recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pana BD35 med optisk tilslutning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPana BD35 med optisk tilslutning

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
marla05 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Emne: Pana BD35 med optisk tilslutning
    Sendt: 26-Juni-2009 kl. 13:14
Hejsa, jeg var heldig at erhverve mig en Pana BD35 hos Expert til 1500,- og købte i samme åndedrag et optisk kabel med som skulle overføre lyd til min surround receiver.

Det er nu lykkedes mig at få lyd igennem til min receiver via det optiske kabel, men lyden er KUN i Dolby PL...

Jeg har rodet rundt i bd35's menuer og skiftet mellem den ene og det andet i lydopsætning, men intet hjælper.

Nu har jeg aldrig brugt min receiver med optisk kabel før, så jeg ved ikke om det er her problemet ligger, at den eventuelt slet ikke understøtter 5.1 gennem otpisk kabel ?   Receiveren er en Philips LR 9000, jeg er ikke specielt glad for den, men der er sgu ikke lige penge til at købe en ny
Lars
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2009 kl. 13:18
Pana BD35 kan sende og selv decode alle formater. Via optisk kan man kun få almindelig dolby digtial og dts ud. HD lyd er kun via HDMI eller analog.

eller er det kun dolly prologic som du kan hører.

Redigeret af xcardman - 26-Juni-2009 kl. 13:20
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12430
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2009 kl. 13:18
Du kan ikke få HD-lyd i 5.1 gennem optisk; det kræver HDMI eller analog. Du kan få to kanalers HD-lyd via optisk (det gør jeg, med min BD35, da jeg kun har to højttalere).
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 31-Januar-2007
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2009 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Du kan ikke få HD-lyd i 5.1 gennem optisk; det kræver HDMI eller analog. Du kan få to kanalers HD-lyd via optisk (det gør jeg, med min BD35, da jeg kun har to højttalere).

Jeg har sikkert misforstået det du skriver, men jeg har ingen problemer med at afspille Dolby Digital og DTS kernerne (5.1) af HD lydsporet via. optisk digital udgang.

Redigeret af Kim Jespersen - 26-Juni-2009 kl. 13:25
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2009 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg har sikkert misforstået det du skriver, men jeg har ingen problemer med at afspille Dolby Digital og DTS kernerne (5.1) af HD lydsporet via. optisk digital udgang.

Men er fordi du har 5.1 system, Naiera har kun 2 højtaler og derfor et stereo signal. Der er stor forskel på et dts/dolby digtial(optisk) og DTS HD (hdmi eller analog) fra en blu-ray disk.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2009 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Men er fordi du har 5.1 system, Naiera har kun 2 højtaler og derfor et stereo signal. Der er stor forskel på et dts/dolby digtial(optisk) og DTS HD (hdmi eller analog) fra en blu-ray disk.

Det var også derfor jeg skrev at jeg sikkert har misforstået det.
Jeg hæftede mig ved det her:

"Du kan ikke få HD-lyd i 5.1 gennem optisk; det kræver HDMI eller analog. Du kan få to kanalers HD-lyd via optisk"

For mig er HD lyd 7.1, hvis det er 5.1, så er det kernen og det er der ingen problemer i.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2009 kl. 13:47

Det var også derfor jeg skrev at jeg sikkert har misforstået det.
Jeg hæftede mig ved det her:

"Du kan ikke få HD-lyd i 5.1 gennem optisk; det kræver HDMI eller analog. Du kan få to kanalers HD-lyd via optisk"

For mig er HD lyd 7.1, hvis det er 5.1, så er det kernen og det er der ingen problemer i.

så har du misforstået rigtig meget meget. Så har du aldrig hørt HD lyd.
der skal du bruge dine analog indgange på din denon 2105 og en blu-ray afspiller med analog udgang og som kan decode HD formaterne.
eller en ny forstærker med HDMI indgang
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2009 kl. 13:49

DTS HD og true HD er også med et 5.1 system, men igen kun via analog eller hdmi. en lille oversigt Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD og DTS-HD. Samt 7.1/5.1 PCM  

Redigeret af xcardman - 26-Juni-2009 kl. 13:50
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2009 kl. 13:51

så har du misforstået rigtig meget meget. Så har du aldrig hørt HD lyd.
der skal du bruge dine analog indgange på din denon 2105 og en blu-ray afspiller med analog udgang og som kan decode HD formaterne.
eller en ny forstærker med HDMI indgang

Ja alt det er jeg godt klar over, men prøv nu at se hvad det er trådstarter skriver.
"men lyden er KUN i Dolby PL"

Han får kun lyden ud til Pro Logic og ikke Dolby Digital, hvadenten der er HD kernen eller et regulært 5.1 lydspor.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2009 kl. 13:55

HD lyd er ukomprimeret lyd - det har intet med 5.1 kontra 7.1 at gøre. Der findes endda film med HD lyd i mono.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2009 kl. 13:56
Så inden det her udvikler sig, så skal du, trådstarter, gå ind i BD35'erens menu og se om de digitale lydspor står til Bitstream eller PCM, de skal stå til Bitstream.

Hvis det er, som debatten nu er blevet til, at du vil have HD lyd over optisk udgang, det kan den ikke.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2009 kl. 13:57
Jo, hvis det kun er i to kanaler
Til top

Besvar Besvar Side  123>