|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
mortenkn ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 30-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 325 |
![]() |
Der kommer en ny version af Xbox 360 med indbygget HD-DVD og HDMI:
http://newz.dk/forum/item/68506/ |
|
![]() |
|
troelsit ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2006 Status: Offline Point: 910 |
![]() |
Kan den gamle Xbox afvikle HD-filer?
|
|
![]() |
|
Pede8000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2590 |
![]() |
Tror jeg bestemt ikke... jeg var overbevist om at vi diskuterede 360.. My mistake...sorry |
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|
![]() |
|
troelsit ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2006 Status: Offline Point: 910 |
![]() |
Jeg talte også om 360'eren Det er ham Bulk der er HEEEELT galt på den og forvirrede os begge... |
|
![]() |
|
kbaggen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-December-2006 Sted: Roskilde Status: Offline Point: 328 |
![]() |
he..he..... Jeg bruger en modded xbox, hvor på der kører XMBC (Xboxmediacenter) som er noget kode udviklet af en masse frivillige nørder! Denmed kan man afspille DVD med mere og udsende signalet i 480p/720P og 1080i, dvs. xbox´en kan opscalere en DVD eller Xvid til til 720p/1080i. Xbox´en kan ikke afspille HD-materiale dvs. film encorded i 720p (1280x768), da processoren på 733 mhz, ikke kan følge med længere! Men som DVD afspiller og mediacenter gør den det godt. Singalet ud er komponent og selv om selve DVD-drevet eller laseren inden i nok ikke er super kvalitet osv. så er billedet altså godt! Den larmer lidt, men det skyldes nu mest at blæserne i orginal microsoft stand krøer 100%, i XMBC kan man stætte blæserne til at kører efter temperaturen, hvorved den næsten ikke larmer.........ikke noget der kan høres når man ser film osv. Men jeg ville ikke som sådanne anbefale nogle at gå ud og invistere i en for at lave den om til brug med XMBC, men hvis man har en stående, er det min erfaring at den laver et fint billede og at man derved kan vente lidt indtil der måske kommer bedre og billigere DVD-afspiller eller især en LGs HD/Blue-ray kombination :-) KBN |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har selv haft en Xbox - og XBMC er efter min mening det bedste media center på markedet... Den æder alle filtyper og fungerer hurtigt og nemt - i modsætning til MCE Det er for sejt så meget man kan tweake og justere på alt muligt når XBOX'en er modded. Redigeret af troelsit - 08-Januar-2007 kl. 13:48 |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
også en stor tilhænger af den gamle moddede xbox med XBMC her - den bruges flittigt som mediacenter på sønnens værelse (tilligemed spillemaskine selvfølgelig) Selv bruger jeg nu en Bluetinum DVD/LAN/WIFI/USB2 mediastreamer, den kan stort set afspille alle de samme filer som XBMC, tilligemed WMV og Mpeg2 HD filer i 720p/1080i. Den opskalerer også til den opløsning man nu har valgt at tilslutte til sit tv, jeg kører 720p over DVI/HDMI og billedkvaliteten er fortrinlig - kostede 1700,- i ALDI http://bluetinum.net/ViewProducts.asp?default=3642 Redigeret af spawn - 08-Januar-2007 kl. 14:30 |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er præcis sådan noget jeg leder efter nu!! Afspiller den filer i .ts formatet? |
|
![]() |
|
![]() |
Lidt ærgeligt den ikkke har HDMI-udgang... Det har KISS DP-600
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Det er "ligegyldigt" - den har jo DVI ud som tilsluttes en HDMI indgang. Der er ingen forskel i kvalitet på DVI og HDMI, man skal blot trække lyden som et ekstra kabel. HDMI indgangen på mit TV har ekstra audio indgange netop til dette formål, og ellers går lyden over mit surround anlæg. Den afspiller .ts filer hvis du omdøber dem til .mpg
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Sorry - så ik den havde DVI-indgang. Er streaming af HD film i en ok kvalitet?
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja bestemt, det står herregodt. Alle mine gæster der har set mine demonstrationer af HD klip er ved at tabe underkæben, og jeg har endda bare et sølle lcd Og så understøtter den stort set alle de streamingløsninger der findes, flere end Kiss'en gør. Men den er ikke ligeså flot som Kiss dp600 Bla. understøttes det supergode wizdxp som er min favorit, og selvfølgelig twonky, tversity, upnp, windows media connect og hvad det ellers hedder. Den kan ikke klare HD filer i bitrates over 10mbit/s eller de nye AVC H.264 mp4 format - så når hd-dvd og blue-ray for alvor gør sit indtog skal den skiftes til noget andet, men lige pt. syntes jeg det er en glimrende løsning til alt det løse hvis man ikke gider have et helt mediacenter tilsluttet, eller man syntes x360 er for larmende og restriktiv. |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |