recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - På røven med valg af surround receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPå røven med valg af surround receiver

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Klaus.S Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Status: Offline
Point: 245
Direkte link til dette indlæg Emne: På røven med valg af surround receiver
    Sendt: 26-Januar-2010 kl. 18:43
Hej

Jeg er total på røven nu hvor jeg skal vælge en surround receiver.

Det jeg har er:
TV Panasonic G15 eller V10 (ikke købt endnu)
PS3
Havde tænkte på en NAS server til mit musik. Hvis ikke så kører det fra PC.
Ipod Touch.

Så de ting skal kunne til sluttes. Hører også en del radio, men har den ikke radio tuner kan man vel hører netradio via Ipod'en?

Det jeg skal have er en surround receiver og højttalere. Pris niveau for receiver er maks 4.500 og gerne billigere.

Højttalere har jeg ingen ide om. Må evt. købe lidt af gangen efterhånden som man får samlet penge sammen.

Jeg selv kigget på følgende.
Denon AVR 1910
Panasonic SA-BX500
Onkyo TX-SR 607
Marantsz NR1501 (Marantz SR5004 er for dyr kun set til 5.500)
Yamaha RX-V565

Men som sagt ved ikke rigtig noget og disse er valgt ud fra hvad jeg har læst her på forum og pga. prisen rammer godt.

Håber der er hjælp at hente.


Redigeret af Klaus.S - 26-Januar-2010 kl. 20:24
Til top
THMhome Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2008
Sted: Silkeborg, DK
Status: Offline
Point: 541
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 08:30
Hej Klaus.S
 
Nu skriver du selv lidt om NAS og Netradio osv. Og jeg ER opmærksom på at det er en del over budget. Men Prøv at kigge på Denon AVR-3310. Den koster godt nok ca. 8000 men du får netværks funktionen indbygget i den. Du kan streame din musiksamling fra NAS til den uden at skulle have din PC tændt (DVS. fruen kan også finde ud af det Wink) og den modtager >10.000 netradio stationer.
Jeg har ikke erfaring med de andre recievere du foreslår og vil på ingenmåde sige at de ikke fungere. Jeg har selv en Denon AVR-3808a hvor jeg bruger netværk meget. Jeg har stortset aldrig brugt den indbyggede tuner da jeg benytter netradio.
Angående højtalere, kan du med fordel købe brugt og spare nogle penge. Ofte er der en del rigtig gode højtalere tilsalg brugt. Der er ofte mange der har erfaring med de forskellige højtaler modeller og bedre kan vejlede i ved køb, når højtalerne har nogle år på bagen.
Ofte bliver højtalere også kun bedre af at blive brugt, bare de ikke bliver misbrugt Wink
M.V.H.

THMhome


Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N
Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2

Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 08:35
Oprindeligt skrevet af THMhome THMhome skrev:

Hej Klaus.S
 
Nu skriver du selv lidt om NAS og Netradio osv. Og jeg ER opmærksom på at det er en del over budget. Men Prøv at kigge på Denon AVR-3310. Den koster godt nok ca. 8000 men du får netværks funktionen indbygget i den. Du kan streame din musiksamling fra NAS til den uden at skulle have din PC tændt (DVS. fruen kan også finde ud af det Wink) og den modtager >10.000 netradio stationer.
Jeg har ikke erfaring med de andre recievere du foreslår og vil på ingenmåde sige at de ikke fungere. Jeg har selv en Denon AVR-3808a hvor jeg bruger netværk meget. Jeg har stortset aldrig brugt den indbyggede tuner da jeg benytter netradio.
Angående højtalere, kan du med fordel købe brugt og spare nogle penge. Ofte er der en del rigtig gode højtalere tilsalg brugt. Der er ofte mange der har erfaring med de forskellige højtaler modeller og bedre kan vejlede i ved køb, når højtalerne har nogle år på bagen.
Ofte bliver højtalere også kun bedre af at blive brugt, bare de ikke bliver misbrugt Wink
 
Den Denon lyder sgu spændende. Hvordan browser man rundt i sin musik? Er der LCD i fjernbetjeningen til at vise samlingen ala Squeezebox duet eller hvordan?
Til top
THMhome Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2008
Sted: Silkeborg, DK
Status: Offline
Point: 541
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 08:48
Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:

 
Den Denon lyder sgu spændende. Hvordan browser man rundt i sin musik? Er der LCD i fjernbetjeningen til at vise samlingen ala Squeezebox duet eller hvordan?
Jeg har desværre "kun" den gamle model. Der er det en menu i displayet man browser igennem ligesom et folder system i stifinder. Det bliver kun vist i displayet på recieveren som standart. Men men kan købe en 2-vejs RF fjernbetjening så informationerne fra displayet kan vises på fjernbetjeningen.
M.V.H.

THMhome


Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N
Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 08:48
NU kender jeg ikke lige Denon's,. men jeg har en Onkyo 807 også med netværksfunktion og jeg har også en Squeezebox. Hvis Denon er som på Onkyoen og som man kender fra Sony TV, så kan det ikke sammenlignes med Squeezebox. Der er lysår imellem. Så længe samlingen er lille er det fint. Men store samlinger bliver besværligt.
Til top
THMhome Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2008
Sted: Silkeborg, DK
Status: Offline
Point: 541
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

NU kender jeg ikke lige Denon's,. men jeg har en Onkyo 807 også med netværksfunktion og jeg har også en Squeezebox. Hvis Denon er som på Onkyoen og som man kender fra Sony TV, så kan det ikke sammenlignes med Squeezebox. Der er lysår imellem. Så længe samlingen er lille er det fint. Men store samlinger bliver besværligt.
Ingen tvivl. Squeezebokxen er jo lavet til præcist det formål. Men den kan (ret mig hvis det er forkert) ikke stå alene, og kræver derfor en reciever/forstærker og afhængig af højtaler valg eller lyd krav, skal der måske bruges en kraftig reciever.
Og så er vi alligevel oppe i mindst Denon 3310 eller Onkyo 807.
M.V.H.

THMhome


Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N
Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2

Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af THMhome THMhome skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

NU kender jeg ikke lige Denon's,. men jeg har en Onkyo 807 også med netværksfunktion og jeg har også en Squeezebox. Hvis Denon er som på Onkyoen og som man kender fra Sony TV, så kan det ikke sammenlignes med Squeezebox. Der er lysår imellem. Så længe samlingen er lille er det fint. Men store samlinger bliver besværligt.
Ingen tvivl. Squeezebokxen er jo lavet til præcist det formål. Men den kan (ret mig hvis det er forkert) ikke stå alene, og kræver derfor en reciever/forstærker og afhængig af højtaler valg eller lyd krav, skal der måske bruges en kraftig reciever.
Og så er vi alligevel oppe i mindst Denon 3310 eller Onkyo 807.
Men så er det vel højttalerne, og ikke Squeezebox, som sætter kravene til recieveren højt..
Til top
Callie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2005
Sted: Vestamager
Status: Offline
Point: 563
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 11:55

Køb en squeezebox receiver og tilslut en kommende forstærker. Brug din ipod touch til at navigere i musikken. Hvis du så køber en nas, så sørg for, at den er kompatibel med squeezeserver software eller tænd din pc og kør softwaren derfra.

Forstærkeren kan sagtens være en model fra sidste år. Du vil ikke gå glip af noget med sådan én. Evt. en marantz SR5003 brugt.

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af THMhome THMhome skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

NU kender jeg ikke lige Denon's,. men jeg har en Onkyo 807 også med netværksfunktion og jeg har også en Squeezebox. Hvis Denon er som på Onkyoen og som man kender fra Sony TV, så kan det ikke sammenlignes med Squeezebox. Der er lysår imellem. Så længe samlingen er lille er det fint. Men store samlinger bliver besværligt.
Ingen tvivl. Squeezebokxen er jo lavet til præcist det formål. Men den kan (ret mig hvis det er forkert) ikke stå alene, og kræver derfor en reciever/forstærker og afhængig af højtaler valg eller lyd krav, skal der måske bruges en kraftig reciever.
Og så er vi alligevel oppe i mindst Denon 3310 eller Onkyo 807.
Du anbefalede jo alene på baggrund af netværksfunktionen at gå op i receiver. Hertil mener jeg at funktionen ikke er god nok.
 
At man gå op i receiver for at få flere krafter/bedre lyd er noget andet, men det var ikke det du startede med. Brugeren starter selv med at spørge til en receiver til 3000 og så foreslå at købe en til 8000 for netværksfunktionen er efter min mening skudt ved siden af. Du vil få en meget bedre funktionalittet med Squeezebox.
Til top
Klaus.S Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Status: Offline
Point: 245
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 12:52
Tak for svarende selvom det lige tog en drejning der blev lidt dyr Wink

Har en god ven der streamer fra pc/itunes via noget der hedder Airtunes Wifi mener jeg og det virker super godt og er en billig løsning.
Så styre han det hele med hans Iphone.

Er nok der jeg vil hen medmindre nogen har nogle agumenter for at det er noget lort?

Så nu spørger jeg lige igen. Hvis jeg skulle være en af dem jeg har skrevet op eller en anden i det prisleje hvor får jeg så mest for pengene?

Denon AVR 1910
Panasonic SA-BX500
Onkyo TX-SR 607
Marantsz NR1501
Yamaha RX-V565

Håber nogen kan kommer med input. Evt. råd omkring højttalere også.


Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 12:59
Under alle omstændigheder, sørg for at købe en reciever som har pre-out.
Til top
Klaus.S Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Status: Offline
Point: 245
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 13:28
Dumt spørgsmål måske, men hvad er pre out?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu