laursen skrev:
Panasonic PX70 Fælleskøbstråden bliver hurtig uoverskuelig, så jeg flytter lige mine spørgsmål til selvstændigt emne.
Spørgsmålene er
- Selvom det ikke fremgår af manualen, skulle HDMI2 tilslutningen kunne bruges til at sende digital-lyd til eksempelvis en surround receiver - er der nogle der har prøvet og kan bekræfte at det er korrekt?
- Det fremgår heller ikke af manualen om der kan vælges lydspor på DVB-T kanalerne (f.eks. TV2 sender PCM og AC3/Dolby Digital på hver sit lydspor - PID). Skulle der alligevel være mulighed for at vælge lydspor et sted - nogen der har prøvet?
/Lars
|
1. jeg har godtnok ikke prøvet det, men jeg kan da ikke tro andet end du kan hente lyden ud digitalt via hdmi, hvis du kigger i manualen på side 20 næsten nederst samt på side 33 i den danske manual til 37" versionen kan du læse om det og på hdmi 1 kan du vælge mellem både analog og digital lyd og på hdmi 2 kan du kun køre digital, men jeg har lidt mistanken om at lydniveauet er styret af tvet og måske derfor ikke er særligt egnet til en surroundforstærker.
2. jeg kiggede lidt i menuen på skærmen og kan altså ikke ummidelbart finde et sted hvor du kan omskifte mellem PCM eller AC3... og jeg kan godt finde det på min pioneer
så det må jeg kun antage at man ikke kan skifte mellem det i den menu som er tilgængelig på panaen.
Redigeret af rhsin - 10-Maj-2007 kl. 21:03