Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Bruger udmeldt 31
--
Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
|
Sendt: 20-August-2009 kl. 15:26 |
Okay, hvis det kun er 'Secrets of Home Theater and High Fidelity' der er dit sandhedsvidne, så gider jeg ikke bruge tid på at finde de seriøse tests jeg har læst.
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 20-August-2009 kl. 17:50 |
Naiera skrev:
Du kan få mange amatøragtige anmeldere til at skrive at jævn dvd-afspilning er 'fornem'. De tests jeg fik kigget igennem i morges nævnte intet om 24 fps-afspilning ved NTSC dvd-film.
|
Er det ikke en lidt selvmodsigende kommentar? Hvis disse amatøragtige anmeldere ikke har forstand på jævn afspilning[1], hvordan skulle de så opdage, at de står med en afspiller, der kan konvertere 60i til 24p? Hvis de ikke opdager det, hvorfor skulle de så skrive om det? [1]: Og noget tyder på, at du har ret på dette punkt. Der var vist ingen anmeldere, der opdagede, at Panasonic G10 ikke kunne vise 24p korrekt.
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12429
|
Sendt: 20-August-2009 kl. 18:46 |
Nej, det er ikke selvmodsigende. De to sætninger kommenterer to forskellige påstande i Pallecs indlæg.
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 20-August-2009 kl. 18:48 |
Pallec skrev:
Okay, hvis det kun er 'Secrets of Home Theater and High Fidelity' der er dit sandhedsvidne, så gider jeg ikke bruge tid på at finde de seriøse tests jeg har læst.
|
Hvis du kan henvise til en anmeldelse der er seriøs på samme måde som Secrets', hvor de objektivt måler afspillernes evner med standardiserede tests, så vil jeg da gerne se den.
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 20-August-2009 kl. 19:16 |
Naiera skrev:
Nej, det er ikke selvmodsigende. De to sætninger kommenterer to forskellige påstande i Pallecs indlæg.
|
Men det ændrer jo egentlig ikke noget. Hvis samtlige anmeldere har overset, at et G10 mod forventning ikke kunne vise 24p korrekt, hvorfor forventer du så noget andet i den modsatte situation, hvor et apparat mod forventning kan lave 24p ud af 60i?
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 20-August-2009 kl. 19:37 |
Jeg har ikke skrevet at jeg forventer noget andet (bortset fra at din sammenligning jo ikke holder, da 24p ud ved dvd på BD60/80 er en feature som står nævnt i manualen, og ikke en fejl som manglende 24 fps gengivet ved 96Hz på G10'erne), blot at jeg ikke så det nævnt i nogle af de anmeldelser jeg fandt. Pallec gav såvidt mit indtyk var udtryk for at have læst det i flere anmeldelser, så nogle anmeldere er tydeligvis klar over det.
|
 |
Bruger udmeldt 31
--
Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
|
Sendt: 20-August-2009 kl. 21:05 |
OK, søgte lidt alligevel og fandt lidt tests vedr. DVD
performance:
http://hometheater.about.com/od/bluraydiscplayerreviews/i
g/Panasonic-DMP-BD60-Video-Tests/
Samme test for OPPO'en til sammenligning:
http://hometheater.about.com/od/bluraydiscplayerreviews/i
g/OPPO-Digital-BDP-83---HQV-Test/
Har ikke rigtigt held til at finde de par test som vedr.
24p DVD afspilning (der er MANGE reviews for BD60/80 på
nettet..), men her er et par som omtaler det positivt:
http://hometheatermag.com/discplayers/panasonic_dmp-
bd60_blu-ray_player/
http://www.bigpicturebigsound.com/Panasonic_DMP-BD80_Blu-
ray_Disc_Player.shtml
EDIT: Hmm, har lidt problemer med at lave klik-bare links
med Google Chrome
Redigeret af Pallec - 20-August-2009 kl. 21:09
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 20-August-2009 kl. 21:19 |
BD35 har det også  Jeg har lige testet det med min R1'er af Clerks, og det ser ud til at fungere fint. Eftersom mit Pioneer 4280XA har lidt svært ved at låse sig fast på de 72Hz, hvilket resulterer i at billedet blinker engang imellem når den går tilbage til 60Hz for et kort øjeblik, så er det her da en meget fin opdagelse  Jeg bruger min Denon DVD-2930 til dvd, så jeg er ikke stødt på det før. De fleste dvd'er jeg ser i dag er dog animeserier, som langt fra altid er 24 fps-materiale oprindeligt, så tror jeg dog at jeg holder mig til 2930'eren til den slags. Den er jo også en del hurtigere. Men det ænder stadig ikke på, at jeg synes det er meget pudsigt, at Panasonic har implementeret sådan en feature, i deres ellers ret entry-level agtige BD-afspillere
Redigeret af Naiera - 20-August-2009 kl. 21:22
|
 |
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
|
Sendt: 20-August-2009 kl. 21:26 |
Naiera skrev:
BD35 har det også  Hvad pokker havde du overset en så fin feature tsk tsk tsk  Men det ænder stadig ikke på, at jeg synes det er meget pudsigt, at Panasonic har implementeret sådan en feature, i deres ellers ret entry-level agtige BD-afspillere .
Ja, men det er jo en glædelig overraskelse.
|
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 20-August-2009 kl. 21:32 |
Hans j skrev:
Hvad pokker havde du overset en så fin feature tsk tsk tsk 
|
Som nævnt har det aldrig faldet mig ind at bruge min BD35 til at afspille dvd-film. Jeg behøver ikke læse 117 anmeldelser for at finde ud af at en regionsfri BD35 skal overtage BD-afspilningsopgaven fra min PS3, og ingen har nogensinde nævnt det på diverse fora, så jeg har simpelthen ikke hørt om dette før nu. Hvis det er nogens skyld er det sgu da Panasonic, der i nærmest et år har haft en helt eksklusiv dvd-afspilningsfeature, indtil Oppo'en dukkede op  Det burde de da have slået lidt på trommer om.
|
 |
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
|
Sendt: 20-August-2009 kl. 21:41 |
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 20-August-2009 kl. 21:43 |
Jeg har ikke rigtig haft brug for manualen, og da slet ikke vedrørende dvd-afspilning.
Redigeret af Naiera - 20-August-2009 kl. 21:43
|
 |