|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
aeble ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
![]() Sendt: 20-Februar-2011 kl. 11:46 |
Hej
Jeg har købt et tv af en kammerat, som stammer fra USA (Samsung LN40A750)
Jeg har heldigvis en IPTV box, som understøtter at sende NTSC signal, og min PS3 og Xbox360 virker ligeså.
Så langt så godt =)
Hvad kan jeg gøre, ved f.eks udstyr som kun sender PAL signal?
Jeg har kigget på konverteringshardware, men er der noget jeg kan gøre, for at undgå ekstra boxe/kabler?
Jeg har udstyr til Komposit/RCA Komponent/HDMI hvor tv'et blot signalerer, at formatet ikke er understøttet. Jeg har læst mig til, på f.eks komposit, at hvis tv'et viser sort/hvid, men billedet ikke 'scroller', så forstår tv'et det antal hertz som enheden sender. Som jeg forstår det, så kan tv'et altså køre i en del forskellige antal hertz, men er begrænset af NTSC/PAL kompatibiliteten.
Såeh.. Er der noget man kan gøre, eventuelt som tv'et allerede har understøttelse af, hvilket jeg bare ikke har fundet i menuerne endnu?
Manual kan findes her: http://www.aeble.dk/random/BN68-01470A-04L02-0903.pdf
På forhånd mange tak
/aeble
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
En konvertering af 50Hz til 60Hz som du har lyst til at se på vil være forholdsvis dyr (din IPTV box gør det næppe særligt godt). Måske kan en DVDO scaler lave noget som kommer i nærheden af at være acceptabel. Det er ikke særligt smart at importere TV fra USA da de mangler 50Hz input muligheden. I Europa får vi det hele, både 24Hz, 50Hz og 60Hz uden frame rate konverteringer (på gode TV som Panasonic plasma), men amerikanerne har åbenbart nok i 60Hz og regionslåste DVD+BD afspillere. ![]() |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Det kan næppe rent økonomisk set, betale sig at gøre mere ved det, da det som også skrevet er udstyr fra USA er i modsætning til det i Europa ikke multistandard.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |