|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
fzr600r ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 58 |
![]() Sendt: 06-September-2007 kl. 22:52 |
Hej folkens!
Har i et stykke tid læst med herinde, og har så bestemt mig for at købe et Panasonic PV70, som jeg endelig fik sat op idag - lækker skærm :) Men, som man måske lige kan ane på billedet, så er pladsen lidt trang omkring skærmen. Manualen foreskriver at der skal være 10cm fri i begge sider af tv'et samt over tv'et, og 7cm til væggen bagved. 10cm fri i hver side, not gonna happen, desværre. Bagud til, er der vel cirka 15-20cm eller noget, der er et godt stykke. Og, det kan man dog ikke se på billedet, men skærmen er rykket tilpas meget frem til at der er et par cm fri imellem skærmens ryg og så hylden lige over, så der er altså fri adgang "op ad". Jeg er dog lidt nervøs for varmen alligevel, eftersom der ingen blæser er i denne skærm. Bør jeg måske se om jeg kan finde en lille 80-100mm blæser der kan køre på 220v, men med et lavt antal omdrejninger, og sætte nede i hjørnet omme bag skærmen lige til at give en lille smule luft cirkulation? På forhånd tak :) Redigeret af fzr600r - 07-September-2007 kl. 11:31 |
|
![]() |
|
Pade2204 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Maj-2005 Status: Offline Point: 1049 |
![]() |
Hvor stort er dit tv - 42 eller 50 tommer ? jeg kan ikke hjælpe dig med varmen, jeg tror der står et sted i manualen hvor varmt der må være i rummet - prøv evt at ta' temperaturen bag tv'et efter det har stået tændt et stykke tid (?) |
|
![]() |
|
fzr600r ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 58 |
![]() |
My bad, det er et 42" :)
I manualen til foden, står der at man skal sørge for god ventilation omkring tv'et, og at luften omkring tv'et ikke må komme over 40 grader. Eftersom for stillestående luft inde i tv'et kan medføre overophedning og i værste fald brand. Nu lavede jeg lige en lynhurtig måling ved at holde et digitalt termometer omkring 5cm nede på ryggen af skærmen og et par cm derfra, den viste 26 grader. Der er 24 grader i rummet ellers. Så selvom der måske efter længere tids brug så måske bliver 30-32 grader deromme bagved, bør det jo heldigvis ikke betyde noget. Ikke? :) |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Hej fzr600r - ja, dit tv får ikke den nødvendige ventilaton. Selom Pana´en ikke bliver speciel varm under brug, så er der ikke mange centimeter hvor varmen kan slippe væk. Så jeg ville helt bestem montere en lille blæser, som tænder samtidig med dit tv. Og du kan måske risikere i en garantisag, at man kan se at komponenterne har været for varme. Dejlig Vuf i øvrigt |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg aner dog ikke hvordan jeg skal montere en blæser der tænder SAMTIDIGT med tv'et :)
|
|
![]() |
|
![]() |
Efter TV'et har kørt natten over, har jeg haft et termometer "hængende", som det kan ses her på billedet, i en 15 minutter... det viser 34 grader (selve rum temperaturen er på 24 grader). Så hvis 40 grænser er "max anbefalet" (så kan den sikkert tage et par grader mere), men så burde der ikke være noget problem her om vinteren.
Jeg smider dog en lille 80mm blæser på nede i bunden der kan blæse diagonalt op langs ryggen af tv'et, til om sommeren, vil jeg tro. |
|
![]() |
|
Jan Post ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 30 |
![]() |
Har du muligher for at fjerne bagbeklædningen på din reol, eller lave nogle huller, det vil give en god luftcirkulation.
|
|
![]() |
|
![]() |
Der er faktisk slet ingen bagbeklædning på reolen. Og bag hylden som hænger et par centimeter over tv'et, er der også et par centimeter fra selve hylden og ind til væggen. Dvs. der er både mulighed for at varme kan stige op *bag* reolen, og forest i reolen mellem den øverste hylde og tv'et. |
|
![]() |
|
shaman ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-April-2006 Sted: København Status: Offline Point: 319 |
![]() |
![]() Redigeret af shaman - 08-September-2007 kl. 12:29 |
|
/Søren
Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 | |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |