recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pana DMP-BD30 eller Samsung BD-P1400
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPana DMP-BD30 eller Samsung BD-P1400

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2007
Sted: 5300 Kerteminde
Status: Offline
Point: 1564
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 16:47

Kan andre bekræfte, at den spiller dvd'er bedre end pana'en?

+ 70 positive handler!
Til top
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af meta meta skrev:

- det er altså ikke fordi Asklepios mening ikke tæller, men jeg vil gerne høre det fra flere.... hmm håber det forstås

Redigeret af meta - 17-April-2008 kl. 18:51
+ 70 positive handler!
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 19:39

- det er altså ikke fordi Asklepios mening ikke tæller, men jeg vil gerne høre det fra flere.... hmm håber det forstås

Æhhh..nu var det vel i bund og grund mig der fremførte den observation, at Samsung BD P1400 er en anelse bedre med afspilning af SD DVD - men pyt med det

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 20:10

Oprindeligt skrevet af Don Miguel Don Miguel skrev:

Hej

Hvilke af disse to modeller er den bedste? Her tænker jeg på billedkvaliteten, skarpheden, farver osv....

Eller er billedkvaliteten bedre, hvis man laver sin egen PC med Blu Ray drev og de nødvendige hardware?

Hvis du kan vente lidt, så kommer Samsung snart med en efterfølger til BD1400, den hedder sjovt nok BDP-1500 og skulle komme maj-juni.

http://gizmodo.com/341084/samsungs-4th+gen-bd+p1500-blu+ray- player-is-announced

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Hej

Hvilke af disse to modeller er den bedste? Her tænker jeg på billedkvaliteten, skarpheden, farver osv....

Eller er billedkvaliteten bedre, hvis man laver sin egen PC med Blu Ray drev og de nødvendige hardware?

Hvis du kan vente lidt, så kommer Samsung snart med en efterfølger til BD1400, den hedder sjovt nok BDP-1500 og skulle komme maj-juni.

http://gizmodo.com/341084/samsungs-4th+gen-bd+p1500-blu+ray- player-is-announced

og hvis du venter, så kommer panasonic bd50, og så kommer der to nye sony, og vent lidt længere, det kan man så blive ved med.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Hej

og hvis du venter, så kommer panasonic bd50, og så kommer der to nye sony, og vent lidt længere, det kan man så blive ved med.

Jo, selvfølgelig kan man altid vente, men Samsung BDP-1500 har Ethernet tilslutning og kan selv dekode alle de nye lyd formater. Og så skulle prisen ligge tæt på hvad en Pana BD30 koster i dag.

Man kan allerede bestille den her til :£269.00 Incl VAT (EU)

http://www.edirectory.co.uk/pf/880/mia/pid/7217274

Redigeret af kskruger - 17-April-2008 kl. 20:32
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 20:34

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Hej

Jo, selvfølgelig kan man altid vente, men Samsung BDP-1500 har Ethernet tilslutning og kan selv dekode alle de nye lyd formater. Og så skulle prisen ligge tæt på hvad en Pana BD30 koster i dag.

jeg kan så kun tale for mig selv, jeg har foreløbig en samsung bdp1000, og den er godtnok ikke meget værd, så jeg glæder mig til jeg kan få den byttet med en pana bd50, som måske nok blir lidt dyrere, men har også det hele.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 21:06
Tja...og nu kan jeg oplyse, at Pana BD 30 er blevet kåret som årets bedste (lidt tidligt måske) BD-afspiller af det engelske magasin "Home Cinema Choice". Og de er rimeligt seriøse. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 21:15

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Tja...og nu kan jeg oplyse, at Pana BD 30 er blevet kåret som årets bedste (lidt tidligt måske) BD-afspiller af det engelske magasin "Home Cinema Choice". Og de er rimeligt seriøse. 

Ja det er godt nok tidligt, at kunne kåre årets bedste BD-afspiller, men de bruger måske ikke efter det samme kalender system som os

Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 21:24
Til top
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Æhhh..nu var det vel i bund og grund mig der fremførte den observation, at Samsung BD P1400 er en anelse bedre med afspilning af SD DVD - men pyt med det

inden jeg rettede i mit indlæg, havde jeg faktisk skrevet dig som reference. Men så checkede jeg igen og fandt så Asklepios indlæg. Nå men nu har jeg i hvert fald to peroner, som mener det samme

+ 70 positive handler!
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2008 kl. 16:13
Lige PT, hvis man skal vælge en afspiller, så står valget mellem PS3, Samsung 1400 og Pana 30.
Som mange rigtig skriver, så kommer sony, samsung og pana med nye serier. Spørgsmålet er hvor alng tid man vil vente, og kan vente...
Dog ser jeg ingen grund til at BD 50 skulle være bedre på SD DVD siden, da begge maskiner, så vidt jeg ved, bruger samme biledebehandlingskredsløb - men de kan selvfølgelig har skruet det bedre sammen i 50'eren.
PS3 ved man jo hvad står for, og hvad der er af fordele og ulemper, så det ser jeg ingen grund til at komme ind på.
Så lancerer Samsung og Sony nye, hvad kommer de til at kunne??? Det er der vidst ingen der ved...  De kan være værd at vente på, eller de kan blive lidt af et flop sammenlignet med panasonic/PS3, men det må tiden vise!

Med venlig hilsen
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu