recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pana køb :Panasonic TX-P42G10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPana køb :Panasonic TX-P42G10

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af THMhome THMhome skrev:

Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af URTH4 URTH4 skrev:

Det vil sige at IFC ikke virker i G10'eren? Står selv og skal til at købe en G10'er, og det ville da være rigtig øv, at allerede fra start af, vide at noget ikke virker i tv'et ?
Jeg skal også købe... Så fortæl noget om hvilke ting der ikke virker på G10
'

Det virker lidt som om G10 er blevet hastet på markedet. Det var også det første med G12 panel der kom i år.

Afspilning af 1080/24P kan du risikere ikke virker ordentligt hvis du køber et G10 (eller S10) Men det er rettet i firmware version 1213 og det er MEGET nemt at opdatere til denne version.

Der er mange (mig selv inkl) der ikke kan se nogen forskel på om IFC er slået til eller ej. Mens dem der har V10 siger at de tydeligt kan se forskel. Derfor må vi konkludere at IFC ikke virker, eller ikke virker mærkbart.

Men alt i alt ER G10 et godt TV. Giver et godt præcist billede og så er det billigere end f.eks. V10.

Tak for dit svar
Du skriver:
Men det er rettet i firmware version 1213 og det er MEGET nemt at opdatere til denne version.

Spørgsmål:
Hvis jeg køber et G10 nu, er denne version 1213 anvendt ?
Hvis ikke:
Hvordan opdaterer man så til den rigtige version; hvor hentes denne firmvare, og hvodan udfører man opdateringen rent fysiks ?

Igen: jeg er ikke kyndig
E.L.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 19:44

Opdateringer kan enten foretages via Flash Ram, eller de kan udsendes OTA.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Er det noget med en pc-forbindelse ?
Eller hentes data fra tv-udbydere via
en funktion i tv ?

Kan man ikke forvente at et uudpakket splt nyt TV
har den sidste version indlagt ?
E.L.
Til top
Chessr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Maj-2007
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 21:04

Er det noget med en pc-forbindelse ?
Eller hentes data fra tv-udbydere via
en funktion i tv ?

Kan man ikke forvente at et uudpakket splt nyt TV
har den sidste version indlagt ?

Du skal downloade den og ligge den i roden af dit SD kort eller kontakte din sælger og få dem til at sende et SD kort med den på.

SD kortet propper du bare i TVet og så skulle den selv finde ud af hvad den skal gøre eller du skal følge anvisningerne :)

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af Chessr Chessr skrev:

Igen: jeg er ikke kyndig Er det noget med en pc-forbindelse ? Eller hentes data fra tv-udbydere via en funktion i tv ? Kan man ikke forvente at et uudpakket splt nyt TV har den sidste version indlagt ?

Du skal downloade den og ligge den i roden af dit SD kort eller kontakte din sælger og få dem til at sende et SD kort med den på.

SD kortet propper du bare i TVet og så skulle den selv finde ud af hvad den skal gøre eller du skal følge anvisningerne :)

Klart og enkelt svar, mange tak
E.L.
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Point: 1966
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 21:31
Jeg har et Panasonic G10 som jeg har været noglelunde tilfreds med. Billede på blu-ray er i mine øjne helt perfekt, og giver en super oplevelse, men jeg har oplevet lidt problemer ved DVD.
Når jeg afspiller DVD materiale i 1080p, kommer der sne på skærmen, og billede hopper.
- Jeg ved ikke om opdateringen klarer det problem, men jeg synes bare du skal være opmærksom på det.
TV: Panasonic TX-P42G10E
Medier center: Popcorn Hour A-200
BD: Playstation 3 slim 320 GB
Forstærker: Marantz SR6005
F-højtaler: DLS R66
C-højtaler: DLS RC55
B-højtaler: KEF 2005
SUB: KEF PSW2000
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af Jimmbo Jimmbo skrev:

Jeg har et Panasonic G10 som jeg har været noglelunde tilfreds med. Billede på blu-ray er i mine øjne helt perfekt, og giver en super oplevelse, men jeg har oplevet lidt problemer ved DVD.Når jeg afspiller DVD materiale i 1080p, kommer der sne på skærmen, og billede hopper.- Jeg ved ikke om opdateringen klarer det problem, men jeg synes bare du skal være opmærksom på det.

Tak.

Er det et problem som andre også har ?
Jeg har en super PANA DVD optager , så ! ! ?
E.L.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 22:20

IMHO er der ingen grund til andet end at bruge 576p fra afspilleren, TVet laver jo selv Upscaling til 1080, da det jo er Full HD.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
THMhome Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2008
Sted: Silkeborg, DK
Point: 541
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2009 kl. 08:06

Jeg har et Panasonic G10 som jeg har været noglelunde tilfreds med. Billede på blu-ray er i mine øjne helt perfekt, og giver en super oplevelse, men jeg har oplevet lidt problemer ved DVD.
Når jeg afspiller DVD materiale i 1080p, kommer der sne på skærmen, og billede hopper.
- Jeg ved ikke om opdateringen klarer det problem, men jeg synes bare du skal være opmærksom på det.

Jeg kan ikke 100% svare på det udfra de symptomer, men hvor foregår opscaleringen i dit system? Står afspilleren til at sende ud med 1080p? For så er det afspilleren der opscalerer.

Prøv evt. at sætte afspilleren til Source Direct så den sender DVD materialet uscaleret videre til TVet og se om det gør det bedre.

M.V.H.

THMhome

Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N
Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2

Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Point: 1966
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2009 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af THMhome THMhome skrev:

Jeg kan ikke 100% svare på det udfra de symptomer, men hvor foregår opscaleringen i dit system? Står afspilleren til at sende ud med 1080p? For så er det afspilleren der opscalerer.

Prøv evt. at sætte afspilleren til Source Direct så den sender DVD materialet uscaleret videre til TVet og se om det gør det bedre.

Jeg har prøvet både på min PS3 og min HDD-optager. Jeg er "nødt" til at se DVD på min HDD optager, da jeg kan sætte den til kun at gå til 720p. Ikke at det gør noget at den afspiller i 720p, men bare lidt irriterende at den laver det gøjl i 1080p. Men den gør det ikke ved BD, kun DVD.
TV: Panasonic TX-P42G10E
Medier center: Popcorn Hour A-200
BD: Playstation 3 slim 320 GB
Forstærker: Marantz SR6005
F-højtaler: DLS R66
C-højtaler: DLS RC55
B-højtaler: KEF 2005
SUB: KEF PSW2000
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu