recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PAL udstyr, NTSC TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPAL udstyr, NTSC TV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
aeble Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: PAL udstyr, NTSC TV
    Sendt: 20-Februar-2011 kl. 11:46
Hej

Jeg har købt et tv af en kammerat, som stammer fra USA (Samsung LN40A750)

Jeg har heldigvis en IPTV box, som understøtter at sende NTSC signal, og min PS3 og Xbox360 virker ligeså.

Så langt så godt =)

Hvad kan jeg gøre, ved f.eks udstyr som kun sender PAL signal?
Jeg har kigget på konverteringshardware, men er der noget jeg kan gøre, for at undgå ekstra boxe/kabler?

Jeg har udstyr til Komposit/RCA Komponent/HDMI hvor tv'et blot signalerer, at formatet ikke er understøttet. Jeg har læst mig til, på f.eks komposit, at hvis tv'et viser sort/hvid, men billedet ikke 'scroller', så forstår tv'et det antal hertz som enheden sender. Som jeg forstår det, så kan tv'et altså køre i en del forskellige antal hertz, men er begrænset af NTSC/PAL kompatibiliteten.

Såeh.. Er der noget man kan gøre, eventuelt som tv'et allerede har understøttelse af, hvilket jeg bare ikke har fundet i menuerne endnu?

På forhånd mange tak

/aeble
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2011 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af aeble aeble skrev:

Hvad kan jeg gøre, ved f.eks udstyr som kun sender PAL signal?

En konvertering af 50Hz til 60Hz som du har lyst til at se på vil være forholdsvis dyr (din IPTV box gør det næppe særligt godt). Måske kan en DVDO scaler lave noget som kommer i nærheden af at være acceptabel.

Det er ikke særligt smart at importere TV fra USA da de mangler 50Hz input muligheden. I Europa får vi det hele, både 24Hz, 50Hz og 60Hz uden frame rate konverteringer (på gode TV som Panasonic plasma), men amerikanerne har åbenbart nok i 60Hz og regionslåste DVD+BD afspillere.Ouch
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2011 kl. 20:08

Det kan næppe rent økonomisk set, betale sig at gøre mere ved det, da det som også skrevet er udstyr fra USA er i modsætning til det i Europa ikke multistandard.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu