recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic 50X10 DVB-C tuner vs Sagem 60
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic 50X10 DVB-C tuner vs Sagem 60

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Stuffedfrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic 50X10 DVB-C tuner vs Sagem 60
    Sendt: 17-September-2009 kl. 12:31

Jeg har for nylig købt et Panasonic 50X10 tv til soveværelset. Tv'et har indtil nu fået sit digitale signal via en Sagem 60 hvor billedet står super godt.

Her i går (nu har YouSee jo endelig gjort det muligt at se digitalt tv uden kort) satte jeg så antennestikket direkte ind i tv'et, og hev alle mine kanaler ind via den indbygget DVB-C tuner.

Det som med det samme slog mig var, at billedet står mere utydeligt i forhold til når jeg ser tv igennem min Sagem 60. Det er som om at billedet er mere uklart og farverne lidt mere matte i det.

Indstillingerne på TV indgangen og AV indgangen som Sagem 60 bruger er nøjagtigt de samme (de anbefalet settings fra flatpanels) så jeg forstår virkelig ikke hvad der kan være galt.

Jeg havde forventet et endnu bedre billede, nu da jeg ikke skal igennem noget scart kabel

Er der nogen som evt. kan fortælle mig hvad der kan være galt? Evt. nogen som har oplevet samme problem, men fik det løst med nogle settings? Eller er DVB-C tuneren i mit tv virkelig bare så ringe?

Redigeret af Stuffedfrog - 17-September-2009 kl. 12:33
Til top
Flemse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-August-2004
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2009 kl. 14:07
Jeg har et Panasonic G10 og oplever nøjagtig det samme som dig ved skift fra en Sagem 60.

Den indbyggede tuner i Tv'et er tilsyneladende ikke lige så god. Jeg savner allerede min Selector lidt.

Er jeg forresten den eneste der oplever ustabile kanaler på DR1, DR2, TV2 og DR update. Dvs. de tidligere gratis digitale kanaler.
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2009 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af Stuffedfrog Stuffedfrog skrev:

Jeg har for nylig købt et Panasonic 50X10 tv til soveværelset. Tv'et har indtil nu fået sit digitale signal via en Sagem 60 hvor billedet står super godt.

Her i går (nu har YouSee jo endelig gjort det muligt at se digitalt tv uden kort) satte jeg så antennestikket direkte ind i tv'et, og hev alle mine kanaler ind via den indbygget DVB-C tuner.

Det som med det samme slog mig var, at billedet står mere utydeligt i forhold til når jeg ser tv igennem min Sagem 60. Det er som om at billedet er mere uklart og farverne lidt mere matte i det.

Indstillingerne på TV indgangen og AV indgangen som Sagem 60 bruger er nøjagtigt de samme (de anbefalet settings fra flatpanels) så jeg forstår virkelig ikke hvad der kan være galt.

Jeg havde forventet et endnu bedre billede, nu da jeg ikke skal igennem noget scart kabel

Er der nogen som evt. kan fortælle mig hvad der kan være galt? Evt. nogen som har oplevet samme problem, men fik det løst med nogle settings? Eller er DVB-C tuneren i mit tv virkelig bare så ringe?

Er der ikke altid en forstærkning når signal går via anden enhed ??

Det har jeg oplevet med min DVD koblet fra og til.

Fri os for alle disse turnere
E.L.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2009 kl. 18:27

Jeg kan ikke helt se hvorfor de overhovedet gider smide en DVB-C tuner i tv'et når den er så ringe  

Jeg kunne ikke leve med det billede, så jeg har lige lejet en Samsung 3126, og nu er der fuld smæk på billedet igen

Jeg er positivt overrasket over hvor lydløs den er. Jeg havde lidt frygtet at blæseren larmede helt vildt, men den svage summen der er, den fader heldigvis helt væk bare man skruer lidt op for tv'et

Er der forresten nogen der ved, om man får det bedste billede ved at sætte Samsungen til 720P eller 1080i?

Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2009 kl. 18:38

Er der forresten nogen der ved, om man får det bedste billede ved at sætte Samsungen til 720P eller 1080i?
Er det ikke bare at prøve begge og se hvad du foretrækker..? :)

Det vil formentlig være lidt forskelligt hvad der fungerer bedst, afhængig af opløsningen på kildematerialet (576p, 720p eller 1080i).
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2009 kl. 19:22

Jeg kan ikke helt se hvorfor de overhovedet gider smide en DVB-C tuner i tv'et når den er så ringe  

Jeg kunne ikke leve med det billede, så jeg har lige lejet en Samsung 3126, og nu er der fuld smæk på billedet igen

Jeg er positivt overrasket over hvor lydløs den er. Jeg havde lidt frygtet at blæseren larmede helt vildt, men den svage summen der er, den fader heldigvis helt væk bare man skruer lidt op for tv'et

Jeg kan ikke helt se hvorfor de overhovedet gider smide en DVB-C tuner i tv'et når den er så ringe .... ?

Det er lidt synd for dig, for du skulle ikke havde købt et PANA med C-tuner

Skal vi bytte ?

Der kan jo også være noget med din indstilling ?
Gå ind til aut. forhandler og forklar problemet
E.L.
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2009 kl. 19:48
Der er åbenbart en tydelig forskel på kvaliteten af DVB-C tunerne i Panasonics og Samsungs plasma tv...? Klag til Panasonic. En digital tuner skal bare være TOP. Ellers er der sgu ikke meget ved "digital tv".
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Point: 395
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2009 kl. 19:56
Det er trods alt et billigt tv. Der skal jo spares et sted.
Jeg har selv et PX80, og bemærkede også at modtagelsen fra den indbyggede DVB-T tuner var en del dårligere, end fra min eksterne DVB-T modtager, som jeg havde benyttet siden det digitale sendenet kørte i gang for 4 år siden.
Åbenbart får man det bedste billede via en ekstern boks, når den indbyggede modtager er for billig/dårlig.

Redigeret af Totoronto - 17-September-2009 kl. 20:03
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2009 kl. 20:02

Jeg har et fint billede på PX80 via Digital Tuneren, det er ikke dårligere end signalet fra EX77 da jeg havde den.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2009 kl. 20:58

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Jeg har et fint billede på PX80 via Digital Tuneren, det er ikke dårligere end signalet fra EX77 da jeg havde den.

Mit billede er også "fint" med den interne DVB-C tuner, men langt fra super godt

Havde jeg ikke haft min Sagem 60 sat til først, så havde jeg måske ikke bemærket noget. Men der er virkelig en tydelig forskel når jeg zapper frem og tilbage imellem den indbyggede DVB-C og Sagem boksen - og forskellen er endnu tydeligere med min Samsung 3126.

Jeg har lige fået min ven til at teste hans tv (42X10) og han har helt det samme problem. Så jeg tror roligt man kan konstatere, at de indbyggede DVB-C tunere i X10 modellen (og ifølge Flemse også G10) overhovedet ikke kan måle sig med en ekstern tuner. Billedet er LANGT bedre med min Samsung!

Det er sgu en ommer Panasonic  

Redigeret af Stuffedfrog - 17-September-2009 kl. 21:30
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2009 kl. 21:07

Det er da muligt at den Digitale Kabeltuner ikke er så god, men DTT på PX80 fejler ikke noget, sammenlignet med andre modtagere af samme type.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2009 kl. 21:17
Ja det er åbenbart en "Option"på disse modeller... Jeg lagde mærke til det tilbage til mit PX70, lige netop at billedeter skarmere ved extern DDT tuner i forhold til den indbyggede, og sådan er det også på mit x10. men det er ikke noget man lægger mærke til som sådan hvis man ikke sammenligner og billedet er jo dejligt fint og flot alligevel
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu