Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Bendix
Guld medlem
Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2215
|
Sendt: 11-August-2007 kl. 23:22 |
Det kan man jo få stress af det der..
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 11-August-2007 kl. 23:52 |
Ja man kan få stor stress , og samtidig er der kun 4 valg muligheder for input på fjernbetjeningen, men der er jo mere end 7 indgange. Og hvordan man vælger de øvrige 3 indgange kan jeg bare ikke finde ud af.
Nå men det kommer vel en dag
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
hopgreve
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6286
|
Sendt: 11-August-2007 kl. 23:56 |
Hother , pyy ha hvor det holder hårdt hva , kan desværre ikke hjælpe , men håber for dig at du snart får det løst , for det lyder godt nok lidt mærkeligt med det AV input valg...
MVH
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 12-August-2007 kl. 00:31 |
Jamen de problemer er til at få lange fedtede n..... af.
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9423
|
Sendt: 12-August-2007 kl. 00:52 |
Et af input'ne (VGA) er vel den knap som der står PC på.
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 12-August-2007 kl. 01:21 |
Yes lahan, det er input nr. 5, men det kan jeg jo ikke bruge til noget, da jeg ikke hart min PC forbundet til TV´et.
Redigeret af Hother - 12-August-2007 kl. 01:22
|
|
 |
tosa
Guld medlem
Oprettet: 11-Juli-2007
Point: 887
|
Sendt: 12-August-2007 kl. 07:19 |
Hother skrev:
Yes lahan, det er input nr. 5, men det kan jeg jo ikke bruge til noget, da jeg ikke hart min PC forbundet til TV´et. |
Hvis du bare bygger en mediacenter PC med BD+HD-DVD drev i, og med VGA overførsel vi du slippe for alle dine problemer . Så skal du bare vælge PC på TV'et, og styre hvad du vil se via PC'en
|
 |
tosa
Guld medlem
Oprettet: 11-Juli-2007
Point: 887
|
Sendt: 12-August-2007 kl. 07:22 |
en anden ting, som jeg ville have nævnt i går, men var kommet fra det. Det var igen mht. prisen.
Når nu ikke der følger fod eller vægbeslag med til TV'et, så skal du vel medregne prisen på det, når du sammenligner priser med andre TV . Det er jo også ca. 1500 oveni.
|
 |
ptheglev
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2006
Point: 670
|
Sendt: 12-August-2007 kl. 10:14 |
Hother skrev:
Nu når du er på linien ptheglev, har du problemer med
dine tilslutninger af dit udstyr til de forskellige indgange på tvét - er
egentlig lidt træt af problemet |
Jeg får først mit tv mandag eller tirsdag, så jeg kender pt. ikke til
problematikken. Desuden har jeg et begrænset udvalg af enheder, der skal
tilsluttes: Selector (Scart), en kommende DVD (HDMI) og en AppleTV (HDMI),
så jeg håber ikke, jeg støder på problemer i den retning.
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 12-August-2007 kl. 10:24 |
Hej ptheglev, okay og tak for dit svar. Du er da i den heldige situation, at du har fået serveret nogle gode indstillinger (spawns) på et sølvfad - ellers var du sikkert ligesom jeg, nær gået bananas når du får dit nye tv tilsluttet
|
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 12-August-2007 kl. 11:30 |
spawn skrev:
rhsin skrev:
ja det er rigtigt omvendt syntes jeg det er træls man skal trykke 2 gange på tt knappen for at komme ud af tekst tv, så det måtte godt være på en anden knap sådan man hurtigt kunne trykke det ud igen. |
Jeg skal kun trykke en gang på tt knappen for at komme ud ?
En gang for at tænde tt med split screen som min er sat til fast, og en gang for at komme ud igen.
Det kan vel ikke gøres hurtigere end det 
|
Jamen sådan kører det også på min panasonic, men på min Pioneer når jeg trykker en gang på tekst tv knappen så kommer tt i fuld skærm, trykker jeg en gang mere så kommer det i split screen og trykker jeg en gang mere så slukker jeg for tt, og det var faktisk det jeg syntes var besværligt.
Jeg syntes både Pioneer og panasonic kunne have gjort det bedre, for på panaen syntes jeg det er træls man skal ind og enten slå det til eller fra, og på Pioen syntes jeg det er træls jeg skal trykke 2 gange på samme knap for at komme ud af tekst tv.
Der kunne man have ofret en ekstra knap på funktionen, for især på de større skærme er den faktisk meget anvendelig. Men det er jo smag og behag der er jo nok lisså mange ønsker til fjernbetjeningen som der er brugere, så hvornår kommer den programérbare fjernbetjening til tvet hvor du selv kan designe funktionen på feks 10 knapper og lave dine egne "genveje" i samspil med tvet det ville sgu være smart 
Syntes iøvrigt også det er tosset som det også nævnes i Lars´s anmeldelse at man ikke kan blande analoge og digitale kanaler i en foretrukket zapliste det burde der jo ikke være de store ben i.
Redigeret af rhsin - 12-August-2007 kl. 11:31
|
Mvh
René
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 12-August-2007 kl. 11:39 |
Hother skrev:
Hej Bendix - næh ingen problemer med hverken bevægelser eller selector.
Der hvor jeg har problemer er at få "installeret" indgangene, så at jeg kan benytte alle min dingenotter. Iflg brugsforvirringen kan man kun tilslutte 5 eksterne anlæg (input1 -5)- (Blu-ray/HDD osv) men der er jo 3 HDMI, 3 scart og én komponent indgang. Og hver enkelt indgang skal konfigureres til det eksterne udstyr. Og enten har jeg ikke forstået hvad man beskriver eller også er dette system en svaghed. Jeg kan pt kun få Blu-Rayen til at fungere
|
På min Pioneer konfigureres den enkelte inputkanal ved at stille sig på det ønskede input tryk menu -> valg og herinde kan man så gå videre ind i hdmi hvis denne er aktiv for den pågældene port og der kan man så lave yderligere opsætning - der kan være forskel i indstillings mulighederne på den enkelte hdmi port da nogle er flexible port og andre er simple hdmi porte, man kan iøvrigt under "valg" også lave indstillinger til scart osv.
Husk hvis man tilslutter feks selector boks kan det være nødvendigt hvis man oplever at skærmen slukker af sig selv efter noget tid at man skal ind i menu -> strømkontrol og deaktivere både ingen udgangssignal og ingen udgangsop.
|
Mvh
René
|
 |