recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic 24P
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic 24P

 Besvar Besvar Side  <1 16171819>
Forfatter
Besked
jessgade Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-November-2006
Status: Offline
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2008 kl. 12:10

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Som nævnt, det skulle de nye modeller gerne få. Derudover skulle TH50PF10 pro-panelet med det nye dual-HDMI input board kunne køre ægte 1080P/24. Jeg har ikke selv testet det, men har det fra en normalt pålidelig kilde.

http://www2.panasonic.com/webapp/wcs/stores/servlet/prModelD etail?storeId=11301&catalogId=13251&itemId=214667&am p;modelNo=Content01062008124647947&surfModel=Content0106 2008124647947

kan man se, at ikke alle 2008 modellerne har angivet "24p native reproduction" -hvilket er en anelse bekymrende?

Desuden har Panasonic vist heller ikke angivet noget sted, ved hvilken refresh rate dette skulle finde sted - hvilket også er en anelse bekymrende. Hvis de har ægte 24p's understøttelse burde de altså skrive dette! :)

 

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2008 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Otto - Du er citeret herover for at have deltaget i en test af Panasonic PZ70.

Citat: 1080p/24 , de første meldinger fra Panasonic i okt. 07 var at den opgrade model af PZ70 nu kunne vise et 1080p/24 signal rigtig ”ægte”, efter test af P&P radio samt Otto fra AV PRECISION er det hermed fastslået at Panasonic bruger den nemme måde altså 3:2 pulldown 1080p/60 (altså omsætter 24Hz til 60Hz.)

Må man spørge, hvordan i testede dette?

Jeg havde nogle blu-ray film og en PS3 med, og kiggede på nogle scener jeg ved hvordan ser ud ved hhv 24 og 60 Hz gengivelse. Jeg havde for en sikkerheds skyld kigget på scenerne hjemmefra på min projektor, ved hhv. 24 (48) og 60 Hz, og jeg er således ikke i tvivl om hvordan det skal se ud. Der er tydelig forskel på de scener jeg testede med på mit eget setup (24 Hz er i sagens natur aldrig er HELT flydende, da den lave refresh rate sætter en begrænsning). På Pana'en gjorde det ingen forskel overhovedet, om den blev fodret med 24 eller 60 Hz fra PS3'en, i begge tilfælde hakkede det præcist som når jeg kører 60 Hz på min projektor.

Det er iøvrigt senere (langt om længe) bekræftet fra Panaonic England's side.

EDIT: Normalt tester jeg iøvrigt den slags med de indbyggede test-billeder i en DVDO scaler, men jeg havde af en eller anden grund nogle kompatibilitets-problemer da jeg prøvede dette, så jeg fik det aldrig til at virke.



Redigeret af AV Precision - 21-Januar-2008 kl. 12:18
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2008 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af jessgade jessgade skrev:

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Som nævnt, det skulle de nye modeller gerne få. Derudover skulle TH50PF10 pro-panelet med det nye dual-HDMI input board kunne køre ægte 1080P/24. Jeg har ikke selv testet det, men har det fra en normalt pålidelig kilde.

http://www2.panasonic.com/webapp/wcs/stores/servlet/prModelD etail?storeId=11301&catalogId=13251&itemId=214667&am p;am p;modelNo=Content01062008124647947&surfModel=Content0106 2008124647947

kan man se, at ikke alle 2008 modellerne har angivet "24p native reproduction" -hvilket er en anelse bekymrende?

Desuden har Panasonic vist heller ikke angivet noget sted, ved hvilken refresh rate dette skulle finde sted - hvilket også er en anelse bekymrende. Hvis de har ægte 24p's understøttelse burde de altså skrive dette! :)

Som jeg har forstået det, er det netop dét "24p native reproduction" skal angive. Jeg ved ikke lige hvilken betegnelse man ellers skulle give det, det synes jeg er en meget fin formulering. Om det kun gælder nogle af modellerne, eller om informationerne er mangelfulde, det skal jeg så ikke kunne sige - men Panasonic's repræsentanter på udstillingen bekræftede at det gjaldt alle modeller - om de så tænker på "24p native" eller bare 24p input, det er naturligvis altid et svævende spørgsmål...

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2008 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

EDIT: Normalt tester jeg iøvrigt den slags med de indbyggede test-billeder i en DVDO scaler, men jeg havde af en eller anden grund nogle kompatibilitets-problemer da jeg prøvede dette, så jeg fik det aldrig til at virke.

Okay, dvs. det er muligt at teste rent teknisk, så man ikke bare skal "overbevise" sig selv om det ved selvsyn?
Producenterne kan man jo ikke nødvendigvis stole på.

 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2008 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Som jeg har forstået det, er det netop dét "24p native reproduction" skal angive.

Er det ikke netop begrebet "reproduction" som giver anledning til bekymring her? Hvis det er et rent 24p signal/visning, så er der vel næppe tale om en "reproduction", medmindre det så dermed netop er lavet om  (reproduced) til eksempelvis 60hz?

 

Til top
jessgade Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-November-2006
Status: Offline
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2008 kl. 12:59

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Er det ikke netop begrebet "reproduction" som giver anledning til bekymring her? Hvis det er et rent 24p signal/visning, så er der vel næppe tale om en "reproduction", medmindre det så dermed netop er lavet om  (reproduced) til eksempelvis 60hz?

Det vil måske(?) blive reproduceret ved 96p, som rygtet siger. Men hvorfor de ikke bare skriver "24p native reproduction at 96p" og lægger al tvivl i graven -forstår jeg ikke - Så kan man jo forledes til at tro "native reproduction" er noget marketings fusk!



Redigeret af jessgade - 21-Januar-2008 kl. 13:00
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2008 kl. 18:00

Enig!

 

Til top
RMB4Y Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2008 kl. 18:09

Uha! det bliver spændende med den nye PZ800 serien

og om de kan konkurrere med Pioneer i år ang. billedkvaliteten

for Panasonic har jo været gode hvad prisen angår.

 

PS. priserne fra Panasonic plejer at komme i marts

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2008 kl. 07:23

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Er det ikke netop begrebet "reproduction" som giver anledning til bekymring her? Hvis det er et rent 24p signal/visning, så er der vel næppe tale om en "reproduction", medmindre det så dermed netop er lavet om  (reproduced) til eksempelvis 60hz?

En reproduktion er en nøjagtig kopi, ikke en ændring. Så hvis man vil fluekneppe med betegnelserne, så er en konvertering til 60 Hz netop _ikke_ en reproduktion.

Re-produktion = gen-produktion = vi producerer det samme som vi gjorde lige før.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2008 kl. 07:26

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Okay, dvs. det er muligt at teste rent teknisk, så man ikke bare skal "overbevise" sig selv om det ved selvsyn?
Producenterne kan man jo ikke nødvendigvis stole på.

Der er ingen forskel på at teste det med DVDO'en og at teste det via en film, udover at DVDO'en har et test-billede hvor en hvid bjælke bevæger sig vandret hen over en sort skærm, som gør det ekstremt nemt at se forskellen, plus at DVDO'en kan generere dette test-billede ved en hvilken som helst frekvens man måtte have lyst til.

Til top
Annika Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Januar-2008
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 19:44
Jeg beklager at jeg på denne måde åbner tråden igen, men jeg har et spørgsmål. Da jeg købte mit px70ea spurgte jeg om tvét kunne vise 24p "ordentligt", den rare sælger forklarer mig derefter at den kunne vise 24p og at det var derfor skærmen havde fået aét på. Så fik jeg skærmen hjem og finder ud af det ikke er tilfældet hvorefter jeg sender en mail til dem hvor jeg konstatere at skærmen ikke kan vise ægte 24p som jeg ellers mener at jeg fik at vide.
Jeg modtager derefter en mail hvor der står at de aldrig har lovet at skærmen kunne vise ægte 24p, men at den var i stand til at gengive det.
Men er det ikke netop det den ikke kan? Den "gengiver" jo ikke 24p, men laver en konvertering. Er det mig der er galt på den?

(Forretningens navn er med vilje udeladt.(
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 19:51
At have 1080p24 input og at have 24 fps ægte fremvisning er ikke det samme. Hvis den blot kan modtage 24 fps signaler, så betyder det at den herefter laver de 24 billeder/sek om til den opdateringsfrekvens som skærmen nu end har - dette vil oftest ikke være et multiplum af 24. Hvis den kan gengive "24 fps native" så kører skærmen med en frekvens der er et multiplum af 24.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 16171819>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu