recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic BD 60 - 1080p/24?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic BD 60 - 1080p/24?

Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2009 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg har ikke rigtig haft brug for manualen, og da slet ikke vedrørende dvd-afspilning.

Tja, måske er der andre ting den kan .

Så du har et produkt, som du ikke kender fuldt ud og alligevel vælger du et andet til dvd-afspilning ? Burde du i det mindste ikke teste den optimale opsætning på begge ? (Jeg har fundet ud af Denon laver nogle fede dvd-afspillere, selvom jeg stadigvæk er pissed over min ikke kan bitstreame via HDMI , men så sætter jeg en SACD på og er glad for den igen ).
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12429
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2009 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Så du har et produkt, som du ikke kender fuldt ud og alligevel vælger du et andet til dvd-afspilning? Burde du i det mindste ikke teste den optimale opsætning på begge?

Fortæl mig lige hvad der skulle give mig anledning til at tro at en entry level BD-afspiller skulle have en feature så godt som ingen andre BD/dvd-afspillere på markedet har? I din situation her i tråden er det jo ekstremt nemt at være bagklog. Jeg behøver ikke at teste alle mulige opsætninger for at finde ud af at min Denon DVD-2930 er en bedre dvd-afspiller, og selvom BD35'eren kan lave 24 fps ud af NTSC dvd-film betyder det ikke at den lige pludselig er bedre til dvd i det store hele.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2009 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Så du har et produkt, som du ikke kender fuldt ud og alligevel vælger du et andet til dvd-afspilning? Burde du i det mindste ikke teste den optimale opsætning på begge?

Fortæl mig lige hvad der skulle give mig anledning til at tro at en entry level BD-afspiller skulle have en feature så godt som ingen andre BD/dvd-afspillere på markedet har? I din situation her i tråden er det jo ekstremt nemt at være bagklog. Jeg behøver ikke at teste alle mulige opsætninger for at finde ud af at min Denon DVD-2930 er en bedre dvd-afspiller, og selvom BD35'eren kan lave 24 fps ud af NTSC dvd-film betyder det ikke at den lige pludselig er bedre til dvd i det store hele.

Godt ord igen , det har da ikke noget med at være bagklog . Hvor har jeg skrevet den er bedre ? Never mind, lad det blot ligge.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2009 kl. 12:04
Så fik jeg min BD80 i går, og har fået leget lidt med den.

Konvertering fra 60i til 24p på NTSC film, fungerer fint . Har prøvet med nogle hvor min PS3 havde store problemer, og hakkede temmelig voldsomt, ved langsom panning. Med 24p slået til på BD80, er de samme scener helt flydende (eller så flydende som de nu kan blive med kun 24 fps..).

Det er sgu' en fed feature, når man som mig har rigtigt mange NTSC film
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 20:44
Nu fik jeg også tid til at teste 

NTSC ved 24p gør at credits (lodret panorering) kører flydende - uden 24p hakker de.

Venlig hilsen
KB
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12429
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 21:46
Alt hakker altså uden 24p-afspilning  60Hz-judder er der hele tiden, men ses selvfølgelig tydeligere ved nogle scener end andre. Og tingene hakker lige meget, uanset hvilken afspiller man sætter til at spytte normal 60Hz ud fra NTSC dvd-film.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 456

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu