recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pana X10 vs S10 og 37 vs 42" og plasma vs
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPana X10 vs S10 og 37 vs 42" og plasma vs

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
herbstmeister Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-Maj-2009
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: Pana X10 vs S10 og 37 vs 42" og plasma vs
    Sendt: 13-Maj-2009 kl. 12:54
Har fulgt forum her i nogle måneder, da jeg skal have ny skærm.

Var idag i det lokale Pana Center for at hente min nye fladskærm. Det skulle uden tvivl være et Pana X10 i 37 eller 42". Forhandleren gjorde mig imidlertid lidt i tvivl.

Farverne på 42X10, som stod i forretningen var selvfølgelig forhandler-overboosted. Ved siden af stod et 37S10. På samme billede var der en tydelig forskel i den sorte farve. S modellen var markant sortere end X modellen. Da S modellen jo stod i 37", måtte det jo være en LCD. Troede ellers at Plasma var bedre i sortniveau, men er dette korrekt?
Billederne var tydeligvis ikke indstillet ordentligt, så måske det spiller ind...

Han havde ikke lige en 37X10 fremme, men påstod at billedet her var bedre end på en 42X10, bl.a. hvad angår sortniveau. Dette lød noget underligt, da jeg gik ud fra at det er samme panel og byggeteknik, men bare i forskellig størelse og antal af pixel. Hvad er op og ned på dén påstand? Man kan sige at fejlene bliver mindre på en mindre skærm, men er der forskel ud over det?

Der bliver ikke snakket så meget om Pana LCD serie, er det fordi den ikk er lige så god som plasma serien?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu