|
|
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
Jeg ved det ikke - jeg bruger selv DVB-C tuneren i mit Panasonic. Jeg har ikke en anden boks, så jeg kan sammenligne. Men jeg synes det ser OK ud. Jeg ser heller ikke så meget tv, kun et par gange om ugen. Det sidste jeg så var debatten med bl.a. Søren Pind og Peter Larsen ![]() Redigeret af Brixen - 19-September-2009 kl. 00:18 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Ja- selvfølgelig Det vigtigste ved en skærm er dens evne til at gengive et godt og korrekt billede, som sagt så mange gange før, opfat den som en monitor, og tilslut de enheder du har brug for, ligesom du tilslutter en dvd eller en bluray afspiller, så også en digital tuner (hvis du ikke er tilfreds med den interne) - derved kan du altid skifte efter behov og tilslutte de enheder der passer til din konkrete situation, nogen gange er dette DVB-S, andre gange DVB-C osv. glem nu den der gamle ide om at alting absolut skal være integreret i skærmen selv. Når man skal lave en skærm så god som en Panasonic til de priser disse sælges til, så er der nogle steder man er nødt til at gå på kompromis. Her ser det så ud til måske at være på den indbyggede digital tuner, som måske gøres bedre med en ekstern dedikret enhed. Du skal da ikke vælge en skærm der generelt gengiver et dårligt billede blot fordi dens interne tuner måske er en anelse bedre. Det vil jo give dig et dårligere billede i alle situationer uanset hvor god kilde du tilslutter. Så hellere gå på kompromis med tuner delen, eller købe en ekstern. Og så dårlig er den indbyggede tuner vel heller ikke så man slet ikke kan se på det. Den analoge tuner i min Pioneer ligner også noget bras, men til gengæld får jeg tårer i øjnene over hvor godt alt andet står der bliver tilsluttet, så jeg benytter da også bare en ekstern DVB-c tuner når jeg vil se TV. Det har jeg gjort i mange år. Redigeret af spawn - 19-September-2009 kl. 01:01 |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Brixen
vi kan gøre ikke noget overfor hr og fru Danmark, de læser ikke på dette forum og mange vil herinde vil jo heller ikke indstille deres billede ordenligt. For de har læst i test på nettet af deres tv er super og så skal vi ikke fortælle dem noget andet. For et eller andet test center må jo automatisk være bedre. Men panasonic gør ikke sagen bedre i deres manuel, det giver jeg dig helt ret i. E Larsen at både mig og spawn skriver en ekstern tuner er bedre på en pan 50v10, betyder jo absolut ikke den interne er dårlig. Du kan sammenligne det med dvdafpiller til 1000 kr og en dvdafspiller til 5000 kr. Den billig afspille kan udmærket vise et fint billede til de fleste, men den til 5000 kr kan så vise et mere korrekt billede og består alle de tekniske test for et korrekt pal billede fra en dvd. så hvis du har tænkt dig og købe en 50v10 vil du opleve et rigtig fint billede med den indbyggede tuner. Det er bare en tand bedre med en ekstern. Jeg har valgt en skærm uden tuner, da jeg optager meget og har ikke brug for en indbygget tuner. køb en skærm efter et godt billede og tilslutte de enheder du skal bruge. Husk man kan ikke tilslutte god billedekvalitet. Så køb en god skærm i første hug. Der ligger en v10 i toppen En sagem60 som bliver omtalt tidligere dur ikke, da den oveføre analog. problemet er interlaced vs progressive. Med den indbygget skal den intern scalere lave signalet om. Hvor en ekstern laver den proces og sender direkte i progressive. hvis man sætter den til 576P. Nogen går så vidt og købe denne http://www.av-connection.dk/?PGr=2315&ML=1006 Nemlig en video-processor, som kan opkonvertere alle videoformater op til 1080P. Redigeret af xcardman - 19-September-2009 kl. 08:01 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |