|
Panasonic BD afspiller regionfri med remote!! |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
veyron ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 682 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-Februar-2012 kl. 15:46 |
Hej.
Fandt dette link gennem DAHF, hvor det åbenbart er muligt at gøre en standard Panasonic afspiller regionsfri på BÅDE BD og dvd via remoten. Har ikke sådan en afspiller selv, men hvis nogle skulle få lyst til at prøve er linket her: Beklager hvis dette er almen kendskab og har været bragt før, men syntes lige det skulle bringes
![]() |
|
Pioneer KRP-600A(ISF-by Otto)
Oppo BDP-83 (reg.free.) Supra HDMI |
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tror ikke det er almen kendskab og under alle omstændigheder, tak for linket
![]() Du skriver dog at den gør afspilleren regionsfri, det fremgår kun af artiklen at man kan skifte til en anden region og dermed også skal skifte tilbage igen.
|
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
veyron ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 682 |
Sandt nok, men 100% regionsfri kvalitetsafspillere er sjældne, både Oppo og andre kræver manuel omskiftning til specielt BD regioner, da der tit er tale om hardware opgraderinger (ved der findes enkelte såkaldte bambus-afspillere der kan alt automatisk). Anyway, hvis det er muligt, ville jeg selv gerne taste lidt ekstra på remoten, for der findes stadig mange region A udgivelser vi ikke vil se her i Europa, men som tidligere nævnt kan jeg ikke selv teste, men HVIS det ovenstående er muligt, er en Panasonic afspiller klart inde i billedet næste gang jeg skal have nyt
![]() |
|
Pioneer KRP-600A(ISF-by Otto)
Oppo BDP-83 (reg.free.) Supra HDMI |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Det gælder, så vidt jeg ved, alle kodefrie Blu-ray løsninger, måske lige undtagen software afspillere. Det er formentlig nødvendigt fordi BD+ kan checke om afspilleren er modificeret, ligesom RCE på DVD i gamle dage (som ikke virkede i praksis, men BD+ har flere skud i bøssen). Det er kun for BD at man skal sætte regionen aktivt. DVD regionskode checket er deaktiveret i firmware (det kan på en Panasonic afspiller gøres med en specielt IR kodesekvens fra en programmerbar fjernbetjening, også i den officielle firmware). Ulempen ved denne Panasonic firmware løsning er at man er afhængig af at der kommer opdateringer når Panasonic opdaterer firmware. Så vidt jeg ved har BD afspillere behov for firmware opdateringer når der kommer nye AACS media key block. Redigeret af JesperLund - 19-Februar-2012 kl. 15:38 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |