|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
RuneH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1760 |
![]() Sendt: 30-Marts-2010 kl. 23:18 |
|
Hejsa, da jeg står og skal have nyt tv, da det andet er dømt total skadet af Elektronik-centret, overvejer jeg kraftigt G20. Meningen var jeg ville vente til 3D tv'et fra Pana kom, men da der er andre ting der spiller ind på det økonomiske område, må jeg vist hellere springe på et G20. Dermed følger lige lidt spørgsmål, som jeg håber I vil hjælpe med. 1. - Hvilke Beslag (tættest på væggen - og samtidig have HDMI stik stikkende ud bag på) Hvilket beslag bruger I? / vil I forslå? - nu tænker jeg på, at det helst skal være så tæt på væggen som muligt, men samtidig også få luft nok. Kan se der er en 1.4 HDMI port i siden. Dog syntes jeg den virker meget synlig? 2. - YouSee boks (start forfra med CA-modul) Virker "start forfra" også på G20, eller er det kun noget YouSee boksen kan? Min boks er en Samsung HD Smt-h3106. Jeg skyder selv på at det er boksen der gør tricket, men må hellere spørger alligevel. Nu læste jeg jo den kan (via USB harddisk) optage, pause live tv og spole tilbage. Hvilket jo virker super smart. Vi bruger en del funtionen "Start forfra" herhjemme, og det ville være kanon hvis det også kan det. Dog kan jeg ikke helt se hvordan? ... det må ca. være det. Håber det er OK at komme med flere spørgsmål, hvis jeg pludselig skulle støde på et jeg ikke kan finde andre steder. Og så håber jeg snart jeg kan være den lykkelige ejer af et G20. På forhånd mange tak :) Redigeret af RuneH - 30-Marts-2010 kl. 23:37 |
||
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
||
![]() |
||
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
|
1: Jeg ved ikke lige hvilket beslag, der får tv'et tættest på væggen, men med mit Vogels VFW065, har jeg problemer med at nogle stik, fx SCART, faktisk er for store/ høje/ dybe/ stive. HDMI1.4 stikket sidder også bagpå. Stikket i siden er HDMI1.3. Med mindre du i forvejen har kabler med vinklede (HDMI) stik, så skal du overveje at købe nogle vinkelstik som fx disse.
|
||
![]() |
||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
|
Du kan ikke bruge start-forfra, leje film, eller se tv-arkiv uden en Samsung HD-boks
|
||
mvh Christian
|
||
![]() |
||
RuneH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1760 |
![]() |
|
Ja, fik lige set 42" i dag, og må da sige de stik bagpå stikker noget ud. Havde ikke forventet det var så meget. Hm. Det ser udmærket ud det beslag du har, men du må da også have lidt problemer med tv strømstikket? det stikker jo også rimelig meget ud? Godt nok i tvivl om hvilket beslag jeg skal købe. Har købt tv'et nu, og får det nok onsdag. Så skal jo helst have købt et beslag inden der. Tak for din hjælp :)
Det var sådan noget ligende jeg tænkte. Tak for du kunne bekræfte det. Hm, det ser ud til vi beholder Samsung boksen.
|
||
|
||
![]() |
||
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() |
|
Bruger dette: http://biltema.dk/da/Kontor---Teknik/Radio-og-TV/Tilbehor/Vagbeslag-tyndt/
Muligvis ikke den største imponator effekt når man skal fortælle om den, men den klarer jobbet fint!! Og den koster kun omkring det halve af "mærkevaren"
Men vinkelstik er nok nødvendige. Redigeret af thor-thor - 31-Marts-2010 kl. 22:28 |
||
![]() |
||
sasquatch ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4 |
![]() |
|
Hej RuneH
Jeg har netop hængt vores G20 op (50" udgaven), men det bør ikke gøre nogen forskel.
Jeg har købt Vogels 8305 der går til netop 50" TV eller Hmm et eller andet antal kilo. Kan ikke lige huske det, men rigeligt ihvertfald.
Jeg har vinkelstik på antennen og HDMI, men så sidder TV'et også så tæt på væggen det kan.
Selve beslaget giver 2.4cm mener jeg og så kommer der montage dimsen der skrues bag på TV'et der giver yderligere. Jeg har lige målt og TV'et hænger ca. 4 cm fra væggen målt nederst da TV'et dernede ligesom stikker bagud (altså er dybest hvis du forstår)
Det gør at der er ca 5½-6 cm fra hele bagfladen af TV'et (der er tyndere der) til væggen og manualen anbefaler vist 6-7 cm. Nok for at der ikke dannes for meget varme eller lignende. Jeg har nu efter flere timers brug ikke bemærket varme bag TV'et, men nærmere lige foran hvor det er temmelig lunt. :-)
Jeg ville helt klart gå efter dette beslag. Naturligvis hvis du skal anvende SCART så kan det være det bliver lidt knapt som der nævnes, men ellers bare gå efter de vinklede HDMI så kan det sagtens være der.
Der er også alskens afstands dimser med i Vogels pakken som kan lave 2 forskellige afatande yderligere til væggen. Faktisk vil jeg mene at selve strømstikket er det der rager længst ud da det klikkes i med nogle "holde på plads" klemmer i siderne og egentlig er ret dybt totalt set.
