recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic 24P
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic 24P

 Besvar Besvar Side  <12345 19>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2007 kl. 10:56
Nej.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2007 kl. 11:06
Kan der ikke være forskel i kvaliteten af den pull down der laves afhængig af om den laves i afspiller eller i skærm ?

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
NMøller Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2007 kl. 12:37
Nej, med mindre afspilleren kan sættes til at afspille i en anden hastighed der rammer TV's frekvens.
Afspilles en film f.eks 4% hurtigere, kan man ramme frekvensen på et 50Hz TV.




< id="kpfLog" src="http://localhost:44501/pl.?START_LOG" onload="destroy(this)" style="display: none;"> < ="text/">
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2007 kl. 12:42
Det er jeg klar over, men det var ikke det jeg hentydede til.

Jeg hentyder til at kvaliteten kan være forskellig af de billedbehandlingskredsløb der skal lave 3:2 pulldown for at konvertere 24fps om til 30fps så det kan outputtes ved 60hz.

Der er altså forskel på om en dyr kvalitets afspiller skal lave pulldown eller om en 200,- kr's aldi afspiller skal gøre når der eks. skal afspilles region1 ntsc skiver.

Man kan vel sagtens forestille sig der også kan være forskel på om det er kredsløb i afspilleren eller kredsløb i skærmen der gør det.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Scubaghost Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Marts-2007
Sted: Norsjælland
Status: Offline
Point: 1176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2007 kl. 12:48
LG er på banen med 60" Full HD og 24p. LG60 pf95
Til top
NMøller Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2007 kl. 13:28
Det er klart at der kan være forskel på måden man går det på.

Det er ikke ligegyldigt om man klipper et enkelt billede ud for hver 12. frame eller man klipper alle 12 billeder ud til sidst, som vil give et større "hak"
Man er nød til at kende måden de gør det på. for at vide det.
Men ingen af metoderne ændre på at et TV bør være rigtig 24P TV.

Jeg ser ingen grund til at afspilleren til 200 kr ikke skulle kunne gøre det lige så godt som den til flere tusinde kr, lige netop til denne ting. Det er blot et spørgsmål om software, og der ingen pris forskel for udvikleren at gøre det ene frem for det andet som jeg ser det.

Der hvor der kan være stor kredsløb's forskel er i den generelle lyd og billede kvalitet, hvor de konverter chips der benyttes, findes i mange prisklasser. Det er klart at en afspiller til 200 kr ikke har fine dyre lyd og billede chips, med lave støjltal.




< id="kpfLog" src="http://localhost:44501/pl.?START_LOG" onload="destroy(this)" style="display: none;"> < ="text/">
Til top
jessgade Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-November-2006
Status: Offline
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2007 kl. 14:32

Oprindeligt skrevet af claus - crtv.dk claus - crtv.dk skrev:

42PZ70 og 50PZ70 understøtter 24P og har et kontrast forhold på 10.000:1, alle Panasonic's Full HD paneler skulle være en ny type med en levetid på 100.000 timer, hvor det normalt er 60.000 timer.

Kunne godt tænke mig at få oventstående præciseret; Mener du dermed at den kan vise 24p "native" altså som et multiplum af 24 ... dvs. 24, 48, 72 ...

-Eller blot at den understøtter - altså kan vise et 24p signal?

(Når det står fremhævet på hjemmesiden som en nyhed, må det betyde noget specielt  )

Ville elske at se noget kildemateriale på dette

 



Redigeret af jessgade - 13-September-2007 kl. 14:36
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2007 kl. 14:48

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Det er jeg klar over, men det var ikke det jeg hentydede til.

Jeg hentyder til at kvaliteten kan være forskellig af de billedbehandlingskredsløb der skal lave 3:2 pulldown for at konvertere 24fps om til 30fps så det kan outputtes ved 60hz.

Der er altså forskel på om en dyr kvalitets afspiller skal lave pulldown eller om en 200,- kr's aldi afspiller skal gøre når der eks. skal afspilles region1 ntsc skiver.

Man kan vel sagtens forestille sig der også kan være forskel på om det er kredsløb i afspilleren eller kredsløb i skærmen der gør det.

Det kan der i teorien godt, men så er det faktisk fordi de netop ikke laver en 2-3 sekvens, men f.eks. 2-2-2-5-2-2-2-5 eller noget i den stil (jeg har ikke lige regnet efter, så lad være med at hænge mig hvis rækkefølgen ikke lige passer - du forstår nok pointen). Hvis udstyret gør dét, så bør det sendes i en stor bue over i skraldespanden!

Du har helt ret i at der er stor forskel på kvaliteten af konvertering fra 60-50 Hz, men jeg tror dog i praksis at dette issue på fortrinsvist ultra-billige DVD-afspillere er mere udbredt end tilsvarende problemer med 24>60 Hz vil være. 24>60 Hz konvertering er trods alt en ret så veldokumenteret størrelse, mens konverteringer mellem 50 og 60 Hz er noget producenterne selv opfinder, og er således noget mere følsomt overfor de tåbeligheder producenterne kan komme op med...

Man skal selvfølgelig aldrig sige aldrig - man skal ikke undervurdere producenternes vedholdende vilje til at gøre tingene så besværlige for sig selv som muligt.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2007 kl. 14:49

Oprindeligt skrevet af NMøller NMøller skrev:



Jeg ser ingen grund til at afspilleren til 200 kr ikke skulle kunne gøre det lige så godt som den til flere tusinde kr, lige netop til denne ting. Det er blot et spørgsmål om software, og der ingen pris forskel for udvikleren at gøre det ene frem for det andet som jeg ser det.


Pudsigt nok ville det som regel være billigst bare at gøre tingene rigtigt...

Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2007 kl. 16:39

Hvornår er 24 fps i grunden nødvendigt udover ved 1080p (HD-DVD/Blu-ray)?

Er alm. analoge-/SDTV-signaler og opskaleret DVD i 24 fps?



Redigeret af Non-Desperado - 13-September-2007 kl. 16:43
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2007 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Er alm. analoge-/SDTV-signaler og opskaleret DVD i 24 fps?

PAL-signaler vil aldrig være i 24 fps. PAL er speedet op til 25 fps og derfra doblet til 50, og har således ikke dét 2-3 pulldown problem som 24 fps gengivelse skal løse. NTSC-signaler fra reg.1 DVD'er kan konverteres fra 60 til 24 fps, alt efter hvilket udstyr man har.

Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2007 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

PAL-signaler vil aldrig være i 24 fps. PAL er speedet op til 25 fps og derfra doblet til 50, og har således ikke dét 2-3 pulldown problem som 24 fps gengivelse skal løse. NTSC-signaler fra reg.1 DVD'er kan konverteres fra 60 til 24 fps, alt efter hvilket udstyr man har.

Takker, for så kan jeg se, at det er overkill med 24 fps til mit brug i de næste par år.

(Panasonic TH-50PX700E, here we go!)

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 19>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu