Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
|
Sendt: 26-Juni-2009 kl. 13:57 |
Kim Jespersen skrev:
xcardman skrev:
så har du misforstået rigtig meget meget. Så har du aldrig hørt HD lyd. der skal du bruge dine analog indgange på din denon 2105 og en blu-ray afspiller med analog udgang og som kan decode HD formaterne. eller en ny forstærker med HDMI indgang |
Ja alt det er jeg godt klar over, men prøv nu at se hvad det er trådstarter skriver. "men lyden er KUN i Dolby PL"
Han får kun lyden ud til Pro Logic og ikke Dolby Digital, hvadenten der er HD kernen eller et regulært 5.1 lydspor.
| Man kan ikke få dolby digtial ud via 2 højtaler, men 2ch pcm eller i stereo. han må oplyse hvilken højtaler han har. Synes bare ikke det lyder som du havde helt styre på det med HD formater. Måske mig som misforstod det.
|
 |
Bruger slettet
--
Oprettet: 31-Januar-2007
Point: 1200
|
Sendt: 26-Juni-2009 kl. 14:07 |
xcardman skrev:
Man kan ikke få dolby digtial ud via 2 højtaler, men 2ch pcm eller i stereo. han må oplyse hvilken højtaler han har.
Synes bare ikke det lyder som du havde helt styre på det med HD formater. Måske mig som misforstod det. |
Nej det er rigtigt, man kan ikke få Dolby Digital ud gennem 2 højttalere, men han skal også have det ud over hans 5 kanals home cinema system, som jeg dog går fra er Philips LX 9000R og ikke Philips LR 9000, som han oprindeligt skrev. @lunddal Heh! Det er rigtigt.
Redigeret af Kim Jespersen - 26-Juni-2009 kl. 14:07
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12430
|
Sendt: 26-Juni-2009 kl. 14:42 |
Kim Jespersen skrev:
Jeg har sikkert misforstået det du skriver, men jeg har ingen problemer med at afspille Dolby Digital og DTS kernerne (5.1) af HD lydsporet via. optisk digital udgang.
|
Ja, du har misforstået det jeg skriver.
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12430
|
Sendt: 26-Juni-2009 kl. 14:44 |
Kim Jespersen skrev:
For mig er HD lyd 7.1, hvis det er 5.1, så er det kernen og det er der ingen problemer i.
|
HD-lyd kan selvfølgelig også være 5.1. BD35 kan, ligesom mange andre afspillere, mixe 5.1 og 7.1 lydsporene til to kanaler, som man så kan lytte til på to højttalere. Ligesom hvis man havde et normalt DD5.1 lydspor.
|
 |
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
|
Sendt: 26-Juni-2009 kl. 15:34 |
xcardman skrev:
Kim Jespersen skrev:
xcardman skrev:
så har du misforstået rigtig meget meget. Så har du aldrig hørt HD lyd. der skal du bruge dine analog indgange på din denon 2105 og en blu-ray afspiller med analog udgang og som kan decode HD formaterne. eller en ny forstærker med HDMI indgang |
Ja alt det er jeg godt klar over, men prøv nu at se hvad det er trådstarter skriver. "men lyden er KUN i Dolby PL"
Han får kun lyden ud til Pro Logic og ikke Dolby Digital, hvadenten der er HD kernen eller et regulært 5.1 lydspor.
|
Man kan ikke få dolby digtial ud via 2 højtaler, men 2ch pcm eller i stereo. han må oplyse hvilken højtaler han har.
Jo man kan !!!! , Dolby Digital er IKKE lig med surround.
Synes bare ikke det lyder som du havde helt styre på det med HD formater. Måske mig som misforstod det. |
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 26-Juni-2009 kl. 15:36 |
ok da så dolby digtial 5.1. hvad kan man bruge dolby digital til med 2 højtaler, ja god stereo lyd.
Redigeret af xcardman - 26-Juni-2009 kl. 15:40
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 26-Juni-2009 kl. 15:43 |
Hvilken receiver er det du har ?
For hvis den har 5.1 eller 7.1 analog indgang, kan du få glæde af HD den
vej
Ellers må der værre noget galt med dine indstillinge på enten din receiver
eller/og din BD35, mene at faktis er mange menu mulighed i en BD35 og
derfor mange steder hvor det kan gå galt.
Du skulle jo gerne få Dolby Digital og DTS ud af den optisk udgang på
BD35, hvis du da ikke har en så gammle receiver at den kun har Dolby PL.
Hvis din receiver kan modtage Dolby Digital og DTS, så har du sat din
BD35 PCM ud og ikke Bitstreme, og husk at vælge den rigtig udgang på
BD35, den skulle vel ikke stå til analog udgang eller den står til HDMI
audio ud ?
Redigeret af Startrek - 26-Juni-2009 kl. 15:53
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 26-Juni-2009 kl. 21:27 |
Husk også at vælge rigtig indgang. Nogle receivere kan kun modtage Dolby Digital 5.1 på nogle af de optiske indgange.
|
 |
marla05
Ny bruger
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 18
|
Sendt: 26-Juni-2009 kl. 22:17 |
sikke en debat, tak for alle svarene
jeg er klar over jeg ikke kan høre HD lyd på mit LX9000R (ja det var det det hed) system. Men receiveren har dolby digital og dts dekoder.
der er kun én optisk indgang
som nævnt har jeg rodet rundt i "sound" menuen på afspilleren og har skiftet frem og tilbage mellem bitstream og pcm, men intet ser ud til overhovedet at gøre en forskel. Switched downsizing til og fra, slået secondary audio til og fra, uden at ane hvad det betyder...
Lars
|
Lars
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 26-Juni-2009 kl. 22:24 |
marla05 skrev:
sikke en debat, tak for alle svarene
jeg er klar over jeg ikke kan høre HD lyd på mit LX9000R (ja det var det det hed) system. Men receiveren har dolby digital og dts dekoder.
der er kun én optisk indgang
som nævnt har jeg rodet rundt i "sound" menuen på afspilleren og har skiftet frem og tilbage mellem bitstream og pcm, men intet ser ud til overhovedet at gøre en forskel. Switched downsizing til og fra, slået secondary audio til og fra, uden at ane hvad det betyder...
Lars
| lyder underligt. den står til hdmi og optisk, men du får jo lyd ud. er du sikker på det ikke er noget på din forstærker som der er pillet ved. når din forstærker kan decode dolby digital og dts, skal det også virke
|
 |
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8683
|
Sendt: 26-Juni-2009 kl. 22:26 |
Har du prøvet med mere end én film?
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 26-Juni-2009 kl. 22:54 |
Har du en almindelig DVD-afspiller med optisk udgang, du kan forsøge at slutte til? Så kan vi måske finde ud af, om det ligger i afspilleren eller i forstærkeren.
Jeg holder indtil videre på afspilleren. Jeg ved fra vores PS3, at der er mange muligheder for at miste lyden ved forkert opsætning - f.eks. hvis man forsøger at sende "for god" lyd ud på den optiske udgang.
|
 |