Edit: Helt utrolig mange tastefejl. :-) Redigeret af sasquatch - 31-Marts-2010 kl. 22:29 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Mange tak for linket. Det ser jo faktisk ikke særlig stort ud nej. Og der er endda hul i midten til ledninger osv. Ah, det svært! Prisen er rigtig fin!
Fedt at høre du selv har sådan et hængende. Det er også 50" det vi skal have op, så det passer jo super godt. Genialt med de vinkel adapter. Så kan du forhåbentlig fortælle om det skal være 90 grader eller 270 graders HDMI vinkel adapter jeg skal købe? :-) Det ville være super at købe de rigtige i et huk! Skal da helt sikkert bestille 2 stk af HDMI og en RF-connector. Det er jo et must-have. Ja, jeg tænkte også på det strømstik, for det i sig selv rager jo ret meget ud bag på. Men fedt at høre det virker hos dig - så skal det også virke her! Ikke engang så galt for et Vogel beslag? Hmmm. Har noget at tænke over. Men hvis du vil hjælpe med de grader på HDMi stikkene, det ville være rigtig fedt. Mange tak for hjælper I alle!
Redigeret af RuneH - 31-Marts-2010 kl. 23:57 |
||
|
||
![]() |
||
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
|
Det medfølgende strømstik er vinklet 90 grader, så det stikker ikke alt for meget ud bag til. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvis du bruger vinkel-adaptere på HDMI-stikkene, kan du kun benytte 2/3 af stikkene på bagsiden, da der ikke er plads til kabler ellers. Du skal købe et 90 og et 270 grader. Så det nederste HDMI-stik kommer til at pege nedad og det øverste kommer til at pege opad.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Aah, det giver jo straks mere mening. Så bare hurtigt 42G20 i Fona i dag, og de havde et alm. langt stik siddende i. De har nok bare brugt det der hænger på deres tv-væg. Sikke misvisende. Jeg regner kun med at have HDMI stik i indtil videre, så det skulle kunne gå med vinkel-stik. Og tak for graderne. Var ikke sikker på hvordan de stik var placeret bag på. Så er der jo ikke andet tilbage end at bestille snart :) Tak. |
||
|
||
![]() |
||
sasquatch ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4 |
![]() |
|
JA det skulle virke hos dig når det gør her. :-)
Som der også er nævnt i tråden, så kan du købe HDMI ivnkelstik i forskellige grader. Jeg tænkte nemlig også lidt i hvordan hulen jeg nu skulle kunne anvende alle 3 der peger bagud. Jeg skal dog umiddelbart kun anvende 2 af dem da jeg kører mit HDMI igennem receiveren, men jeg ville gerne have muligheden for at anvende dem allesammen.
AV Cables har ud over alle tænkelige vinkler på HDMI stik, også nogle løse HDMI dimser der kan flexe og dreje i alle retninger så du kan twiste og vende som du vil.
Jeg har lige prøvet med en 90 og en 270 graders for at hav een der pejer op og en ned. Derudover opdagede jeg så lige at det HDMI kabel der følger med til min DUNE Prime "afspille-alt-mulig-dims" rent faktisk passer hvis det stikker lige bagud, men også kun ligt og TV'et skulle ned for at komme i (jeg skulle have det ned fra væggen i anden sammenhæng dog) Så spændende er det altså heller ikke at bakse rundt med det ene mand.
![]() Det er altså et ikke så "dybt" HDMI, og det er ret fleksibelt lige fra selve stikket så man ikke skal baske/knække/bøje meget.
Det kunne være en option for dig også. Jeg har ikke selv været opmærksom på at der er denne forskel på de forskellige mærker af HDMI kabler. Jeg akn dog godt lide de vinklede da jeg kan tage dem fra og til imens TV'et hænger på vægen, så det vil jeg anbefale.
Det er korrekt at strømstikket er vinklet hvilket er ganske fint, men det er altså også ret dybt.
Sidste ting bare til info for evt. andre herinde, så har jeg vinkelstik på min antenne da jeg har IHC installation i huset, og at man til dette system benytter nogle ret kraftige (læs ikke specielt bøjbare stik med baluner på osv, så det skal ganske enkelt vinkles ellers skulle jeg have et Harald Nyborg beslag eller lignende. Intet ondt ord om dem da jeg faktisk har netop dette i køkken alrummet pga. muligheden for at vinkle TV'et, men det ser ganske enkelt ikke særlig godt ud og det havde aldrig fundet vej frem til stuen.
Jeg købte iøvrigt mit Vogels fra Befro til lige omkring 400,- mener jeg, så det var bestemt konkurrencedygtigt. Indbygget vatterpas der rent faktisk virker - Havde ellers mine tvivl.
Nå jeg babler bare løs. Hvis du har nogle yderlige spørgsmål, så bare sig til og jeg skal se om jeg kan hjælpe. Jeg har nok selv haft netop dine tanker inden det blev smækket op på væggen.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Tak for smøren sasquatch :D det er fin læsning.
Det må blive et Vogel beslag og nogle vinklede hdmi stik. Der er vist ikke andet for. Ser meget frem til at modtage tv'et. Syntes der er en evighed til. :)
|
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |