|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 7> |
Forfatter | ||
Firebird ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2195 |
![]() |
|
Hvis planen er, at skifte blive hos YouSee, og skifte til digital signal om f.eks et halvt år, ville jeg nok købe den nye med indbygget DVB-C tuner. 720p lyder måske ikke af så meget, men HD kanalerne får man jo netop i 720p, så der er ingen opskalering, og opskaleringen fra digital SD til 720p er mindre end til 1080p. Med den nye ville billedkvaliteten være mindst lige så god, som med PZ85'eren+boks fra YouSee, vil jeg vove at påstå. Skulle der derimod ses en masse Blue Ray film, ville jeg vælge PZ85'eren under alle omstændigheder. |
||
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation. JVC X3 ? ? ? ? |
||
![]() |
||
clausewitz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1115 |
![]() |
|
Et 42X10Y kan du da ellers også få til ca. 5000. Giver du 8000 så er den da vist så rigeligt betalt http://www.pricerunner.dk/pl/2-1210724/TV/Panasonic-Viera-TX -P42X10E-Sammenlign-Priser |
||
![]() |
||
clausewitz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1115 |
![]() |
|
Om et HD-ready panel er bedre til 720P end et Full-HD panel generelt er jeg nu ikke så sikker på men måske du har ret. Synes jeg kan huske at Otto har skrevet noget om at SD teoretisk burde være bedre på et Full-HD panel. |
||
![]() |
||
Maria ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 620 |
![]() |
|
Tak for svarene. Det med tuneren har ganske rigtigt også en
betydning. Der kan sagtens leves med en ekstern boks især da jeg også optager en del på recorder. Men på den anden side vil det nu også være meget rart med dvbc indbygget. Hvad angår prisen. Jeg sammenlignede priser på de to tv hos samme butik. Foretrækker af flere årsager at købe i fysisk butik. Lige nu hælder jeg mest til en x10y eller noget andet . Må bare gerne være snart da jeg efterhånden har skubbet det længe nok :-) :-) edit: tv kigning 65% BD+SD 35% Redigeret af Maria - 08-Juli-2009 kl. 20:14 |
||
Mvh Maria
|
||
![]() |
||
Firebird ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2195 |
![]() |
|
Det ville være rigtigt hvis skaleren også er bedre. Hvor der er en skalering, er der også et tab af kvalitet. Jo større skalering, desto større tab af kvalitet. Så vidt jeg ved. Højere opløsning er selvfølelig noget som kan udligne tab af kvalitet i et vidst omfang, men i den størrelse vi taler om her, tvivler jeg på det. Havde vi talt om 50 tommers skærme, havde det været en anden sag. |
||
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation. JVC X3 ? ? ? ? |
||
![]() |
||
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() |
|
Det er selvfølgelig dit valg hvor du vil købe, men eksempelvis kan 42X10Y købes hos Cinemagic for 5200,- http://cinemagic.dk/shop/panasonic-tx-p42x10y-4690p.html Hvis der er 3k at spare var det måske værd at overveje, Cinemagic får generelt god kritik i forhold til service etc. Personligt ville jeg gå efter X10Y pga. tunerne, men det er fordi jeg ikke gider en ekstra kasse, der også bruger strøm, fjernbetj. etc. Redigeret af thor-thor - 08-Juli-2009 kl. 20:41 |
||
![]() |
||
Exxtreme ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Oktober-2006 Sted: Skagen Status: Offline Point: 1091 |
![]() |
|
Det passer nu ikke... Skærmens (x10) native opløsning er 768P, så der skal skaleres til 768P uanset hvilket signal der modtages, da der ikke udsendes i 768P... Og du glemmer helt deinterlacingen, så vil indtræffe når et sd (digitalt eller analogt) konverteres til 768P (720P), og deinterlaceren vil givetvis være bedre i PZ85. Til trådstarter: Jeg ville klart vælge PZ85, da jeg er helt overbevist om at det vil give det bedste billede... Redigeret af Exxtreme - 09-Juli-2009 kl. 10:05 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvorfor skulle deinterlaceren være bedre i PZ85 end i X10? Har du set X10 modtage digital kabel tv? Hvis der skal skiftes til digital kabel tv, og tv+DVD er over 65% og Blue Ray under 35% ville jeg vælge X10 over PZ85 i denne størrelse. Desuden kan det ikke betale sig at optage film mere. Alle film der kommer på tv bliver jo genudsendt flere gange på forskellige kanaler, så hvorfor optage dem? Dér ville jeg selv spare pengene til HD-boksen med harddisk og købe/leje DVD og Blue Ray-film som jeg vil se under alle omstændigheder, og så behøver man ikke vente på at de rigtig gode film kommer på tv. The Dark Night f.eks kan man købe/leje på DVD og Blue Ray, men der går nok lang tid før den bliver vist på f.eks. kanal 5. Redigeret af Firebird - 09-Juli-2009 kl. 12:30 |
||
||
![]() |
||
SSvenSSon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 388 |
![]() |
|
Har godt nok ikke set X10, men som i kan se i min signatur har jeg både et PZ85 og et PX80. Hvis X10 er bare nogenlunde lige så godt som PX80 (og det må man gå ud fra), så kan man sagtens "nøjes" med X10. Den eneste grund til at jeg valgte PZ85 til stuen, er fordi jeg har et mediecenter tilsluttet. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Havde troet at sort og billedbehandlingen var en del bedre på PZ85. Sort skulle i.h.f. være bedre på x10 vs. px80. Redigeret af clausewitz - 09-Juli-2009 kl. 12:26 |
||
![]() |
||
Maria ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 620 |
![]() |
|
Takker mange gange for svarene. I går hældte jeg mest til PZ85, men i dag er det tippet. Jeg overvejere videre (og inden jeg har set mig om er endnu 3 mdr gået
![]() |
||
Mvh Maria
|
||
![]() |
||
tj81 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Juli-2009 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
|
Nu har jeg købt PZ85 til 4.999 kr i Expert - og det levet til fulde op til mine forventninger!!! Det virker til at være et SUPER fjernsyn til de penge, så jeg vil sige tak for alle de konstruktive tilbagemeldinger, jeg har fået. Kh. Tina (Trådstarteren) |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |