|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
PPD77 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 31-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 257 |
![]() |
||
Hmm...interessant betragtning. Nogle der ved om det er det samme med V10? Går nemlig lige nu og spekulerer om mit næste tv skal være G10 eller V10. Jeg benytter idag den indbyggede DVB-C tuner i mit nuværende tv og har også tænkt mig at gøre dette i mit kommende. |
|||
![]() |
|||
snowflake ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-September-2009 Status: Offline Point: 11 |
![]() |
||
Det er da godt nok skuffende hvis Panasonics DVB-C tuner er væsentlig dårligere end boks-tunere.
|
|||
![]() |
|||
E. Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
![]() |
||
Jeg forstår da godt du spørger ind. Her har folk ventet på PANA med C-tuner, for at slippe for box og 2 fjernbetjeninger. og så er det noget lort/ dårlig billedkvalitet, sammenlignet med hvis man bruger box Hvad i alverden skal vi så med C-tuner ? Ja man tjener flere penge ved b.la. ny/overgang salg !! Jeg har læst de tilgængelige test af b.la. g10 m.fl. ikke en "kæft" om dette problem Sig frem... |
|||
E.L.
|
|||
![]() |
|||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
||
Hvis billedet er skarpere med ekstern end med intern digital tuner, er det formentlig et spørgsmål om forskellige video indstillinger. MPEG2 video er ofte for skarpt fordi der anvendt kunstig edge enhancement. Når folk i tråden siger at den interne digital tuner er dårlig hvad mener de så helt præcist? 1) Der er pixellering og/eller frysninger i billedet 2) Ingen pixellering eller frysninger men det ser blot ikke så godt ud som med den eksterne STB Hvis #1 er der et problem med antenneinstallationen eller kablingen, som man skal fejlsøge på. Hvis #2 er der ikke noget galt med DVB modtagelsen, men decodningen af MPEG2 video strømmen gøres anderledes (og ringere) på den interne DVB enhed. Forskellen kan meget vel ligge i forskellige video indstillinger for de to inputs (intern tuner og en videoindgang for ekstern STB). Redigeret af JesperLund - 17-September-2009 kl. 23:31 |
|||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
![]() |
|||
bulk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2006 Status: Offline Point: 976 |
![]() |
||
Jeg har selv 50x10y og min dvb-c fejler bestemt ingenting, det står ligeså godt som hvis det var på selectoren. Desværre har jeg bøvl med mit antenne signal , så følgende kanaler står ikke godt på hverken samsung3126 ell dvb-c ... det er svt1, svt2, discovery, tv3, sat1. Samsung skriver mellem -1,50 til - 9,85 ved Ber ... og det hakker ved de kanaler jeg skrev. Og det er lige præcis osse de kanaler dvb-c tuneren osse har problemer med. Men det må være mit antenne signal der er lidt ringe. Redigeret af bulk - 17-September-2009 kl. 23:49 |
|||
![]() |
|||
Stuffedfrog ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 151 |
![]() |
||
Jeg oplever ingen pixellering eller frysning af billedet, så der er ingen tvivl om at min interne DVB-C tuner er ringere Da jeg spurgte min ven, hvordan han synes hans billede stod med den interne DVB-C tuner, så svarede han: Jeg synes billedet står rigtigt godt og har ingen klager. Men da vi så brugte samme fremgangsmåde på hans tv som med mit, så kunne han også sagtens se forskellen og vil nu selv have en ekstern DVB-C box. Hr. og Fru som ikke ved bedre, de vil sikkert være ganske tilfredse med billedet via den interne DVB-C tuner - så dårligt er billedet trods alt heller ikke. Men hvorfor nøjes? |
|||
![]() |
|||
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
||
Du bor formentlig indenfor Hove-senderens dækningsområde? YouSee sender de nævnte kanaler på 554 MHz (kanal 31) som også anvendes til det analoge DR1-signal fra Hove-masten. Det kan give forstyrrelser. Løsningen er i så fald korte antennekabler af god kvalitet og gode skærmede stik. |
|||
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|||
![]() |
|||
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
||
Nogen burde lave en sammenlignende test af de indbyggede
tunere i de mest almindelige TV modeller fra Panasonic, Samsung, Sony, Philips (en fra hver) vs. Yousee ekstern boks (eller Stofa, afh. hvor testen foregår). |
|||
![]() |
|||
bphhm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1146 |
![]() |
||
Jeg ved ikke om man kan foretage nogen form for indstillinger af billedet på den eksterne boks (farve, skarphed, kontrast etc.). Eller om boksen selv foretager en form for indstilling i forhold til hvad Sagem har valgt som reference. Men kan man være sikker på at der er tale om to helt sammenlignelige situationer? |
|||
![]() |
|||
RogueAgent ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Maj-2009 Status: Offline Point: 859 |
![]() |
||
|
|||
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500 Pioneer VSX-859 Carver 753X Energy RVS/RVSS Panasonic BD35 Toshiba HD-XE1 Pioneer CLD-D704 |
|||
![]() |
|||
bulk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2006 Status: Offline Point: 976 |
![]() |
||
Hvad gik din fremgangsmåde ud på ?. Havde du overvejet at bruge din vens fremgangsmåde da han synes hans billede stod godt
Der er altså ikke noget i vejen med dvb-c tuneren i mit 50x10y ... Jeg kan ikke genkende det du beskriver. Kunne da godt finde min gamle selector frem, men gider ikke da jeg har samsung3126 sat til. Og der er ingen forskel på billedet om det er fra dvb-c tuneren i tv'et ell om det er min 3126.
|
|||
![]() |
|||
Stuffedfrog ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 151 |
![]() |
||
Hvis du nu havde brugt bare 10 sekunder mere på at læse mit indlæg, så ville du sikkert have fundet ud af at fremgangsmåden var, at zappe imellem den indbyggede DVB-C tuner og den eksterne DVB-C tuner med de nøjagtigt samme settings på indgangene.
Eh!?!?
Det er muligt at du ikke kan genkende det jeg beskriver, men det er der jo en del andre herinde der kan - plus min ven og far som begge har oplevet det. Men det kan jo selvfølgelig være at vi bare er helt forkert på den Som jeg ser det, så er der tre muligheder: 1. Den indbyggede DVB-C tuner ER bare ikke ligeså god som en ekstern DVB-C tuner. 2. Der kan være fejl på nogle af Panasonics indbyggede DVB-C tunere (det tror jeg dog ikke selv helt på, men muligheden er naturligvis tilstede) 3. Der er nogle settings som skal sættes før den indbyggede DVB-C tuner virker optimalt - men der står intet i manualen, og jeg kan ikke selv finde frem til det via TVets menu. Redigeret af Stuffedfrog - 18-September-2009 kl. 13:35 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |