|
P42ST60y bedste billedindstilling |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Warren ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-November-2006 Status: Offline Point: 786 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-November-2013 kl. 15:15 |
Hvilken billedopsætning bør dette TV have for at give det bedste billede? Jeg har søgt rundt på nettet og der foreslås True Cinema eller Biograf.
Jeg har flest steder set "True Cinema" som forslag og er derfor startet med denne. Jeg synes at farverne er underspillede og lidt for kedelige. Nu er vi gået over til Biograf - det giver stærkere farver. Farvetemperatur "varm" var anbefalet flere steder. Jeg har nu ændret denne til Normal. Kunne godt tænke mig at høre jeres bud på det bedste billede. Det er alm kabel tv der ses (ingen spillemaskiner). Forskellige programmer med inspiration. Sjældent fodbold. Gerne musik kanaler. Få film. Jeg går ud fra at større TV modeller i samme serie "deler" billed-indstillinger med denne 42". |
|
![]() |
|
alpha10 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Juli-2008 Status: Offline Point: 200 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg bruger indstillingerne fra flatpanels:
Det ser fint ud, synes jeg....når jeg får penge nok en dag, så får jeg skærmen kalibreret :)
|
|
![]() |
|
Warren ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-November-2006 Status: Offline Point: 786 |
Det er faktisk også dem jeg har anvendt.
De nederste indstillinger vedr. Gain og Cutoff er det inde i Hvidbalance eller Farvestyring (eller begge) i menuen Avancerede indstillinger?
|
|
![]() |
|
Hvis nogen er interesserede fandt jeg dette ifm min søgning:
Dog kan jeg ikke finde de indstillinger han mener der er de bedste.
|
|
![]() |
|
Nogen der selv har tilpasse indstillinger - evt. ud fra indstillinger fra nettet?
|
|
![]() |
|
fredtoft ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Status: Offline Point: 178 |
Ups, det er vist lidt sent jeg faldt over denne tråd
![]() Der er linket til de anbefalede indstillinger nederst i testen, men ellers kan de findes her: http://www.av-blog.dk/anbefalede-indstillinger/anbefalede-indstillinger-til-panasonic-plasma-tv-tx-p50st60/ |
|
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede |
|
![]() |
|
javilha ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2012 Sted: kbh Status: Offline Point: 455 |
Jeg kan f.eks godt give dig info om mine indstillinger, hvad lys farve o.s.v på tv g indgange henholdsvis hvis du kan bruge dette. Jeg regner med, at skala fra 0 til max er det sammme på Panasonics tv.
![]() |
|
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |