recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - pana px700 - anti-glare og farven sort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketpana px700 - anti-glare og farven sort

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
K_Warming Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Emne: pana px700 - anti-glare og farven sort
    Sendt: 06-Maj-2007 kl. 14:39

Jeg har kigget lidt rundt på nettet og set et par steder, hvor det er angivet, at pana px700's anti-glare bevirker, at den sorte farve blive lidt mindre sort (sammenlignet med px70). Er der nogen, som har opleveret denne forskel? Og i givet fald, hvor graverende er den så?

K_Warming
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2007 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af K_Warming K_Warming skrev:

Jeg har kigget lidt rundt på nettet og set et par steder, hvor det er angivet, at pana px700's anti-glare bevirker, at den sorte farve blive lidt mindre sort (sammenlignet med px70). Er der nogen, som har opleveret denne forskel? Og i givet fald, hvor graverende er den så?

Nu har jeg ikke selv set den skærm, men noget af det jeg syntes at lægge mærke til med feks matte LCD skærme at de netop fanger lyset på et "bredere" felt.. det er måske ikke så intenst men det fylder faktisk mere af skærmen en feks en helt blank flade for du måske har en mere intens reflektion men den er meget mere koncentreret og "fylder" derfor mindre.. nu har jeg kun set dem i butiksbelysning og de skarpe lamper har man jo som regel ikke i hjemmet så måske folk med matte lcd skærme kan give bedre feedback på hvordan det er ved reflektioner både ved svagere men også kraftigt lys.

Og det kunne man vel sagtens forestille sig gjorde at den sorte virkede mere mat og man derfor ikke opfatter den som dyb sort som en helt blank overflade giver

Redigeret af rhsin - 06-Maj-2007 kl. 21:51
Mvh

René
Til top
mhelt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-April-2005
Point: 220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2007 kl. 22:08

Har haft en 37px70 og nu en 42px700. Med strølys er kontrast og sortniveau umiddelbart en smule bedre på px70'eren - til gengæld er der jo så tydeligere reflektioner. I dæmpet belysning er der efter min mening ingen forskel hverken i sortniveau og kontrast mellem de 2 modeller. Og jeg er berygtet sortniveau-fanatiker som ikke er helt tilfreds med nogen af dem på dette område ... (Havde tidligere et B&O mx6000 med kontrastskærm - reference i sortniveau + detaljering i mørke partier IMO)

Mvh

Martin

Redigeret af mhelt - 06-Maj-2007 kl. 22:41
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu