recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic 42" plasma-tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic 42" plasma-tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
djrytme Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic 42" plasma-tv
    Sendt: 28-Februar-2007 kl. 08:00
Til top
djrytme Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2007 kl. 14:25

mener det tv som er på linket

Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2007 kl. 15:58
Ja !
Til top
djrytme Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2007 kl. 17:37

skal man være bange for at billede brænder sig fast

Til top
ret64 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-Maj-2005
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2007 kl. 18:07
Oprindeligt skrevet af djrytme djrytme skrev:

skal man være bange for at billede brænder sig fast

Ja/Nej,  det var et klart svar ik' ?.... spøg til side, jeg har et panasonic TH-42PV62, og min erfaring er, at lige så hurtigt billedet brænder fast, lige så hurtigt forsvinder det igen når der vises alm. billeder.

Jeg ret så chokkeret over hvor lidt der skal til, slå over på tekst-tv i bare 30 sek., og så tilbage på en kanal med hvid baggrund..., jeg ved ikke om LCD'erne er bedre, men som sagt, det forsvinder stort set med det samme når man slå væk fra tekst-tv, og jeg har iøvrigt slet ikke bemærket problemer med de kanaler der har logo i hjørnet.

Jeg har engang haft de ståenden med tekst-tv på i 1/2 time, og det har heller ikke givet problemer.

Redigeret af ret64 - 28-Februar-2007 kl. 18:08
Mvh. René

Panasonic TH-42PV62E
Thomson DTH-8550E
Til top
Spunk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Juli-2004
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2007 kl. 18:42
Nu vil jeg lige sige at "indbrændingen" du beskriver nok nærmere er retention, som forsvinder rimeligt hurtigt igen. Jeg oplever en smule retention der hvor underteksterne er, -men det forsvinder jo igen når man ser lidt på et andet billede.

Et andet tip er at du rent faktisk også kan skrue ned for kontrasten på tekst-tv (skift til tekst-tv og tryk menu). Så undgår du en del retention og evt. indbrændig på tekst-tv. Tekst tv står på fuldt blæs i kontrast når fjernsynet leveres.

Udover det skal man generelt skrue ned for kontrast i indkøringsperioden (3-6 måneder). Når plasma panelet er "kørt til" er du langt mindre udsat for retention og risiko for indbrænding.

Du vil aldrig blive skuffet med et godt Plasma, det er klart det bedste billede til prisen..

Jeg kører mediacenter 2005 via HDMI indgang, og det virker fortrineligt. Windows genkander skærmen som en panasonic skærm og så skal man bare fodre skærmen med et 720P signal (vælges i grafikdriveren).

Derefter kan du også korrigere for overscan i grafikdriveren, så billedet passer

Redigeret af Spunk - 28-Februar-2007 kl. 18:45
Til top
djrytme Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2007 kl. 15:22
vil dette her tv virke fint med internet og måske lidt spild via media center eller er det kun lcd tv der dur til det  
Til top
renevk67 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Januar-2007
Point: 148
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2007 kl. 15:45
Jeg har altså ingen problemer med burn-in på min pana og jeg har ikke brug for briller. Jeg tror altså med andre ord ikke du har noget at være bange for.
Renevk67

Tysk impressionisme startede den franske surrealisme. And thats a fact! (I think)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu