recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pana VT30 - 7 blink
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pana VT30 - 7 blink

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
keysersoze Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-April-2008
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér keysersoze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pana VT30 - 7 blink
    Sendt: 08-Juli-2017 kl. 16:31
Mit Panasonic VT30 har det sidste halve år haft lidt problemer med de lyse farver, fx en himmel, primært i den øverste halvdel af skærmen og tidligere på ugen slukkede det pludselig hvorefter det lugtede varmt/lettere brændt. Nu kan skærmen slet ikke tænde og dioden bliver bare 7 gange - er det at betragte som stendødt eller?

Hvis det er dødt hvordan afskaffer man så sådan et - kan det bare stilles til elektronik-storskrald eller skal det behandles specielt?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2017 kl. 17:58
Fejlkoderne i dioden kan som regel slås op i manualen. Det lyder umiddelbart dødt, når der har lugtet brændt, men de forskellige kombinationer af blink i dioden kan også være tegn på mindre alvorlige ting.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2017 kl. 18:02

Her kan der ses hvad de enkelte SOS koder betyder på Panasonic.http://www.brainchamber.com/2016/03/23/panasonic-tv-blink-codes/

Et udtjent TV afleveres på nærmeste genbrugsplads.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
keysersoze Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-April-2008
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér keysersoze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2017 kl. 10:57
Hov - fik ingen notifikationer så troede ikke at jeg fik svar. Jeg har købt et LG B6V da det gamle lignede noget, der var for dyrt at reparere, specielt når det også havde en anden fejl - så det kan være at jeg lidt senere spørger ind til noget kalibrering og hvordan det nye bedst udnyttes :)

Jeg er så heldig, at vi har et storskralds-rum også til elektronik hvor jeg bor så det må komme derned - bilder mig bare ind at have hørt, at plasma skulle behandles specielt når det skulle skrottes.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2017 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Her kan der ses hvad de enkelte SOS koder betyder på Panasonic.http://www.brainchamber.com/2016/03/23/panasonic-tv-blink-codes/

LinkService:


Hilsen Carsten.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2017 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af keysersoze keysersoze skrev:

Jeg har købt et LG B6V da det gamle lignede noget, der var for dyrt at reparere, specielt når det også havde en anden fejl


Fejlene hænger sammen, det er spændingen til displaydriver der er fejl på, alternativt et panel der overloader driverne.

6 gode år med VT30 og så videre med B6V - du kommer næppe til at fortryde opgraderingen :-)



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu