|
Pana G20, kan jeg optage på usb-stick? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
henningdalgaard ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-September-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 1686 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Januar-2013 kl. 10:34 |
|
Jeg synes min usb harddisk knirker en del, når jeg har slået pause-tv til på min panasonic G20.
SKAL det være en usb harddisk? Jeg har prøvet med en alm usb-stick, men kan ikke få det til at spille. Burde tv'et ikke være ligeglad om det er en harddisk eller flash hukommelse?
|
||
![]() |
||
E. Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg mener det står i manualen, 2,0 USB harddisk |
||
E.L.
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
|
Både og... mange USB sticks har meget lave skrivehastigheder specielt i praksis (uanset hvad specs siger), og det kan blive et problem i en DVB PVR funktion. Det er sikkert derfor at manualen siger en USB 2.0 harddisk, for i princippet præsenterer begge typer diske sig med det samme interface til din G20. |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Ja lige precis, har en 32Gb usb Stick, som fint kan bruges på en BT 110, men den kan ikke bruges på et 7005, da den der er for langsom.
|
||
![]() |
||
henningdalgaard ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-September-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 1686 |
|
ok, kunne da være rart at høre hvis nogen finder en model der kan bruges...
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
|
Hvorfor skal det være en USB stick? Hvis det handler om støj, kan du købe en SSD og smide den i et 2.5" USB kabinet. Det fylder måske lidt mere, men du kan montere det bag på TVet med dobbeltklæbende tape. |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
|
Det kan ikke have noget med hastigheden at gøre. Bitraten, og dermed antallet af MB/sekund er den samme, uanset om du optager fra en Blue Tinum boks eller et TV. Der må være andre ting der gør, at din stick ikke kan bruges med dit TV, f.eks. formateringen. Blue Tinum understøtter både FAT og NTFS. Det gør dit TV sikkert ikke.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
kiuls ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2005 Sted: 2500 Valby Status: Offline Point: 166 |
|
Nu skal jeg ikke påstå at jed ved dette med sikkerhed, men jeg mener at jeg tidligere har læst noget om at det også kan have noget at gøre med størrelsen af USB sticken. Jeg mener at der er både en min. og max. man skal holde sig indenfor .... Kan være at jeg husker forkert, men .... mvh Kim |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Den blev formatteret af TVet, og derefter testet, Læse OK, men fejlede på skrive.
|
||
![]() |
||
kiuls ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2005 Sted: 2500 Valby Status: Offline Point: 166 |
|
Jeg er altså ret sikker på at USB Disken skal være på mindst 160 GB før det virker ... Det kunne være derfor en 32GB Stick ikke gør ... /Kim |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
|
En typisk fejl ved optagelse på en for langsom stick vil være udfald og hakken i optagelsen, specielt fra HD kanaler, hvor bitraten er væsentlig højere end ved SD. Er det sådan din stick opfører sig, eller kan du slet ikke optage på den?
Jeg købte for et par måneder siden en 32 GB Medion stick i Aldi. Den er fremragende, selv til optagelse fra de bedste HD kanaler.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
|
TVet ville ikke optage på den, da det gav besked om at den fejlede på skrivetest.
En anden Stick som jeg prøvede med på BT modtageren hakkede i optagelserne (Sandisk) den der var OK er en Verbatim. Det var den der fejlede på TVet.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |