recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic 50X10 DVB-C tuner vs Sagem 60
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic 50X10 DVB-C tuner vs Sagem 60

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
FDNi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2009 kl. 17:45

Jeg har også bemærket forskel mellem Sagem 60 selector og Panasonic c-tuner, har en G10. Selector virker godt nok lidt skarpere, men den jeg har giver et svagt grønligt/syan farvefejl på billedet, som er svært at justere væk, jeg troede oprindeligt at det var min nu tidliger Philips billedrørs-TV, der havde problemer, men som sagt er den samme tendens også G10'eren. 

Da jeg nævnte det med skarpheden for Panasonic-forhandleren, var han vist ikke meget for at tro det, og jeg har talt med ham igen efter at have læst tråden her, men han mener ikke det er noget der kan rettes i modtageren, (har har eget værksted,) og da jeg kom med en teori om at der måske var en vis form for behandling at det digitale signal, forstod jeg på ham at det kunne være der forskelllen kunne være, og jeg syntes også at man i  nogle tilfælde oplever at Selectoren har tildens til at "overbehandle" billedet, med lidt grovere detaljer, som kan virker lidt grimme.

Hvis man indstiller skarphed i tuner til 8 og til 2 i Scart-indgangen er skarpheden meget tæt på hinanden.

Personligt opfatter jeg Flatpanels indstillinger som retningsgivende, og gælder de for alle indgange eller kun for Blu-ray? Jer har forskellige indstillinger for hvilken indgang signaler kommer fra. 

Jeg opfatter det lidt i retning af hvordan de forskellige digitalkameraer behandler et billede, de små kompakte behandler det ret meget, men DSLR behandler det mere nænsomt, de kan virke mindre skarpe og farverne har ikke altid samme "spræl", for ikke at nævne forskellen til RAW-formater.

Mvh

FDN

Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2009 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

1) Der er pixellering og/eller frysninger i billedet
2) Ingen pixellering eller frysninger men det ser blot ikke så godt ud som med den eksterne STB

Hvis #1 er der et problem med antenneinstallationen eller kablingen, som man skal fejlsøge på.

Følsomheden fejler i hvertfald ikke noget på mit tv, der er den rigtig god til at fastholde stationer uden fejl. Den har i hvertfald ingen problemer med sverige med omkring 40db og den siger endda 10/10 signal.
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu