recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pana G20, kan jeg optage på usb-stick?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pana G20, kan jeg optage på usb-stick?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pana G20, kan jeg optage på usb-stick?
    Sendt: 07-Januar-2013 kl. 10:34
Jeg synes min usb harddisk knirker en del, når jeg har slået pause-tv til på min panasonic G20.
SKAL det være en usb harddisk? Jeg har prøvet med en alm usb-stick, men kan ikke få det til at spille. Burde tv'et ikke være ligeglad om det er en harddisk eller flash hukommelse?
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2013 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af henningdalgaard henningdalgaard skrev:

Jeg synes min usb harddisk knirker en del, når jeg har slået pause-tv til på min panasonic G20.
SKAL det være en usb harddisk? Jeg har prøvet med en alm usb-stick, men kan ikke få det til at spille. Burde tv'et ikke være ligeglad om det er en harddisk eller flash hukommelse?

Jeg mener det står i manualen, 2,0 USB harddisk
E.L.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2013 kl. 15:57

Både og... mange USB sticks har meget lave skrivehastigheder specielt i praksis (uanset hvad specs siger), og det kan blive et problem i en DVB PVR funktion. Det er sikkert derfor at manualen siger en USB 2.0 harddisk, for i princippet præsenterer begge typer diske sig med det samme interface til din G20.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2013 kl. 16:01

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Både og... mange USB sticks har meget lave skrivehastigheder specielt i praksis (uanset hvad specs siger), og det kan blive et problem i en DVB PVR funktion.

Ja lige precis, har en 32Gb usb Stick, som fint kan bruges på en BT 110, men den kan ikke bruges på et 7005, da den der er for langsom. 
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Point: 1686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2013 kl. 16:02
ok, kunne da være rart at høre hvis nogen finder en model der kan bruges...
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2013 kl. 16:09

ok, kunne da være rart at høre hvis nogen finder en model der kan bruges...

Hvorfor skal det være en USB stick? Hvis det handler om støj, kan du købe en SSD og smide den i et 2.5" USB kabinet. Det fylder måske lidt mere, men du kan montere det bag på TVet med dobbeltklæbende tape.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2013 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Ja lige precis, har en 32Gb usb Stick, som fint kan bruges på en BT 110, men den kan ikke bruges på et 7005, da den der er for langsom. 

Det kan ikke have noget med hastigheden at gøre. Bitraten, og dermed antallet af MB/sekund er den samme, uanset om du optager fra en Blue Tinum boks eller et TV. Der må være andre ting der gør, at din stick ikke kan bruges med dit TV, f.eks. formateringen. Blue Tinum understøtter både FAT og NTFS. Det gør dit TV sikkert ikke.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
kiuls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Januar-2005
Sted: 2500 Valby
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kiuls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2013 kl. 17:40

Nu skal jeg ikke påstå at jed ved dette med sikkerhed, men jeg mener at jeg tidligere har læst noget om at det også kan have noget at gøre med størrelsen af USB sticken.

Jeg mener at der er både en min. og max. man skal holde sig indenfor ....

Kan være at jeg husker forkert, men ....

mvh

Kim

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2013 kl. 17:55

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Det kan ikke have noget med hastigheden at gøre. Bitraten, og dermed antallet af MB/sekund er den samme, uanset om du optager fra en Blue Tinum boks eller et TV. Der må være andre ting der gør, at din stick ikke kan bruges med dit TV, f.eks. formateringen. Blue Tinum understøtter både FAT og NTFS. Det gør dit TV sikkert ikke.

Den blev formatteret af TVet, og derefter testet, Læse OK, men fejlede på skrive.
Til top
kiuls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Januar-2005
Sted: 2500 Valby
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kiuls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2013 kl. 18:24

Jeg er altså ret sikker på at USB Disken skal være på mindst 160 GB før det virker ...

Det kunne være derfor en 32GB Stick ikke gør ...

/Kim

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2013 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Den blev formatteret af TVet, og derefter testet, Læse OK, men fejlede på skrive.

En typisk fejl ved optagelse på en for langsom stick vil være udfald og hakken i optagelsen, specielt fra HD kanaler, hvor bitraten er væsentlig højere end ved SD. Er det sådan din stick opfører sig, eller kan du slet ikke optage på den?
Jeg købte for et par måneder siden en 32 GB Medion stick i Aldi. Den er fremragende, selv til optagelse fra de bedste HD kanaler.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2013 kl. 18:58

TVet ville ikke optage på den, da det gav besked om at den fejlede på skrivetest.
 En anden Stick som jeg prøvede med på BT modtageren hakkede i optagelserne (Sandisk) den der var OK er en Verbatim. Det var den der fejlede på TVet.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu