recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic 42 px70 v. Pioneer 4270xd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic 42 px70 v. Pioneer 4270xd

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DeLaHook Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic 42 px70 v. Pioneer 4270xd
    Sendt: 08-August-2007 kl. 07:09
Jeg havde lige besluttet mig til at mit nye tv skulle være et Panasonic 42" px 70/700 og så kommer reklamen fra Flegaard ind af døren med Pioneer PDP 4270XD til 11999,- (inkl. 9 ks. colaer) hvilket af de 2 fjernsyn vil I anbefale, og hvad er der evt. af fordele og ulemper
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2007 kl. 07:44

Hej DelaHook - og velkommen til.

Det er et svært valg, for begge er meget fine skærme. Om der er forskel i billedkvaliteten skal jeg ikke definitivt kunne afgøre. Jeg har set dem begge -  tit og ofte (jeg har jo ligesom selv ét Pana)

Et her og nu valg vil jeg nok vælge et Pana. Det skyldes at du her får et glimrende billede, og uden at du skal ud og købe en kalibrering for at få det optimale i et Pio

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2007 kl. 08:09
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej DelaHook - og velkommen til.

Det er et svært valg, for begge er meget fine skærme. Om der er forskel i billedkvaliteten skal jeg ikke definitivt kunne afgøre. Jeg har set dem begge -  tit og ofte (jeg har jo ligesom selv ét Pana)

Et her og nu valg vil jeg nok vælge et Pana. Det skyldes at du her får et glimrende billede, og uden at du skal ud og købe en kalibrering for at få det optimale i et Pio

Sæt lighedstegn mellem behov for ISF kalibrering på begge skærme.

Efter min mening så er behovet lige stort, På Pioneeren kan man vis man er erfaren bruger komme et pænt stykke vej indstillingsmæssigt, men man kan få meget mere ud af det med ISF Kalibreringen.

På Panasoniccen er man bundet af nogle begrænsede indstillingsparametre hvor man selv som erfaren bruger ikke kommer nær det som man kan nå på Pioneeren som erfaren bruger alene fordi man skal ind i service menuen for at lave de nødvendige tilretninger, det kan man jo ikke tilråde en almindelig forbruger.

Så forskellen før og efter kalibrering af en erfaren brugers skærm vil på begge mærker være meget stor og jeg mener bestemt ikke at man kan sige at bare fordi der er færre stilleknapper på panaen så er den bedste valg, tværtimod der er man jo tvunget til at have en med forstand på service menuen ud og justere hvis man ikke er tilfreds med billedet på Pioneeren kan man bare gå igang (hvis man kan finde ud af det )

Så jeg vil sige er forskellen nede på under 3k som der efterhånden er mellem de 2 skærme så ville jeg stile efter Pioneeren (bla pga 24fps som blue ray kan tilbyde, og iøvrigt generel bedre billedkvalitet), så kan man jo vælge kalibreringen senere hen, det vil jo være som at få et nyt tv igen.. iøvrigt uanset om man nu vælger panaen eller Pioneeren. 

Mvh

René
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2007 kl. 08:15

Tja rhsin - vedr. kalibrering, hvis 427 modellen er lige så afhængig af kalibrering som Lars´ anmeldelse af 508XD viser, så er jeg ret uenig. For jeg kan nemlig få udsædvanligt flotte og naturtro farver på mit Pana. Og dette gjort alene med en HD DVE. I øvrigt har jeg nu ikke slået til lyd for, at Pana bør vælges ud fra, at der er færre indstillingsmuligheder 

At man så sandsynligvis kan få det endnu bedre med et kalibreret Pana er så en anden ting.

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2007 kl. 08:21

Tja rhsin - vedr. kalibrering, hvis 427 modellen er lige så afhængig af kalibrering som Lars´ anmeldelse af 508XD viser, så er jeg ret uenig. For jeg kan nemlig få udsædvanligt flotte og naturtro farver på mit Pana. Og dette gjort alene med en HD DVE. I øvrigt har jeg nu ikke slået til lyd for, at Pana bør vælges ud fra, at der er færre indstillingsmuligheder 

At man så sandsynligvis kan få det endnu bedre med et kalibreret Pana er så en anden ting.

Jamen i så fald må jeg konkludere der er meget stor forskel på de skærme Panasonic leverer, for jeg kunne ikke tilnærmelsesvis komme tæt på et tilfredsstillende resultat rent farvemæssigt på Panaen udfra de normale indstillingsmuligheder.
Jeg syntes efter kalibreringen man kom meget tættere målet og farverne var meget mere naturtro, og dette kunne ikke tilrettes udfra grundinstillingerne det kunne man kun inde fra Servicemenuen.
Og i og med der så kan være den store forskel fra skærm til skærm kan man jo reelt ikke bruge hinandens indstillinger til ret meget mere end pejlemærker

Redigeret af rhsin - 08-August-2007 kl. 08:21
Mvh

René
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2007 kl. 08:24
Jamen hvad skal jeg sige rhsin, mit Pana udviser et super detaljeret billede, med særdeles naturtro farver, og slet ikke med de problematikker som det fremgik af Lars´ anmeldelse af Pio 508 (før/efter) kalibrering.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2007 kl. 08:32

Jamen hvad skal jeg sige rhsin, mit Pana udviser et super detaljeret billede, med særdeles naturtro farver, og slet ikke med de problematikker som det fremgik af Lars´ anmeldelse af Pio 508 (før/efter) kalibrering.

Man kan jo også vende det om og sige, jeg havde noget der var kalibreret og sammenligne med, derfor syntes jeg aldrig det så ordentligt ud inden kalibrering, det hjalp at få den kalibreret for mig.. meget endda.

Havde jeg ikke haft noget at sammenligne med vidste jeg måske ikke bedre, og måske du bare ikke er klar over hvor meget bedre din skærm kan se ud hvis den bliver kalibreret (ja ja lidt flabet men alligevel )

Mvh

René
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2007 kl. 08:38
Så vidt jeg husker har vi diskutteret disse ting før. Desuden skrev jeg jo faktisk, at Pana formentlig kan blive endnu bedre efter en kalibrering. Kalibreringen er bare ikke nødvendig for at opnå et fremragende billede. Længere er den sådan set ikke
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2007 kl. 08:48

Så vidt jeg husker har vi diskutteret disse ting før. Desuden skrev jeg jo faktisk, at Pana formentlig kan blive endnu bedre efter en kalibrering. Kalibreringen er bare ikke nødvendig for at opnå et fremragende billede. Længere er den sådan set ikke

jamen det er også helt ok, lad os ikke spolere tråden yderligere.

Så iøvrigt du vil sælge din pana til fordel for en Pioneer, håber du bliver glad for valget

Mvh

René
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2007 kl. 08:51
Ja rhsin - prøves må det jo, altså det nye Pio. Nu må vi bare se om der er nogen som vil købe mit Pana. Ellers bliver det snart lagt ud på DBA
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu