|
|
Besvar ![]() |
Side <12345 7> |
Forfatter | |
Firebird ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2195 |
![]() |
Tillykke med den nye skærm. Ja, det er en rigtig god skærm til prisen. Redigeret af Firebird - 09-Juli-2009 kl. 13:24 |
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation. JVC X3 ? ? ? ? |
|
![]() |
|
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
![]() |
flatpanels.dk har målt på sort niveauet, jo mindre jo bedre PZ85 - 0,05 cd/m2 PX80 - 0,13 cd/m2 X10 - 0,04 cd/m2 G10 - 0,03 cd/m2 V10 - 0,05 cd/m2 |
|
![]() |
|
miffe2507 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
![]() |
Jeg står i samme situation som trådstarter. Jeg har fået lagt det sidste pz85 til side i en expert et eller andet sted i DK( Snakkede med flere panasonic-centre, og jeg kan ikke finde nogen steder, hvor jeg kan få lov til at se pz85eren. Men hos et af centrene inde i kbh., sagde sælger at han til hver en tid vil anbefale mig at købe g10'eren. Jeg kan bare ikke gennemskue om det er fordi han prøver at sælge mig et g10, nu hvor han ikke kan matche prisen på et pz85. |
|
![]() |
|
FallenAngel ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 426 |
![]() |
Du kan se skærmen live i Expert i Fields på amager hvis du er i det område. Så den selv der, men de havde ikke flere tilbage heldigvis havde expert milo radio det
![]() |
|
Toshiba Z3030D 47"
Panasonic PZ85 42" Panasonic BD35 Supra HDMI |
|
![]() |
|
Blu-ben ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2008 Status: Offline Point: 869 |
![]() |
Jeg fik mit pz85 hjem igår, og det første indtryk er rigtig godt, fik kigget lidt med både blu-ray og signal fra parabol, og jeg synes virkerlig man får meget for pengene. Det er selvfølgelig svært at sige om et G10 er de ekstra penge værd, når man ikke har set dem ved siden af hinanden. Men synes PZ85 står rigtig flot og som nævnt af andre så er det faktisk også pænere end forventer. |
|
![]() |
|
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
![]() |
Det man skal huske på omkring G10, er at en del har klaget over blæser støj, samt at det ikke kan vise 1080p24 korrekt. PZ85 har også blæser men de siger faktisk intet og så er designet på PZ85 ret pænt i forhold til G10. |
|
![]() |
|
Firebird ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2195 |
![]() |
Redigeret af Firebird - 09-Juli-2009 kl. 13:33 |
|
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation. JVC X3 ? ? ? ? |
|
![]() |
|
Maria ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 620 |
![]() |
Tillykke, Tina (trådstarter) og undskyld Nu hælder den mest til PZ85 igen. Det var godt nok noget nemmere i CRT dagene edit. Hvordan er PZ85 iøvrigt til analog? Til de sitationer man er ved at optage noget via Selector og gerne vil se noget andet imens... Gør Full HD det ikke til lidt noget skidt at se på? Der er 2½-3 meter til tv'et (hvis flere i stuen er det 2 meter for nogles vedkommende). Redigeret af Maria - 09-Juli-2009 kl. 13:39 |
|
Mvh Maria
|
|
![]() |
|
Totoronto ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2006 Sted: Midt-jylland Status: Offline Point: 395 |
![]() |
Hvis du ser mest fjernsyn og SD(DVD), vil X10 og PZ85 være svært at se forskel på.
Det er kun ved Bluray eller HD udsendelser, at et PZ85 er bedre, og jo længere væk (over 3m) du sidder fra tv´et, jo sværere vil det være at se forskel. Så der er ingen grund til at ![]() Dertil kommer så blæserne og et større strømforbrug for et PZ85. EDIT: Har selv et PX80 med et superflot billede på Yousee digital signal, og også HD er utroligt flot, selvom tv´et ikke har "Full HD". Redigeret af Totoronto - 09-Juli-2009 kl. 14:01 |
|
![]() |
|
Maria ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 620 |
![]() |
OK. Jeg forestillede mig bare at et analogt signal ville være lidt ringere på PZ85 pga. at det er Full HD. Jeg ser mest tv, men fremover, efterhånden som BD samlingen vokser, bliver det nok mere 50/50 Jeg tror jeg klapper hesten og/eller slår koldt vand i blodet og venter. X10 kan jo falde lidt i pris, eller jeg har succes og får forhandlet mig lidt ned, eller giver op og køber det online (det tror jeg nu næppe). |
|
Mvh Maria
|
|
![]() |
|
Totoronto ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2006 Sted: Midt-jylland Status: Offline Point: 395 |
![]() |
I praksis er der ikke den store forskel. På et nørdeforum som det her, får folk det hurtigt til at lyde, som om man ikke kan leve uden ægte HD opløsning. Det er først når du kommer op på 50-60 tommer, at HD virkelig gør en forskel.
EDIT: På flatpanels.dk er begge tv blevet testet. X10 PZ85 Redigeret af Totoronto - 09-Juli-2009 kl. 14:10 |
|
![]() |
|
![]() |
@Maria. Hvis Blue Ray er "vigtigt" ville jeg vælge PZ85, men som Totoronto rigtig nok skriver er begge tv fremragende til SD. Analog tv står desuden bedre på de to end mange på andre skærme. Om PZ85+boks er bedre eller væsentlig bedre til HD via kabel tv end X10 indbygget DVB-C tror jeg nu ikke, men det er selvfølgelig muligt. På de digitale SD signaler via kabel tv, er forskellen dét, mange ville kalde "i småtingsafdelingen". Sortniveauet i X10 er kun en lille bitte smule bedre end i PZ85. Uanset hvilken model du vælger, får du rigtig meget tv til pengene. Redigeret af Firebird - 09-Juli-2009 kl. 14:25 |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |