recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic BD 60 - 1080p/24?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic BD 60 - 1080p/24?

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2009 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

Den tør du garanteret ikke smide over på Oppo-tråden...så vælter forummet  ...så er der jo kun loadtider tilbage at diskutere.

Det lyder i alle tilfælde godt. Skal bestemt afprøves i aften.

Lad os nu lige være helt sikre på, at Oppo'en rent faktisk kun er 'et mulehår foran', før nogen vælter forummet. Secrets of Home Theater and High Fidelity har endnu ikke anmeldt BD60/80, og indtil de gør dét, så tager jeg det altså med et gran salt, at Oppo'en kun skulle være en smule bedre til de-interlacing. Hvis Panasonic med en UniPhier-opgradering har lavet noget der kan konkurrere med ABT-chipsættet i Oppo 83, DVDO Edge osv., så ville det være nærmest sensationelt.

Okay, hvis det kun er 'Secrets of Home Theater and High Fidelity' der er dit sandhedsvidne, så gider jeg ikke bruge tid på at finde de seriøse tests jeg har læst.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2009 kl. 17:50

Du kan få mange amatøragtige anmeldere til at skrive at jævn dvd-afspilning er 'fornem'. De tests jeg fik kigget igennem i morges nævnte intet om 24 fps-afspilning ved NTSC dvd-film.

Er det ikke en lidt selvmodsigende kommentar?

Hvis disse amatøragtige anmeldere ikke har forstand på jævn afspilning[1], hvordan skulle de så opdage, at de står med en afspiller, der kan konvertere 60i til 24p? Hvis de ikke opdager det, hvorfor skulle de så skrive om det?

[1]: Og noget tyder på, at du har ret på dette punkt. Der var vist ingen anmeldere, der opdagede, at Panasonic G10 ikke kunne vise 24p korrekt.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12429
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2009 kl. 18:46
Nej, det er ikke selvmodsigende. De to sætninger kommenterer to forskellige påstande i Pallecs indlæg.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2009 kl. 18:48
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Okay, hvis det kun er 'Secrets of Home Theater and High Fidelity' der er dit sandhedsvidne, så gider jeg ikke bruge tid på at finde de seriøse tests jeg har læst.

Hvis du kan henvise til en anmeldelse der er seriøs på samme måde som Secrets', hvor de objektivt måler afspillernes evner med standardiserede tests, så vil jeg da gerne se den.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2009 kl. 19:16

Nej, det er ikke selvmodsigende. De to sætninger kommenterer to forskellige påstande i Pallecs indlæg.

Men det ændrer jo egentlig ikke noget. Hvis samtlige anmeldere har overset, at et G10 mod forventning ikke kunne vise 24p korrekt, hvorfor forventer du så noget andet i den modsatte situation, hvor et apparat mod forventning kan lave 24p ud af 60i?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2009 kl. 19:37
Jeg har ikke skrevet at jeg forventer noget andet (bortset fra at din sammenligning jo ikke holder, da 24p ud ved dvd på BD60/80 er en feature som står nævnt i manualen, og ikke en fejl som manglende 24 fps gengivet ved 96Hz på G10'erne), blot at jeg ikke så det nævnt i nogle af de anmeldelser jeg fandt. Pallec gav såvidt mit indtyk var udtryk for at have læst det i flere anmeldelser, så nogle anmeldere er tydeligvis klar over det.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2009 kl. 21:05
OK, søgte lidt alligevel og fandt lidt tests vedr. DVD
performance:

http://hometheater.about.com/od/bluraydiscplayerreviews/i
g/Panasonic-DMP-BD60-Video-Tests/

Samme test for OPPO'en til sammenligning:

http://hometheater.about.com/od/bluraydiscplayerreviews/i
g/OPPO-Digital-BDP-83---HQV-Test/

Har ikke rigtigt held til at finde de par test som vedr.
24p DVD afspilning (der er MANGE reviews for BD60/80 på
nettet..), men her er et par som omtaler det positivt:

http://hometheatermag.com/discplayers/panasonic_dmp-
bd60_blu-ray_player/

http://www.bigpicturebigsound.com/Panasonic_DMP-BD80_Blu-
ray_Disc_Player.shtml

EDIT: Hmm, har lidt problemer med at lave klik-bare links
med Google Chrome

Redigeret af Pallec - 20-August-2009 kl. 21:09
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2009 kl. 21:19
BD35 har det også 

Jeg har lige testet det med min R1'er af Clerks, og det ser ud til at fungere fint. Eftersom mit Pioneer 4280XA har lidt svært ved at låse sig fast på de 72Hz, hvilket resulterer i at billedet blinker engang imellem når den går tilbage til 60Hz for et kort øjeblik, så er det her da en meget fin opdagelse Jeg bruger min Denon DVD-2930 til dvd, så jeg er ikke stødt på det før. De fleste dvd'er jeg ser i dag er dog animeserier, som langt fra altid er 24 fps-materiale oprindeligt, så tror jeg dog at jeg holder mig til 2930'eren til den slags. Den er jo også en del hurtigere.

Men det ænder stadig ikke på, at jeg synes det er meget pudsigt, at Panasonic har implementeret sådan en feature, i deres ellers ret entry-level agtige BD-afspillere

Redigeret af Naiera - 20-August-2009 kl. 21:22
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2009 kl. 21:26

BD35 har det også 
Hvad pokker havde du overset en så fin feature tsk tsk tsk
Men det ænder stadig ikke på, at jeg synes det er meget pudsigt, at Panasonic har implementeret sådan en feature, i deres ellers ret entry-level agtige BD-afspillere .

Ja, men det er jo en glædelig overraskelse.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2009 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Som nævnt har det aldrig faldet mig ind at bruge min BD35 til at afspille dvd-film. Jeg behøver ikke læse 117 anmeldelser for at finde ud af at en regionsfri BD35 skal overtage BD-afspilningsopgaven fra min PS3, og ingen har nogensinde nævnt det på diverse fora, så jeg har simpelthen ikke hørt om dette før nu. Hvis det er nogens skyld er det sgu da Panasonic, der i nærmest et år har haft en helt eksklusiv dvd-afspilningsfeature, indtil Oppo'en dukkede op Det burde de da have slået lidt på trommer om.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2009 kl. 21:41

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Som nævnt har det aldrig faldet mig ind at bruge min BD35 til at afspille dvd-film. Jeg behøver ikke læse 117 anmeldelser for at finde ud af at en regionsfri BD35 skal overtage BD-afspilningsopgaven fra min PS3, og ingen har nogensinde nævnt det på diverse fora, så jeg har simpelthen ikke hørt om dette før nu. Hvis det er nogens skyld er det sgu da Panasonic, der i nærmest et år har haft en helt eksklusiv dvd-afspilningsfeature, indtil Oppo'en dukkede op Det burde de da have slået lidt på trommer om.

Står det ikke i manualen du har, det står i den engelske ?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2009 kl. 21:43
Jeg har ikke rigtig haft brug for manualen, og da slet ikke vedrørende dvd-afspilning.

Redigeret af Naiera - 20-August-2009 kl. 21:43
Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu