Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
svenks
Bruger
Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
|
Sendt: 29-Juli-2009 kl. 10:33 |
Hej du
Jamen, du gjorde da et forsøg og tak for det!
Jeg kiggede på VieraLink, men det eneste der optræder dér, er min BluRay. NU er det jo også Q-link og ikke VieraLink, men jeg vil nu alligevel prøve at hive HDMI stikket ud til BluRay og se on ViereLink så vil tale med min HDD.
Det kan nu godt være det ender med at jeg køber en HDD med indbygget DVB tuner, har kig på Panasonic's 400GB sag... :)
Desværre er SP-pengene brugt, så det bliver nok ikke lige nu.
Endnu en gang tak for din tid!
MVH
Sven
|
 |
Zagadka
Super bruger
Oprettet: 07-August-2005
Point: 446
|
Sendt: 29-Juli-2009 kl. 17:31 |
Jeg har et G10 og en EH58 recorder og har prøvet mig lidt frem. Resultatet er at de indstillinger du har prøvet hellere ikke virker hvis der er Panasonic udstyr i begge ender af kablerne.
Jeg ville også meget gerne have det til at virke for jeg overvejer kraftigt at abonnere på et par ekstra digitale kanaler fra YouSee, og har meget lidt lyst til en ekstra boks hvis et CA modul kan opfylde mit behov.
|
Panasonic TX-P42G10E Panasonic DMR-BCT720 Oppo BDP-80 RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware Sony Xperia Z3
|
 |
Zagadka
Super bruger
|
Sendt: 30-Juli-2009 kl. 15:32 |
Jeg har købt mit G10 hos Buddinge Radio & TV og har nu fået forklaret dem situationen. De aner hellere ikke hvordan man får fjernsynet i standby til timeroptagelse, men er ved at undersøge det og har lovet at vende tilbage med svaret når de får det.
|
Panasonic TX-P42G10E Panasonic DMR-BCT720 Oppo BDP-80 RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware Sony Xperia Z3
|
 |
svenks
Bruger
|
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 16:17 |
Hej Zagadka
Virkelig super - tak skal du have!
Jeg har i mellemtiden nærlæst den udvidede manual (D/L fra Panasonic). Der står lidt mere, men der står ikke at man kan gøre det vi prøver. På den anden står der heller ikke at man IKKE kan - og jeg undrer mig stadig over hvad 22watt så går til ved "monotor out"....Såmænd undrer jeg mig over hvad Pana's definition af Monitor Out egentlig er
MVH
Sven
|
 |
Zagadka
Super bruger
|
Sendt: 11-August-2009 kl. 18:47 |
Så har jeg en løsning der virker med en DMR-EH58 som optager. Tak til Buddinge Radio & TV for input og fordi han ikke havde helt ret.
Oprindeligt fik jeg at vide at det kun virkede med DVB-T tuneren, men det virker også med DVB-C tuneren på præcis samme måde. Dog kræver det at fjernsyn og optager er forbundet med et Scart kabel for HDMI terminalerne på fjernsynet er udelukkende indgange og du skal bruge Q-link.
I menuen skal du sørge for at Q-link er indstillet til den AV terminal som optageren er tilsluttet. Optagelsen startes nu ved at holde Direct TV Rec knappen nede i 3-5 sekunder, fjernsynet skriver "Optagelse starter fra TV" på skærmen. Sluk for fjernsynet og vupti så tænder optage dioden og optagelsen fortsætter til trods for at fjernsynet ser slukket ud. Når optagelsen stoppes, slukker dioden igen og fjernsynet går i normal standby mode.
|
|
 |
Tuborg4life
Junior bruger
Oprettet: 23-Februar-2008
Point: 46
|
Sendt: 12-August-2009 kl. 08:24 |
Tro du ikke bare at det er fordi at de ikke har testede det på dvb-c delen de ved normalt godt hvad deres produkter kan?
Med fedt at man kan optage fra c tuneren nu, glæder mig til at skifte tv, når konen er mere blød
|
Panasonic TH-P50VT20
Panasonic TX-32LXD70FA
Panasonic DMR-EH67EC-K
Panasonic DVD-S53EC-K
|
 |
Zagadka
Super bruger
|
Sendt: 12-August-2009 kl. 17:46 |
Det er en mulig forklaring der ligger i tråd med det svar jeg fik fra Buddinge Radio & TV da jeg skrev tilbage til ham at jeg også havde fået det til at virke med DVB-C tuneren.
Jeg ved ikke om info oprindeligt stammer fra Panasonic, for da jeg var i butikken og købte mit CA modul fortalte han at han havde fået svar på et internt forum men nævnte ikke mere om det forum.
Et muligt første skridt for at blødgøre konen er at vise hende noget HD materiale på skærmen.
|
|
 |
svenks
Bruger
|
Sendt: 22-August-2009 kl. 15:38 |
Zagadka skrev:
Så har jeg en løsning der virker med en DMR-EH58 som optager. Tak til Buddinge Radio & TV for input og fordi han ikke havde helt ret.
|
...Og tak til dig for at viderebringe det. Beklager at jeg ikke har svaret før, men ferie og alt det der...
Jeg begyndte selv at overveje om det havde noget at gøre med Direct Rec, men var ikke nået til at prøve det.
Tak igen, MVH
Sven
|
 |
Sir_Golf_Alot
Super bruger
Oprettet: 20-April-2006
Point: 251
|
Sendt: 23-August-2009 kl. 19:25 |
Hej
Er det KUN hvis HDD har Q-link eller Vieralink at dette kan virke?
Har en Hitachi HDD, og ka´sq ikke få det til at virke.
JH
|
Panasonic TX-P42G10E
Denon AVR-1306
Panasonic DMP-BD35
Yousee HD box
Dac Magic
Dali lektor 2
Dali Concept
Dali Sub
Jamo Center
Hitachi HDD
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 23-August-2009 kl. 19:30 |
Fuld kompatabilitet kan kun forventes mellem enheder af samme fabrikat.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 23-August-2009 kl. 22:12 |
Vieralink har intet med omtalte funktioner at gøre, når det er en Sony optager. Her er det udelukkende Qlink som gælder!
M.h.t. hvad pågældende scart skal stå på, så er det TV.
Det er ligeledes ret vigtigt, at man monterer et FULDT MONTERET scart-kabel! Ikke et til 39,- fra Føtex.
M.v.h.
|
 |
svenks
Bruger
|
Sendt: 28-August-2009 kl. 14:55 |
Henrik B. skrev:
M.h.t. hvad pågældende scart skal stå på, så er det TV.
|
Hej Henrik Det lyder også mere sandsynligt end 'Monitor': For når skærmen er slukket er der jo ingenting på monitoren.... MVH Sven
|
 |