recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pakker fra Kina
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pakker fra Kina

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pakker fra Kina
    Sendt: 02-Januar-2021 kl. 17:35
Hej

Er der nogen der ved om de nye regler for pakkekøb uden for EU er trådt i kraft, eller om man stadig skal købe for mindre end 80kr

Thomas
---------------------

Thomas K
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2021 kl. 17:47
Til top
HenrikN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2021 kl. 20:51
Var det ikke også fra i år, at portostøtte til varer fra Kina skulle fjernes... Jeg har dog ingen idé om hvad det kommer til at betyde for prisen.... 

Mvh
Henrik Nielsen
Til top
HenrikN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2021 kl. 20:53
Mvh
Henrik Nielsen
Til top
sr7009 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Marts-2015
Status: Offline
Point: 171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sr7009 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2021 kl. 20:55
det er så øv at de fjerne 80 kr undtagelsen.   er træt af at høre "danske" webshops der bare sælger det samme kina ting til 20 gange pris klage over at det øv at forborgne kan købe det næsten lige så billigt som dem !!
Til top
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2021 kl. 09:58
Så du synes at Kina stadig er et uland? 
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2021 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af sr7009 sr7009 skrev:

det er så øv at de fjerne 80 kr undtagelsen.   er træt af at høre "danske" webshops der bare sælger det samme kina ting til 20 gange pris klage over at det øv at forborgne kan købe det næsten lige så billigt som dem !!


Helt enig!

Men jeg betaler gerne dansk moms på varerne når PostNord gebyret forsvinder og det skulle efter planen ske til sommer. Man skal så selv anmelde sin pakke og betale momsen og evt told før man får den udleveret.


mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2021 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af Naim Naim skrev:

Så du synes at Kina stadig er et uland? 


Kina er ikke et uland, men hvorfor er portoen og gebyrerne væsentligt højere hos PostNord i Danmark end i Sverige?


mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2021 kl. 12:52
..........


Redigeret af Hackerjac - 03-Januar-2021 kl. 12:54
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2021 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af sr7009 sr7009 skrev:

det er så øv at de fjerne 80 kr undtagelsen.   er træt af at høre "
Det kan godt være, at du er træt af det, men jeg er også træt af, at jeg skal betale for at du kan slippe for at betale told og afgifter og dermed reducere fortjenesten i en dansk butik og derfor nedsætter skattegrundlaget til det danske samfund.

Samtidig skal jeg være med til at betale for at kineserne kan sende 16 millioner pakker om året til Danmark og kun betale kr 6,50 per pakke.

Hvor langt vil du køre med en pakke for 6,50 ?

Det er på tide, at der rettes op på de forhold, så de der handler uden for landets grænser selv tilnærmelsesvist betaler det, det reelt koster.

Når nu Kina ikke længere er et u-land, ser jeg ingen grund til, at danske skatteydere fortsat skal subsidiere deres samfund
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2021 kl. 23:00
Jeg synes måske også fragtpriserne hos PostNord har taget overhånd. Jeg har sådan set ikke noget imod at betale 35-40 kr i forsendelse og moms af varen, hvis ekspeditionsgebyret forsvinder. Men mon ikke de bare finder en anden måde at malke koen på, så det er næste ubetaleligt at få sendt de kinavarer hjem, som ikke kan fås i Danmark.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 07:44
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Oprindeligt skrevet af sr7009 sr7009 skrev:

det er så øv at de fjerne 80 kr undtagelsen.   er træt af at høre "
Det kan godt være, at du er træt af det, men jeg er også træt af, at jeg skal betale for at du kan slippe for at betale told og afgifter og dermed reducere fortjenesten i en dansk butik og derfor nedsætter skattegrundlaget til det danske samfund.

Samtidig skal jeg være med til at betale for at kineserne kan sende 16 millioner pakker om året til Danmark og kun betale kr 6,50 per pakke.

Hvor langt vil du køre med en pakke for 6,50 ?

Det er på tide, at der rettes op på de forhold, så de der handler uden for landets grænser selv tilnærmelsesvist betaler det, det reelt koster.

Når nu Kina ikke længere er et u-land, ser jeg ingen grund til, at danske skatteydere fortsat skal subsidiere deres samfund


Nu er mange af de forsendelser jo mindre brevforsendelser og så er de 7-8 kr Post Nord for at omdele ikke helt hen i vejret som de gerne vil gøre det.

De behandler dem som B-post og et alm. B-brev koster vel 11 kr i Porto. Men ved Kina pakkerne, så kommer de et centralt sted. De skal ikke samles ind forskellige steder i DK som b breve skal. 

I øvrigt, så er mange af Kina pakkerne omlagt, så de kommer via Holland, så Post DK, skal afregne med Holland og så er det jo til alm. priser. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu