recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pana 42" TX-42AS650E vs Sony 40w605b
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pana 42" TX-42AS650E vs Sony 40w605b

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 786
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pana 42" TX-42AS650E vs Sony 40w605b
    Sendt: 10-Februar-2015 kl. 22:49
Hvilket TV har mon det bedste billede og lyd?
Til top
Svane- Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-November-2008
Sted: Denmark
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svane- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2015 kl. 09:11
Jeg vil klart mene at 42as650 har det bedste billede.

40w605 er også kun en 50 Hz skærm og panaen er 100 HZ
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2015 kl. 09:34
Du skal ud at kigge og lytte på dem.
Det med hz kan du ikke bruge til ret meget.
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2015 kl. 17:21
Jeg har set Sony'en indtil videre og faldt over det andet på nettet.
Panasonic'en har et IPS panel, hvilket bør give godt sortniveau og gode farver generelt.
Kan det passe at Sony'en har et VA panal - men er det mon endnu bedre end IPS?
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2015 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af Svane- Svane- skrev:

Jeg vil klart mene at 42as650 har det bedste billede.

40w605 er også kun en 50 Hz skærm og panaen er 100 HZ

-Så Pana'en skulle være bedre ved bevægelige billeder?
Vil Sony'en hakke på det punkt med kun 50 Hz?
Til top
Enerneslo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-November-2007
Sted: Denmark
Point: 227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Enerneslo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2015 kl. 17:57
Sortniveauet er bedst på et VA-panel. AS640 har VA-panel. Jeg har selv et 50AS650 som har IPS-panel. Det valgte jeg pga. at betragtningsvinklen er dårlig på et VA-panel. Farverne er fantastiske på 650'eren.

Af de mindre gode ting, kan jeg sige at 650'eren, til tider kan have en lille smule forsinkelse på halvdelen af underteksterne, de når dog at komme frem inden "det er for sent". Lyden er heller ikke særlig god, så der kan en soundbar anbefales. Og så synes jeg den lider af clouding. Det værste er dog at den lider af noget 50Hz judder, mener jeg det hedder. Det gør at den hakker underligt ca. hver 5-10 sek. hvis jeg f.eks. afspiller dvd'er. Det er der ikke når man bruger Netflix-app'en. Så hvis du skal se mange film fra en dvd, kan det absolut ikke anbefales. Ellers er det et ret godt fjernsyn billedmæssigt.
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2015 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af Enerneslo Enerneslo skrev:

Sortniveauet er bedst på et VA-panel. AS640 har VA-panel. Jeg har selv et 50AS650 som har IPS-panel. Det valgte jeg pga. at betragtningsvinklen er dårlig på et VA-panel. Farverne er fantastiske på 650'eren.

Af de mindre gode ting, kan jeg sige at 650'eren, til tider kan have en lille smule forsinkelse på halvdelen af underteksterne, de når dog at komme frem inden "det er for sent". Lyden er heller ikke særlig god, så der kan en soundbar anbefales. Og så synes jeg den lider af clouding. Det værste er dog at den lider af noget 50Hz judder, mener jeg det hedder. Det gør at den hakker underligt ca. hver 5-10 sek. hvis jeg f.eks. afspiller dvd'er. Det er der ikke når man bruger Netflix-app'en. Så hvis du skal se mange film fra en dvd, kan det absolut ikke anbefales. Ellers er det et ret godt fjernsyn billedmæssigt.

Takker. Det er til soveværelset, men derfor vil jeg alligevel gerne have det bedste billede til en rimelig pris.
Er vant til et Pioneer 508XD - elsker det naturlige og farverige billede.
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2015 kl. 21:33
Hvis lyden i pana'en er SÅ ringe som antydes herunder på linket så bliver det ikke Pana'en. Forventer selvfølgelig ikke super lyd, men bare middelmådig som minimum.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu