Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
z3jrl
Junior bruger
Oprettet: 22-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
|
Emne: pakkeskift hos stofa (advarsel) Sendt: 28-December-2010 kl. 14:56 |
Til alle jer der har Stofa, pakke 3 og overvejer at skifte til pakke 1 med temapakker, bør lige vide flg: De kanaler der kommer med Temapakkerne kan kun ses digitalt hvis man har en zaptorboks pr. fjernsyn. Dvs kanal 4+5 kan kun ses et sted i huset. Og nej, i kan heller ikke se det analogt længere.Så kan man jo bare tegne et abonnement mere.. Suk.. Stofa, jeg føler mig godt nok snydt. Det hænger jo ikke sammen. At fordi man skifte fra pakke 3 til 1, så ryger de analoge kanaler man kunne se før.  Mvh. jørn
|
 |
pdj1974
Guld medlem
Oprettet: 18-Juli-2007
Point: 957
|
Sendt: 28-December-2010 kl. 15:07 |
Synd du ikke opdagede det, men Stofa plejer ellers at være fair mht. at skifte gratis tilbage, hvis man kommer til at foretage et forkert pakkeskift. Har du snakket med dem?
AN-TV i Aalborg har netop sendt fornuftigt materiale ud, der viser hvilke kanaler der kommer analogt og/eller digitalt og hvilke der kræver et programkort, men nu ved jeg jo ikke hvilken forening du er tilknyttet:
|
/Peter
LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
|
 |
mortenkaal
Bruger
Oprettet: 13-Juli-2008
Point: 178
|
Sendt: 28-December-2010 kl. 15:15 |
z3jrl skrev:
Til alle jer der har Stofa, pakke 3 og overvejer at skifte til pakke 1 med temapakker, bør lige vide flg:
De kanaler der kommer med Temapakkerne kan kun ses digitalt hvis man har en zaptorboks pr. fjernsyn. Dvs kanal 4+5 kan kun ses et sted i huset. Og nej, i kan heller ikke se det analogt længere.
Så kan man jo bare tegne et abonnement mere.. Suk.. Stofa, jeg føler mig godt nok snydt. Det hænger jo ikke sammen. At fordi man skifte fra pakke 3 til 1, så ryger de analoge kanaler man kunne se før.
|
Sådan har det jo altid været, og det fremgår jo også af deres hjemmeside at de kun sender temapakkerne digitalt.
|
 |
z3jrl
Junior bruger
|
Sendt: 28-December-2010 kl. 16:53 |
I har ret, men for mig giver det ingen som helst mening... At man kun har dem digitalt.. og ikke analogt.
Men der er vel en eller anden form for teknisk forklaring,.
|
 |
mortenkaal
Bruger
|
Sendt: 28-December-2010 kl. 19:30 |
Ja alle analoge pakker kræver et teknikkerbesøg ved ændring/opsigelse. Derfor er det i praksis umuligt at have mere end de 3 almindelige pakker analogt. Derudover fylder de analoge kanaler langt mere i nettet end de digitale og det vil derfor resultere i at der skal spares andre steder, fx. på HD-kanaler, mulighed for start forfra, internethastigheder osv.
|
 |
z3jrl
Junior bruger
|
Sendt: 29-December-2010 kl. 08:37 |
tjae, men det er jo ikke helt svaret, da man godt kan have alle pakke 3's analoge kanaler. jeg har kun 9 analoge lige nu, før havde jeg vel omkring 30 programmer analogt.
Jeg mener nu stadigt at de bevist prøvet at holde en på pakke 3 på denne måde.
|
 |
mortenkaal
Bruger
|
Sendt: 29-December-2010 kl. 09:44 |
Men hvis temapakkerne også skulle være analoge, skal der som sagt gives afkald på en masse andet, og det tror jeg ikke mange er interresseret i.
|
 |
pdj1974
Guld medlem
Oprettet: 18-Juli-2007
Point: 957
|
Sendt: 29-December-2010 kl. 09:47 |
Edit: Svaret er selvfølgelig til Jørn
Du kan tolke som du vil, men Morten har stadig ret.  Stofa har et filter der fjerne de frekvenser der er i pakke 3, og et andet filter der fjerner de frekvenser der er i pakke 2 og 3. Man kan ikke lave filtre (til en realistisk pris) der går ind fjerne de enkelte kanaler. Det blev for et års tid siden (??) udnyttet ved at flytte de digitale kanaler, så de sendes indenfor de samme frekvenser, og dermed fik man pludselig et ikke-krypteret digitalt spejl af sine kanaler. De digitale kanaler giver principielt mulighed for at Stofa kan tænde og slukke hver enkelt kanal for hver enkelt kunde, men det kræver at kanalerne sendes krypteret og kunden har et CAM og programkort som Stofa kan sende krypteringsnøglen til. Det er derfor man som fx pakke 3 kunde vil opleve at en række kanaler sendes både krypteret og ukrypteret. Så selvom du gerne vil have Stofa til at fremstå som du onde skurke der kun tænker på at tjene penge (og det bør de for så vidt også) så er de altså også underlagt de rent praktisk og tekniske begrænsninger der er ved brug af filtre.
Redigeret af pdj1974 - 29-December-2010 kl. 09:48
|
/Peter
LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
|
 |