clausewitz skrev:
Jeg synes, der er ganske nuanceret de betragtninger, han kommer med,...
Pænt tak for tilliden
Jeg har selv en 42PZ85, og jeg kan også høre en svag susen fra 3m afstand, når der er stille i rummet. Jeg oplever ligeledes den velkendte Panasonic mælkede hinde der er specielt tydelig med den anbefalede Biograf/Varm kombination.
Jeg har ikke noget værktøj til at måle gamma med, men jeg vil tro at årsagen til at billedet ser mælket ud i cinema, er at gammaen ligger lidt lavt. Det ligner billedet fra G10 hvis man vælger gamma = 2.0 i cinema mode. Man kan, så vidt jeg kan se, ikke stille på gamma i PZ85 med mindre man vælger PC indgang (vga/d-sub). Man kan heller ikke stille gamma i servicemenuen, så vidt jeg kan se. (Hvis man kan vil jeg gerne vide hvordan, da jeg snart får adgang til et colorimeter)
Mit indtryk er nu ikke, at G10 skulle have specielle problemer med at afspille via HDMI (DVD/BD/HDD). Den har da vist kun et problem via PC samt et 24p problem, hvis jeg husker ret. Det var netop fra PC til TV 1080P 50/60 Hz, via HDMI, at der var problemer på G10. Billedet kunne ikke vises uden noget sært flimmer. Nærmest som om TVet tabte signalet med korte mellemrum. Mit PZ85 gør det ikke med nøjagtig den samme PC.
|