recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pana 65st50y vs 65st50e
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pana 65st50y vs 65st50e

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
cbrdaniel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cbrdaniel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pana 65st50y vs 65st50e
    Sendt: 10-Februar-2013 kl. 17:29
Hvad er forskellen på disse modeller? Y-modellen koster ca 19000kr.
Har fundet en på redcoon til 15000kr men den har ikke et y til sidst i model nr.

Er der forresten en anden skærm i ca 65" der leverer et bedre billede til ca 15000kr? Skal bruges til film, spil og kabel tv, og lyd til surround.
Har været i elgiganten og kigge på et Samsung plasma i 60" til ca 9000kr, men det var ikke tilfredsstillende sort niveu det leverede.
Ved godt at vt50 nok er det bedste til det nu, men har ikke de sidste 10000kr, og st50 skulle være ret tæt på. Smart tv og 3D er ligegyldige funktioner for mig.
Håber på lidt opklaring på forhånd tak.
Til top
KimH84 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Februar-2008
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KimH84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 20:14
65st50y = europæisk model

65st50e = parallel import og uden dvb-t2 tuner

Ret mig hvis det er forkert. Men mener det er såen det hænger sammen
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 21:15
Y = nordisk model
E = europæisk model
Til top
hjernemadsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2006
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hjernemadsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 22:41
Til kabel-tv skulle der ikke være noget i vejen for at købe E-modellen. Du skal dog være opmærksom på at hvis TV'et går i stykker skal det tilbage til forhandleren i garantiperioden (undersøg hvorfra det bliver sendt!) og efter garantiperiodens udløb skal det til Tyskland for at blive repareret. Har du plads til at gemme emballagen til så stort et TV?
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 23:14
www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/377915/SAMSUNG-PS64D8005.html

Jeg ville helt sikkert vælge det her. Billede mæssigt er det bedre end st50, plus det er hos dansk forhandler og det er billigere :-)
Til top
cbrdaniel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Juni-2006
Point: 146
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cbrdaniel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 11:07
1000 tak for opklaringen.
Samsungen virker da som et rigtigt godt bud, har lige læst anmeldelse på flatpanels, så er det bare lige at finde et sted man kan se den, tak for input.
Til top
Denner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-December-2006
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 21:15
Har lige købt 65ST50E, det er identisk med Y modellen, valgte så bare at tegne en 4års forsikring hos securator, der både dækker alle former for pixel fejl, panel fejl, burn-in og andre problemer der så kan opstå, vel at mærke i 4år.

Så endte med en skærm der har 4 års total forsikring til 16K mod de 20K den officielle danske model koster, desuden er der så afhentings service og låne tv fra securator hvis der skulle opstå et problem og skærmen skal til service.

Jeg vil på alle måder mene at det er en bedre "deal" end det Panasonic Danmark kan tilbyde, i det jeg er sikret i 4år, mod alle former for panel fej og andre tekniske defekter for den sags skyld og så har jeg sparet 4K i forhold til den danske pris.

Ang hvad der bliver skrevet om SAMSUNG PS64D8005, skulle være på højde med 65ST50 så er jeg dybt uening, da der er tale om Samsungs 2011 model mod Panasonics 2012 model og her er Panasonic klart bedre på rå billede kvalitet. 
Havde det været SAMSUNG PS64E8005, som er deres 2012 model så er de cirka lige stærke.
Samsungs smart tv del + design er mere bruger venligt og man får tablet og 3D briller med i købet, hvilket er vigtigt for nogle mennesker. 
Men Panasonic har stadig bedre sort gengivelse og levere en bedre oplevelse, hvis vi snakker rå billede kvalitet, desuden er det ikke plaget af "brightnes pops" og støjreduktion der ikke kan slåes fra som samsung desværre er... og ja jeg har testet begge tv og set dem begge med mine egne øjne :)

Ang 3D så har jeg endnu ikke set et tv der leverer det godt nok og derfro ser jeg kun 3D på min BenQ W1070, men vil mene at Samsungs D serie er markant dårligere end ST50, hvor i mod Samsungs E serie er en lille tand bedre end ST50, dog er ingen af dem på højde med det 3D billede min BenQ leverer.....

Well, det var så sådan jeg personligt ser det og jeg er ikke i tvivl om hvad jeg ville vælge og hvad jeg i sidste ende valgte :)

Redigeret af Denner - 11-Februar-2013 kl. 21:17
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/377915/SAMSUNG-PS64D8005.html

Jeg ville helt sikkert vælge det her. Billede mæssigt er det bedre end st50, plus det er hos dansk forhandler og det er billigere :-)
OK.......    Og hvordan er du så kommet frem til denne konklusionSmile
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu