud!Wink
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2021 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af Skywalker Skywalker skrev:

.... Mit Panasonic Ez 952 E 55” viste blinkende rød led, da jeg kom ind i stuen. Ok tænkte jeg, det skal nok bare slukkes engang. Det gjorde jeg så, men der kom desværre ikke lys i led’en igen, og det tændte heller ikke. 
Jeg har prøvet at løse det være slukket en times tid, og tændt for strømmen igen, men desværre uden held.....
Jeg har ikke Panasonic, så jeg skal ikke gøre mig klog på fejlen - slet ikke, når du ikke mere kan tælle blink fra LED (...det lyder dog  ikke godt....Dead!)

MEN jeg har prøvet fejl, hvor jeg var ved at sende kassen til storskrald, men lige ville tjekke.... og vips, så kørte det igen.
1. Har du haft strømkabel helt afmonteret (fra TV!)?
2. Har du forsøgt at anvende knapper på TV (ikke remote)?
Særligt forsøgt at holde Input eller On/Off inde i op til 20 sek.?
3. Afmontere øvrige kabler (HDMI, Antenne etc.)
4. Skifte batterier på remote

miri
Til top
Skywalker Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 142
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skywalker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2021 kl. 11:56
@miri
Jeg har desværre prøvet de forslag, du angiver, uden held. Der er stadig ikke lys i power-leden. Når jeg tænder for stikkontakten til tv’et, kommer der et klik ligesom et relæ der slår til, og så nichts weiter 😣.
Jeg har klaget min nød til Panasonic support, men jeg nærer desværre ikke de største forhåbninger.
Og der er godt nok lang tid til Black friday.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2021 kl. 12:35
Forhør et lokalt TV værksted hvor meget de skal have for at fejlsøge, det kan jo bare være en enkelt komponent der fejler. Det ville jeg gøre inden det køres til skrald, det er jo ikke så gammelt.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu