recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pana TX-65CXW414 vs. TX-65CS620E?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pana TX-65CXW414 vs. TX-65CS620E?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
René M Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Vejle, DK
Status: Offline
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pana TX-65CXW414 vs. TX-65CS620E?
    Sendt: 29-April-2015 kl. 16:54
Hej alle.

Jeg er så småt begyndt at kigge efter en afløser af mit Pana plasma.
Jeg har måtte droppe drømmen om et brugt Pana plasma, da priserne simpelthen er ALT for høje Ouch

Jeg har sporet mig hen på disse 2 modeller.

Den ene er topmodellen i HD med fornuftige specifikationer til 19k

Den anden er mid-range UHD med lidt mere skrabet specifikationer til 18k

De er begge med et 65" VA-panel, som jeg osse kun er interesseret i.

Hvilken skærm vil I anbefale og hvorfor?

Er godt klar over at det er en ren objektiv vurdering udfra specs og pris og der ikke foreligger en test af dem endnu.

Redigeret af René M - 29-April-2015 kl. 17:01
Panasonic TX-P55VT50E
Panasonic TX-P37X20E
Panasonic SC-HTB520
Panasonic DMR-BCT730EG 500GB
Panasonic DMP-BD35

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2015 kl. 17:24
Jeg har kigget lidt på modellerne. Det der må være afgørende er vel om du ønsker 4K. Full HD modellen har jeg set med en "Søster", men blot i 40 tommer udgaven - billedet her var bare flot, med også et flot sort niveau. Nok meget lig det ret berømmede as640.

Ud og kig når de kommer på hylderne Tongue

Redigeret af Hother - 29-April-2015 kl. 17:39
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2015 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af René M René M skrev:

Hej alle.

Jeg har måtte droppe drømmen om et brugt Pana plasma, da priserne simpelthen er ALT for høje Ouch

Er godt klar over at det er en ren objektiv vurdering udfra specs og pris og der ikke foreligger en test af dem endnu.
Off topic - er der nogle der har et link over, hvilke af de nye pana modeller der er VA og hvilke der IPS?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2015 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af Bravo Bravo skrev:

Hej alle.

Off topic - er der nogle der har et link over, hvilke af de nye pana modeller der er VA og hvilke der IPS?

http://www.ppradio.dk/panasonic/billed/panasonic-lcd-2015/uhd-4k.html
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
René M Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Vejle, DK
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2015 kl. 13:38
Det er jo netop det jeg ikke kan beslutte.

Hvilken skærm bør levere det bedste billede til alm digitale kanaler med 720p og 1080i og BD film, UHD panel eller Full HD panel?
Er det overhovedet noget fornuft i, at vælge et Full HD panel til 1000 kr mere end et UHD panel?

Uha.... Alle de spekulationer
Panasonic TX-P55VT50E
Panasonic TX-P37X20E
Panasonic SC-HTB520
Panasonic DMR-BCT730EG 500GB
Panasonic DMP-BD35

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2015 kl. 13:53

Det er jo netop det jeg ikke kan beslutte.

Hvilken skærm bør levere det bedste billede til alm digitale kanaler med 720p og 1080i og BD film, UHD panel eller Full HD panel?
Er det overhovedet noget fornuft i, at vælge et Full HD panel til 1000 kr mere end et UHD panel?

Uha.... Alle de spekulationer

Umiddelbart - og med alle mulige forbehold (jeg har ikke set modellerne), går du efter det bedste billede, så tror jeg at du skal vælge et TV med VA panel.Smile

Men igen, når modellerne er på hylderne - så skal du altså ud og kigge.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2015 kl. 14:45
Helt ærlig Hother! Du har snart 20.000 indlæg, og så gider du stadig ikke lave aktive links!!!

M.v.h.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2015 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Helt ærlig Hother! Du har snart 20.000 indlæg, og så gider du stadig ikke lave aktive links!!!

M.v.h.
Helt ærligt Henrik - det rager mig ikke voldsomt. Man kan bruge dem - eller lade væreWink
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2015 kl. 14:54
Selvfølgelig tager det dig voldsomt - ellers ville du jo lave dem klikbare.

Vi andre tænker så på de øvrige brugere!

M.v.h.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2015 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Selvfølgelig tager det dig voldsomt - ellers ville du jo lave dem klikbare.

Vi andre tænker så på de øvrige brugere!

M.v.h.

Forum kunne også bare lave det som tidligere , at man bare kunne lægge et link ind , og så er det aut "klikbart".
Det har virket før , så hvorfor ikke igen...
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu