recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pana CX800 serien og HDR update
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pana CX800 serien og HDR update

 Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2016 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

http://demo-uhd3d.com/categorie.php?tag=hdr

Og som det ses, så virker linket heller ikke her med "svar"

Så i stedet for, så sæt venligst linket ind, som et høfligt svar.

Der er et par stykker af HDR-filmene derinde, som findes i både SDR og HDR, hvor man kan se forskellen. Det vil nok primært være en forskel på farverum man vil opleve, og så måske et boost i lysstyrke generelt set, med mindre man har et DX900 eller et OLED-TV. Men det udvidede farverum er nu også en synlig opgradering.


Vi du være flink at give et link direkte til SDR video (s), gerne flere, da jeg endnu ikke ikke har fundet disse derinde?

HDR: http://demo-uhd3d.com/fiche.php?cat=uhd&id=144
SDR: http://demo-uhd3d.com/fiche.php?cat=uhd&id=143

Hvis du kigger på Sonys HDR-klip, så er der et link til SDR-versionen inde i infoboksen når du har klikket dig ind på demoklippet.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2016 kl. 22:26
Super. Torben. Det prøver jeg i morgen. Du husker, at jeg havde svært ved at forstå begrebet SDR, og jeg har heller ikke kunnet finde disse versioner. Tak.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2016 kl. 02:45
Og mit Panasonic TX-65CX600E er nu et HDR TV!

Hvis du ser på tidspunktet er det midt om natten, jeg har knoklet en hel del, for der var filer med samme betegnelse - og jeg er altså en IT nørd - og bliver det aldrig!

Jeg ser og kigger lidt på en HDR BD, og det ser fornemt ud. Skal lige have øvet mig lidt på billedindstillingerne.

Mine indtryk i øvrigt vil kunne - om nogen tid, kunne læsses i Hothers Set-upSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
tclange Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Maj-2005
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tclange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2016 kl. 05:17
Lyder godt Hother glæder mig til at prøve ,kan du lægge et link til hvor du har hentet den HDR Update ?
Panasonic 65" HZ2000,Yamaha SW050
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2016 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af tclange tclange skrev:

Lyder godt Hother glæder mig til at prøve ,kan du lægge et link til hvor du har hentet den HDR Update ?
Hold da op, bare jeg nu ikke bliver stenetOuch

http://av.jpn.support.panasonic.com/support/global/cs/tv/download/fw/eu_2015/cx800_hdr.html
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
tclange Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Maj-2005
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tclange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2016 kl. 11:33
Hvis min skærm fucker up så gør du 😄😄😄
Panasonic 65" HZ2000,Yamaha SW050
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2016 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af tclange tclange skrev:

Hvis min skærm fucker up så gør du 😄😄😄
Du kan tro det er løgnWink
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2016 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af tclange tclange skrev:

Lyder godt Hother glæder mig til at prøve ,kan du lægge et link til hvor du har hentet den HDR Update ?

Hold da op, bare jeg nu ikke bliver stenetOuch

http://av.jpn.support.panasonic.com/support/global/cs/tv/download/fw/eu_2015/cx800_hdr.html


Selve linket bliver klikbart i egen emailindbakke, hvor man trykke, touche og klikke ligeså mange gange som man vil.

Så har man først skrevet indlæg, eller man vælger, at man ønsker email om nye indlæg, så er det nemt.

fortsæt du bare med din måde at lave links på.
God weekend
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
aeblemanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-September-2015
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aeblemanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2016 kl. 16:50
Hvis man allerede har hentet firmware 3228, så skal man kun hente denne fil

Filen pakkes ud og kopieres til roden på en usb.








så slukker man bare sit tv, sætter usb til og tænder igen, tv'et finder selv ud af at der ligger nyt firmware på usb'en og så vælger man bare ja til download i den menu som vises.

Billedet forsvinder og dioden vil blinke rødt i noget tid, hos mig var det ca. 5 min, hvorefter tv selv tænder igen.

Redigeret af aeblemanden - 10-Juni-2016 kl. 17:00
Til top
aeblemanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-September-2015
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aeblemanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2016 kl. 17:37
Så fik jeg hentet HDR klip, men det virker slet ikke.

Så vidt jeg kan se så sker der intet med billedet, tv'et bruger stadig isf profilen, hverken lys eller andet bliver ændret ved afspilning.

Det eneste updaten har tilføjet er et ekstra HDR menu punkt og rec 2020 colour remaster når HDR filer afspilles.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2016 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af aeblemanden aeblemanden skrev:

Så fik jeg hentet HDR klip, men det virker slet ikke.

Så vidt jeg kan se så sker der intet med billedet, tv'et bruger stadig isf profilen, hverken lys eller andet bliver ændret ved afspilning.

Det eneste updaten har tilføjet er et ekstra HDR menu punkt og rec 2020 colour remaster når HDR filer afspilles.
Og noget i HDMI indstillingerneSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
tclange Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Maj-2005
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tclange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2016 kl. 18:02
Var det ik sådan at man burde kunne se HDR på Netflix for det kan jeg stadig ik eller har jeg misforstået det ?
Panasonic 65" HZ2000,Yamaha SW050
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu