recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pana GT30. Hvilken ekstern harddisk virker ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pana GT30. Hvilken ekstern harddisk virker ?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Prasmus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 538
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prasmus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 06:26
En anden grund til, at den harddisk du først prøvede med fejlede, kan være formateringen. Jeg ved ikke om Panasonic kræver FAT32 eller NTFS, men harddisken kan være formateret til det forkerte filsystem.
Er det tilfældet, kan du formatere den til det korrekte filformat ved at tilslutte den til din PC formatere den (pas på ikke at vælge den forkerte harddisk!).

Og som Jørgensen så rigtigt er inde på, så kan harddisken være for stor til TV'et kan styre den.

Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 10:38
Efter at have skimmet manual og ppradio.dk, kan jeg ikke finde noget, der antyder begrænsninger i størrelsen på harddisken. Det synes simpelthen ikke at være nævnt, så når jeg får mulighed for det om nogle dage, vil jeg prøve at tilkoble en WD som den fra CDON for lige at prøve det af. Den er på 2 Tb.

Mvh. Jørgensen
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af Prasmus Prasmus skrev:

En anden grund til, at den harddisk du først prøvede med fejlede, kan være formateringen. Jeg ved ikke om Panasonic kræver FAT32 eller NTFS, men harddisken kan være formateret til det forkerte filsystem.
Er det tilfældet, kan du formatere den til det korrekte filformat ved at tilslutte den til din PC formatere den (pas på ikke at vælge den forkerte harddisk!).

Og som Jørgensen så rigtigt er inde på, så kan harddisken være for stor til TV'et kan styre den.

2½" dobb. usb Aldi 500 GB kører perfekt,
lækker sag.
E.L.
Til top
Steen2000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2007
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen2000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 07:57
Købte denne her som foreslået og satte den til igår

TV'et finder harddisken og identificerer den med navn og det. Og jeg kan også gå ind og se at den er tom etc
Men den vil ikke optage på den. Jeg satte timeren til at optage et par programmer, både som
- USD HD
- Ekstern HD
- med TV'et slukket og tændt.
MEN den optager ikke noget !!!
Når jeg har sat timeren til at optage på USD HD kommer registrerer den timingen men kommer med en eller anden fejlmeddelelse. Når jeg efterfølgende går ind i optagne programmer, er der ingenting, og dne siger iøvrigt der er 0 Mbyte ledig plads

Frustrerende !!!!
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 08:43
Oprindeligt skrevet af Steen2000 Steen2000 skrev:

Købte denne her som foreslået og satte den til igår

TV'et finder harddisken og identificerer den med navn og det. Og jeg kan også gå ind og se at den er tom etc

Men den vil ikke optage på den. Jeg satte timeren til at optage et par programmer, både som

- USD HD

- Ekstern HD

- med TV'et slukket og tændt.

MEN den optager ikke noget !!!

Når jeg har sat timeren til at optage på USD HD kommer registrerer den timingen men kommer med en eller anden fejlmeddelelse. Når jeg efterfølgende går ind i optagne programmer, er der ingenting, og dne siger iøvrigt der er 0 Mbyte ledig plads

Jeg tror ikke den kan køre denne HD, retur ?
Gå ind i Aldi og køb deres kr. 495,-
jeg har 2 som skærmen godt kan lide ( 3 år garanti)

Frustrerende !!!!
E.L.
Til top
Datamax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-April-2006
Point: 402
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Datamax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 11:05
Kan det tænkes du ikke har været inde i indstillinger - opsætning af optagelse -usb hdd opsætning og formater din disk på tvet ?
     CASH IS KING
3840x2160"2:2"3:3
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen2000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 11:18
Ja, det kan meget vel tænkes !!! Eller sagt på en anden måde skal man det?
Jeg troede det var plug&play

Confused
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2005
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lightyear Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 11:22
Tjek din manual, der står hvordan man gør Smile
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen2000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 11:25
Tak !
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2012 kl. 11:57
Så fik jeg tid til at sætte en ekstern Western Digital Elements harddisk på 2 Tb til mit Panasonic G30 tv.

Efter formatering var der 1.821 Gb til rådighed, ligesom en prøveoptagelse forløb efter hensigten.

Så op til foreløbig 2 Tb er der ingen problemer i forhold til Panasonic.

Jeg vender dog tilbage til den lille Lacie, der er nemmere at skjule, ligesom jeg helst er fri for en ekstern strømforsyning.

Mvh. Jørgensen

Redigeret af Jørgensen - 16-September-2012 kl. 20:11
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu