|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
Th@mas ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 83 |
![]() |
||
På Flatpanles har jeg gjort opmærksom på Tænks test af G10 som de vurderer som dårligst i kategorien 42" og giver en "kan ikke anbefales" http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=12250& ;highlight= http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=12389 I denne test vurderes billedkvaliteten samlet som dårlig generel og billedkvaliteten DVB-C som under middel. Jeg har selv et S10 som jeg er godt tilfreds med så jeg er ikke Panasonic hader. Jeg undrede mig bare over der kan være så stor forskel i f.eks Flatpanels test af G10 og et stort internationalt test center. Mvh |
|||
Mvh.
Th@mas TX-P42S10E TX-P50ST60 LG HR550c |
|||
![]() |
|||
viking40 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 185 |
![]() |
||
(Det kommer bestemt ikke bag på mig hvis det viser sig at standalone tunere (måske med undtagelse af de aller billigste) generelt giver bedre billede end dem der er indbygget i et tv.)(citat RogueAgent) Hvis det du skriver her skulle vise sig at være sandt,er jeg dybt overraskede over at ikke "flere" har haft fokus på dette problem. Har desværre ikke selv mulighed for at undesøge med egne øjene om der er hold i den sag. Mit Panasonic PX80(42) med you see samsungboks er jeg glad for og synes står godt,men ville blive meget trist hvis jeg ikke kunne få TX-P50V10 uden at skulle bruge en extern tuner for at få et perfect billede i forhold til hvad det kan præstere... |
|||
![]() |
|||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
||
Ja, jeg har også opdaget den anden tråd nu. |
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
![]() |
|||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
||
Th@mas |
|||
![]() |
|||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
||
TX-P50V10 er bedst med en extern tuner da den er dårlig til at deinterlacing og scalere
bare husk at det er stort set alle tv. Det skriver man bare ikke om. den eneste er faktisk pioneer der har en nogenlunde scalere indbygget. lcd og led viser i forvejen et dårligt SD billede, måske derfor man ikke hører så meget om det. |
|||
![]() |
|||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
||
Jeg synes ikke jeg vil betale 70 kr. for at læse Tænks test, men den kan vel ikke være helt ved siden af.
Er der nogle der ved hvordan fjernsynene er indstillet til den test? Det mest logiske til en forbrugertest vil være at bruge den indstilling, der anbefales i brugsanvisningen. For Panasonic V10 er anbefalingen: Dynamisk: Giver stor billedkontrast og skarphed, når De ser fjernsyn i et lyst værelse. Normal: Anbefales til at se fjernsyn under forhold med normalt lys i et værelse. Biograf: Til at se film i et mørkt værelse, så man får et biograflignende billede. THX: Gengiver billedkvaliteten i høj grad, som filmskaberne har tiltænkt. Dvs. det er de to første indstillinger der er de rigtige til tv-kigning! Og der vil jeg give Tænk ret i at det ser ikke godt ud. Redigeret af Brixen - 18-September-2009 kl. 18:32 |
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
er meget enig i det. ikke kun tænk men også mange andre test oplyser aldrig om indstillingerne. Blandet andet trust review som mange henviser til.
mit pioneer tv er da også helt i skoven ved dynamisk indstilling. hvor i mod flatpanels og andre gode site netop ligger deres målinger ud. ellers har man ikke kina mands chance for at gennem skue noget som helst. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
xcardman: Det jeg mener er, at hvis man tester 60 fjernsyn, hvordan skal man så indstille dem?
Det er vel ikke helt tosset at bruge fabrikkens anbefaling, som står i manualen. Almindelige forbrugere køber jo ikke en kalibrering til 2800 kr. udover fjernsynet. At billedet så er helt i skoven på den indstilling, svider vel mest til producenten, når fjernsynet får dårlig karakter i en stor europæisk forbrugertest. |
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det er da en meget nem sag. Nemlig med det samme måleudstyr som bliver brugt til en kalibrering til 2800 kr. Hvis et tv ikke overholde disse standarder for et korrekt billede. Ja så viser den ikke ordenligt billede. Redigeret af xcardman - 18-September-2009 kl. 23:03 |
|||
![]() |
|||
E. Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
![]() |
||
Du skriver:
Jeg har selv et S10 som jeg er godt tilfreds du er vist ikke den eneste ? Jeg har idag fået oplyst af en semiprof kalibrerer at S10 skulle være super med C-tuner ved god kalibrering Blot til eftertanke |
|||
E.L.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ja, det tror jeg sagtens alle os herinde på recordere kan blive enige om. Flatpanels.dk kalibrerer også fjernsynene inde de bliver testet. På den anden side er der vel ikke noget galt i at teste fjernsyn med den indstilling producenten anbefaler i sin brugsanvisning. Så kan producenten je bare anbefale en ordentlig indstilling. Men det gør de ikke. Hvis vi tager det omtalte G10, bliver det solgt på:
Det er måske i virkeligheden meget godt at der er nogle test, der afslører at der er et elendigt billede i standardindstillingerne. Det er så synd hvis folk køber Philips LCD i stedet for at få indstillet deres panasonic ordentligt. Men hvad f..... skal vi gøre? Panasonic skriver at jeg skal stille fjernsynet til Dynamisk, hvis det er lyst, når jeg vil se fjernsyn. |
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
![]() |
|||
E. Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
![]() |
||
Jeg læser og læser, fine indlæg..super godt MEN: Hvad med C-tuner problemet ??? Skal vi købe en box og beholde vore PANA uden C-tuner ?? Svar udbedes venligst |
|||
E.L.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |