recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic BD afspiller regionfri med remote!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic BD afspiller regionfri med remote!!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
veyron Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 682
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér veyron Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic BD afspiller regionfri med remote!!
    Sendt: 18-Februar-2012 kl. 15:46
Hej.
Fandt dette link gennem DAHF, hvor det åbenbart er muligt at gøre en standard Panasonic afspiller regionsfri på BÅDE BD og dvd via remoten.
Har ikke sådan en afspiller selv, men hvis nogle skulle få lyst til at prøve er linket her:
Beklager hvis dette er almen kendskab og har været bragt før, men syntes lige det skulle bringes Smile
Pioneer KRP-600A(ISF-by Otto)

Oppo BDP-83 (reg.free.)

Supra HDMI
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2012 kl. 13:31
Jeg tror ikke det er almen kendskab og under alle omstændigheder, tak for linket Big smile

Du skriver dog at den gør afspilleren regionsfri, det fremgår kun af artiklen at man kan skifte til en anden region og dermed også skal skifte tilbage igen.

LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
veyron Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 682
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér veyron Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2012 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Jeg tror ikke det er almen kendskab og under alle omstændigheder, tak for linket Big smile

Du skriver dog at den gør afspilleren regionsfri, det fremgår kun af artiklen at man kan skifte til en anden region og dermed også skal skifte tilbage igen.

Sandt nok, men 100% regionsfri kvalitetsafspillere er sjældne, både Oppo og andre kræver manuel omskiftning til specielt BD regioner, da der tit er tale om hardware opgraderinger (ved der findes enkelte såkaldte bambus-afspillere der kan alt automatisk).
Anyway, hvis det er muligt, ville jeg selv gerne taste lidt ekstra på remoten, for der findes stadig mange region A udgivelser vi ikke vil se her i Europa, men som tidligere nævnt kan jeg ikke selv teste, men HVIS det ovenstående er muligt, er en Panasonic afspiller klart inde i billedet næste gang jeg skal have nyt Smile
Pioneer KRP-600A(ISF-by Otto)

Oppo BDP-83 (reg.free.)

Supra HDMI
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2012 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Det gælder, så vidt jeg ved, alle kodefrie Blu-ray løsninger, måske lige undtagen software afspillere. Det er formentlig nødvendigt fordi BD+ kan checke om afspilleren er modificeret, ligesom RCE på DVD i gamle dage (som ikke virkede i praksis, men BD+ har flere skud i bøssen).

Det er kun for BD at man skal sætte regionen aktivt. DVD regionskode checket er deaktiveret i firmware (det kan på en Panasonic afspiller gøres med en specielt IR kodesekvens fra en programmerbar fjernbetjening, også i den officielle firmware).

Ulempen ved denne Panasonic firmware løsning er at man er afhængig af at der kommer opdateringer når Panasonic opdaterer firmware. Så vidt jeg ved har BD afspillere behov for firmware opdateringer når der kommer nye AACS media key block.

Redigeret af JesperLund - 19-Februar-2012 kl. 15:38
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu